آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: دانشجویان قلب تپنده امروز جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل جامعه و دانشگاه بی تفاوت باشند.

اسماعیل قزل سفلی در جلسه تودیع و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به چرایی تشکیل بسیج دانشجویی اظهار داشت: بسیج دانشجویی نخستین قشری بود که امام راحل در سلسله مراتب سازمان بسیج مستضعفین، فرمان تشکیل آن را صادر کردند.

وی افزود: وقتی که به پیام حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج دانشجویی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که بسیج با یک نگاه راهبردی در دانشگاه تشکیل شد چراکه بنیانگذار انقلاب اسلامی تغییر صحنه نبرد از سخت به نرم را به خوبی تشخیص داده بودند.

مسئول ناحیه  بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: یکی از اصلی ترین سنگرهایی که پیش بینی شده بود در آینده مورد هجمه واقع خواهد شد، دانشگاه و حوزه است از این رو فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه صادر شد.

قزل سفلی تداوم انقلاب اسلامی را در گرو عواملی مانند تعهد و وفاداری به آرمان های انقلاب دانست و با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی گفت: افراد زیادی از این تشکل و مجموعه رشده کرده اند و در مسئولیت های مختلفی قرار گرفته اند.

وی، نیاز به تشکل بسیج دانشجویی در دهه پیشرفت و عدالت را ضروری تر برشمرد و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که در دانشگاه بر روی انقلاب گرد و غبار نشیند.

قزل سفلی با بیان اینکه در بسیج دانشجویی شناسایی، جذب، تثبیت، رشد و بکارگیری از مراحل ابعاد تربیتی است، ادامه داد: جذب، سازماندهی، آموزش و بکارگیری  از مراحل ابعاد تشکیلاتی است.

وی با بیان اینکه دانشجویان بسیجی سرمایه هایی برای مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، بر استفاده از پتانسیل این دانشجویان تاکید و خاطرنشان کرد: اخلاق و معنویت از اساسی ترین نیازهای مجموعه بسیج دانشجویی است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در ادامه با تاکید بر نگاه حداکثری به جذب بیان داشت: بسیج رقیب هیچ تشکل، جریان و گروهی نیست و در برابر دشمن قسم خورده و جریان فتنه می ایستد.

قزل سفلی با اشاره به وظیفه سنگین دانشجویان بسیجی، دانشگاه را مرکز ثقل انقلاب توصیف کرد و گفت: دانشجویان قلب تپنده امروز جامعه هستند و نباید نسبت به مسائل بی تفاوت باشند.

در این جلسه از زحمات مصطفی پورخسروانی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تقدیر و محمد کیانی به عنوان سرپرست بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: