جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
با الگوگیری از شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
نویسنده کتاب "مبانی تولید بهنگام- مدیریت و برنامه ریزی تولید در شرایط تحریم" گفت: با الگو قرار دادن عملکردشهیدان مصلی نژاد ومطهرنیا در دوران دفاع مقدس از روش ایشان اقتباس کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، در سومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم که در دهه فجر برگزار گردید، ازکتابی رونمایی شد که به قلم هنرمندان بسیجی شهرستان جهرم به نگارش درآمده است.

محمد مرادی یکی از نویسندگان کتاب "مبانی تولید بهنگام- مدیریت و برنامه ریزی تولید در شرایط تحریم" با اشاره به موضوع کتاب خود بیان داشت:  اقتصاد يكي از عرصه هاي مهم حيات بشري بوده و انسان در طول تاريخ رابطه اي تنگاتنگ با اين مسئله داشته است. طي سال هاي اخير رهبر فرزانه و دورانديش انقلاب اسلامي با آگاهي كامل از تمركز دشمن برمقوله اقتصادي و حتي طراحي سناريوي جنگ اقتصادي عليه ملت و كشور ايران، تلاش كردند تا برنامه ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها ارائه دهند و سازوكارهاي آن را تبيين كنند. از همين رو به ارائه و تبیین نظریه اقتصاد مقاومتی پرداختند.

مرادی اقتصاد مقاومتی را توجه به پتانسیل داخلی و منطق جهانی دانست و در ادامه افزود: پیش‌شرط اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی است اقتصاد مقاومتی به معنای تولید بیشتر با بهره وری بیشتر، هزینه کمتر و توجه بیشتر به محصولات استراتژیک است. هدف تولید بهنگام تولید هدفمند، با بهره وری بیشتر و برنامه ریزی دقیق با تمرکز بر نیروی انسانی و پتانسیل های موجود می باشد. در این سیستم هیچ مواد اولیه ای خریداری نمی شود و هیچ محصولی ساخته نمی شود، مگر در هنگام ضرورت. این سیستم برحذف هر گونه اتلاف، و بهبود مستمر بهره وری تمرکز دارد.

 

این نویسنده جوان با اشاره به انگیزه خود از نگارش کتاب ابراز داشت: شکی نیست که جنگ دشمنان انقلاب اسلامی ایران در مقطع کنونی، جنگ اقتصادی است و اعلام تحریم‌های اقتصادی پی‌درپی و صدور قطعنامه علیه ایران نیز گواه روشن بر این موضوع و مسئله می‌باشد. وابستگی اقتصاد ایران به نفت و دولتی بودن آن مانع از تحقق اقتصاد تولیدی و جهش در فضای کسب ‌و کار می‌باشد. دشمن می‌داند این وضعیت نقطه تهدیدی برای کشور و نظام ماست، پیرو  توجه به منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی در سالهای اخیر، جای خالی این کتاب را احساس کردیم و با این انگیزه و با مطالعه به نگارش این کتاب پرداختیم.

 

مرادی علت رونمایی از کتاب خود در سومین یادواره شهدای هنرمندجهرم را الگو گیری از شهیدان مصلی نژاد و مطهرنیا دانست و افزود: شهیدان عبدالرضا مصلی نژاد وخلیل مطهرنیا در دوران دفاع مقدس طرح ها واقدامات بسیاری را با توجه به شرایط تحریم های اعمال شده در آن دوران داشتند، از همین رو از عملکرد این شهیدان اقتباس کردیم و کتاب را به خانواده های سرداران شهید عبدالرضا مصلی نژاد و  خلیل مطهرنیا تقدیم نمودیم، چرا که معتقدیم که جنگ امروز هم مانند جنگ هشت ساله قداست دارد.

مرادی افزود: اگر دیروز عزیزانی چون سرداران شهید مطهرنیا و مصلی نژاد جان خود را در راه دفاع از وطن و ارزشها خالصانه در جنگ رو در رو فدا نمودند، امروز نخبگان علمی باید سرداران جنگ اقتصادی در برابر هجمه های دشمن باشند. سلاح مقابله با این هجمه های اقتصادی ارائه راهکارهای علمی و عملی در جهت تحقق نظریه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی می باشد و سیستم تولید بهنگام یکی از این راهکارها می باشد.

 

کتاب" مبانی تولید بهنگام- مدیریت و برنامه ریزی تولید در شرایط تحریم" به قلم محمد مرادی وعلی مصلی نژاد، در سومین یادواره شهدای هنرمند شهرستان جهرم، در دهه فجر از این کتاب رونمایی گردید.

خاطرنشان می سازد، شهید عبدالرضا مصلی نژاد، به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان استان فارس در سال93 معرفی گردیده است.  

نام:
ایمیل:
* نظر: