شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۵:۰۳
کد خبر: ۵۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
با معرفی نفرات برتر
نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی منطقه‌ای با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس وبه نقل ازخبرگزاری تسنیم، نخستین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی که از تاریخ 29 بهمن تا جمعه یکم اسفندماه با حضور هنرمندان سه استان بوشهر، هرمزگان و فارس به میزبانی شهرستان لارستان برگزار شد، با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

علی‌اکبر نجیب‌زاده، فرماندار لارستان در جمع هنرمندان و در مراسم پایانی جشنواره نمایشنامه‌خوانی با اشاره به موضوع «تهاجم فرهنگی» و تاکید رهبر معظم انقلاب بر آن اظهار داشت: بحث تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری روی آن تاکید کرده‌اند، یک بحث کاملا جدی و واقعیتی غیرقابل انکار است و همه می‌دانیم که اگر بخواهند ملتی را بی‌اراده و سست کنند، «فرهنگ» آن را نشانه می‌گیرند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در کنار بحث «تهاجم فرهنگی» به «تبادل فرهنگ» نیز تاکید کرده‌اند و بارها فرموده‌اند در آن طرف مرزها نکات مثبت زیادی هم وجود دارد و باید با تبادل فرهنگی از آنها استفاده کرد.

 

نجیب‌زاده افزود: از این رو نباید به بهانه تهاجم فرهنگی با دیگران قطع رابطه کرد و لازم است با تبادل فرهنگی، هنر غنی و فرهنگ اسلامی خود را نیز به دیگران معرفی کنیم.

 

اجرای دو آهنگ توسط هادی حبشی خواننده پاپ لاری، شعرخوانی راشد انصاری، اجرای بداهه محسن بشیری و پخش چندین کلیپ و فیلم کوتاه دیگر بخش‌های مراسم پایانی این جشنواره بود.

 

میکائیل شهرستانی نماینده هیئت داوران در این جشنواره ابتدا بیانیه پایانی را قرائت و سپس نتایج داوری را به شرح زیر اعلام کرد:

 

بهترین موسیقی: حسین بنیاد/ بلبل سرگشته/ کازرون

 

بهترین نمایشنامه: محمود ناظری/ گزینش/ لارستان

 

بازیگری زن: مقام اول: مهری منصوری/ مجلس ضربت خوردن و جاده/ شیراز، مقام دوم: سنا صادقی/ جاده/ شیراز، مقام سوم: نادیا عباسپور و سعیده باقریه/ شب هزار و یکم/ لارستان

 

بازیگری مرد: مقام اول: نوید جعفری/ مجلس ضربت خوردن/ شیراز، مقام دوم: علیرضا جهاندیده/ مجلس ضربت خوردن/ شیراز، مقام سوم: محمدعلی ملک زاده/ بلبل سرگشته/ کازرون

 

کارگردانی: مقام اول: اردلان خرم نیا/ جاده/ شیراز، مقام دوم: محمدعلی غفاری/ بلبل سرگشته/ کازرون، مقام سوم: علیرضا عندلیب/ شب هزار و یکم/ لارستان و نوید جعفری/ مجلس ضربت خوردن/ شیراز

 

کار برگزیده: مقام اول: مجلس ضربت خوردن/ شیراز، مقام دوم: جاده/ شیراز، مقام سوم: بلبل سرگشته/ کازرون

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: