آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فاصله درآمد پزشکان و پرستاران در ایران از عدالت به دور است.

محمد هادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ظهر امروز در آیین بزرگداشت روز پرستار که در سالن اقبال لاهوری در بیمارستان نمازی شیراز برگزار شد، بیان داشت: در کمتر کشوری چنین اختلاف و فاصله ایی میان درآمد پزشکان و پرستاران وجود دارد که از عدالت علوی به دور بوده  شایسته جامعه اسلامی نیست.

 

وی با تاکید بر اینکه مطالبات بر حق پرستاران باید با درایت و پیگیری و اخلاص و چشم پوشی از منافع شخصی پیگیری شود، خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری اعم از وزیر بهداشت و دولت و مجلس نیز با این سیستم طبقاتی رو به رو شده اند که اصلاح آن نیاز به صرف زمان و برنامه ریزی دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در یک سال گذشته به دلیل اجرای طرح تحول در نظام سلامت فشار مضاعفی به کادر درمانی به ویژه پرستاران در بیمارستان های دانشگاهی وارد آورده است.

 

ایمانیه با اشاره به مضامین پلکاردهایی که در دستان پرستاران معترض ایستاده در سالن قرار داشت از آنان خواست به عنوان یک انسان مسلمان همواره نیمه پر لیوان را ببینند و خاطرنشان کرد: تحریم های ظالمانه در سال های گذشته  لطماتی بر جامعه پزشکی ایران تحمیل کرد که پرستاران نیز با تحمل دردها و بی پولی های بیماران از این لطمات بی نسیب نبوده اند اما خوشبختانه امروز با توجهات حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش های دولت و وزارت بهداشت بسیاری از این موانع رفع شده  و این موضوع  بی شک باعث آرامش پرستاران نیز شده است.

 

وی همچنین حذف زیر میزی ها، هتلنیگ مناسب در محیط کار، تخصصی شدن بخش های ویژه بیماران سرطانی را از دیگر نکات مثبتی دانست که در بهبود وضعیت شغلی پرستاران موثر بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی از مهمترین در خواست های پرستاران در خصوص افزایش تعرفه خدمات تصریح کرد: باز توزیع این تعرفه‌ها و میزان سهم پزشک و پرستار تا یک هفته گذشته مشخص نبود و پیش از این به صورت علی الحساب پرداخت می شد.

 

ایمانیه ادامه داد: در بخش نامه های جدید پرداخت تعرفه به پزشکان به صورت پلکانی انجام می شود که بر این اساس ۴۵ درصد تعرفه به پزشکان تعلق گرفته که با کسر مالیات به ۳۴ درصد می رسد.

 

وی از معترضان خواست به جای برخورد احساسی با موضوع مطالبات به حق خود را با جدیت و سماجت پی گیری کنند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرستاران را جهت پیگیری مطالبات قانونی خود همراهی می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تا کنون نیز هر آنچه در توان داشته و در چارچوب وظایف و اختیاراتش بوده به کار رفته استف خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی کامل خود را جهت اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری حتی در کل استان فارس اعلام می کند.

 

ایمانیه همچنین کمبود نیروی پرستار در بیمارستانم ها را تایید کرد و گفت: افزایش تعدا پرستار از مطالبات به حق جامعه پرستاری است که در این راستا مجوز استخدام ۹۰۰ پرستار در استان صادر شده است.

 

وی ارتقای سطح کیفی فعالیت های پرستاری را یکی از برنامه های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانست و افزود: این موضوع که کیفیت آموزش در دانشگاه های سراسری بیشتر از دانشگاه های آزاد است واقعیتی غیر قابل انکار است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از این پس هر یک از فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد که قصد فعالیت در سیستم دانشگاه را داشته باشند، باید ابتدا در آزمون سطح بندی شرکت کرده و پس از گذراندن دوران کارآموزی فعالیت خود را آغاز کنند.

 

ایمانیه همچنین درخواست بازرسی و نظارت بیشتر بر واحدهای دانشگاه آزاد و اولویت گذراندن طرح برای دانشجویان پرستاری دانشگاه های سراسری را از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای کیفی سازی پرستاری در استان معرفی کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: