آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
شورای تامین استان تشکیل جلسه داد ،برای دانشگاه و ریاست واحد هم نامه ای ارسال کرد مبنی براینکه حضور مطهری در استان باعث ایجاد تنش و التهاب می شود و لازم است مراسم لغو شود ولی دانشگاه شیراز ادعا کرد ما تامین امنیت را به عهده می گیرم و از دستور شورای تامین را تمکین نکردند.
به گزارش پایگاه اطلا رسانی بسیج دانشجویی کشور در همین رابطه تماسی با مسئول تحلیل بررسی بسیج دانشجویی استان فارس کلوانی داشتیم و از چند و چون ماجرا از او پرسیدیم.

وی اظهار داشت:از چند روز قبل از مراسم برخی خبر ها مبنی بر حضور علی مطهری در روز دوشنبه در دانشگاه مطرح شد در تبلیغات نیز که صورت گرفته بود محل برگزاری این مراسم را تالار فجر این دانشگاه را مطرح کرده بودند در حالی که از چند روز قبل بنا برپیگیری های این تالار روز دوشنبه به دلیل برگزاری مناظره دانشجویی در اختیار بسیج دانشجویی قرارگرفته بود.

طبیعتا بسیج دانشجویی واحد با این موضوع مخالفت کرد طبق قانون هم حق با بسیج دانشجویی واحد بود با این حال دانشگاه فشار شدیدی وارد کرد که برنامه بسیج را در این تالار لغو کند و تالار را در اختیار علی مطهری بگذارد اما با توجه به اینکه بسیج دانشگاه برای این برنامه از هیئت نظارت مجوز داشت لذا کاری از پیش نبردند و مراسم آقایی مطهری را به تالار حکمت منتقل کردند.

اظهارت مطهری در مورد سران فتنه و دیگر مسائل موجب شده بود مسئولین استان مقداری به برگزاری این مراسم حساس باشند.شورای تامین استان تشکیل جلسه داد ،برای دانشگاه و ریاست واحد هم نامه ای ارسال کرد مبنی براینکه حضور مطهری در استان باعث ایجاد تنش و التهاب می شود و لازم است مراسم لغو شود ولی دانشگاه شیراز ادعا کرد ما تامین امنیت را به عهده می گیرم و از دستور شورای تامین را تمکین نکردند.

براساس شنیده ها حتی از اداره اطلاعات استان نیز با مسئولین دانشگاه تماس می گیرند و درخواست لغو مراسم را می کنند و می گویند حضور مطهری در استان مانند ماجرای هادی غفاری باعث ایجاد التهاب می شود.ولی با این حال بازهم دانشگاه با درخواست آنها مخالفت کرد و اصرار به برگزاری مراسم داشت.

بعد از ورود مطهری به استان برخی اعتراض کرده و با گوجه و خیار گندیده و... به استقبال او می روند و...

-آیا شما(بسیج دانشجویی) با مطهری چنین رفتاری کردید؟

نه نه اصلا این اتفاق ارتباطی به بسیج دانشجویی نداشت .دانشجویان بسیجی اغلبشان در سالن حکمت بودند.

آقای مطهری هم بعد از اتفاقاتی که در مسیر برایش رخ داد به کلانتری می رود از طرح شکایت می کند و به آقای لاریجانی و وزیر کشور وبرخی دیگر از مقامات نیز تماس می گیرد و درخواست می کند که با همان وضع و ظاهر به دانشگاه بیاید و سخنرانی بکند.

-در سالن مراسم دانشگاه چه خبر بود؟

در سالن هم وقتی حدود یکی دو ساعت از ساعتی که قرار بود مراسم شروع شود گذشت مسئول  دفتر فرهنگ و سیاست که میزبان مراسم و دعوت کنندگان از علی مطهری بودند پشت تریبون رفت با ادعاهای سخیف مبنی بر اینکه گروه فشار و برادران ارزشی به علی مطهری حمله کردند و او در کلانتری است و بعد از طرح شکایت در مراسم حاضر می شود.

بعد از مدتی دوباره پشت تریبون رفتند و با اظهاراتی سراسر اشتباه به بسیج دانشجویی حمله کردند و آن طور که ما مطلع شدیم آقای مطهری هم حدود ساعت 20:45 به سمت تهران بازگشتند.

-چه شد که نیامد؟

به نظر نیروی انتظامی با درخواست وی مخالفت کرده و اجازه حضور وی در دانشگاه را نداده

-براساس گزارش های که از دانشگاه داشتیم دانشجویان حاضر در مراسم به شدت به شخصی به نام صفوی انتقاد داشتند توضیح می دهید وی کیست؟

آقای صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز است و شخصی به شدت هتاک و افراطیست که یکی از گزینه های ریاست این دانشگاه هم بود.

اگر بخواهم درمورد سوابق وی چیزی بگویم وی یکی از فعالان فتنه و یکی از افرادی بود که در جریان فتنه به خطاب به رهبری نامه اعتراضی منتشر کرد.

به نظر پشت پرده تمام این اتفاقات هم همین شخص بوده و آقای صفوی شخصا پیگیر حضور مطهری در دانشگاه بوده و چندین بار با او تماس گرفته.

گفتنیست با وجود تمامی اتهاماتی که از جانب افراد معلوم الحال به دانشجویان انقلابی این دانشگاه زده شد اما آنها در اقدامی قابل تحسین با انتشار بیانیه ای حمله افراد ناشناس به مطهری را محکوم کرده و از وی برای حضور دوباره در این دانشگاه دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر به طور همه جانبه از فضای آزاداندیشی و تضارب آرا در دانشگاه حمایت کرده و از حضور مجدد آقای دکتر مطهری در شهر شیراز و سخنرانی در دانشگاه شیراز استقبال می کنیم و هرگونه اقدام در جهت تخریب فضای آزاداندیشی از سوی هر شخص، گروه و مجموعه ای را غیرقابل قبول می دانیم.


آنچه مشخص است عدم تمکین علی مطهری به قانون اصلی ترین دلیل به وجود آمدن التهاب در استان فارس گشته است باید دید وی به دلیل اقدامات خود از پیشگاه ملت پوزش خواهد طلبید ؟!
نام:
ایمیل:
* نظر: