شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
یازدهمین همایش ملی شب شعر فاطمی، پس ازدو شب با شعرخوانی شاعران آئینی کشور به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، یازدهمین همایش ملی شب شعر فاطمی با حضور شاعران آیینی از استان های مختلف کشور به مدت دو شب در جهرم به کار خود پایان داد.  

 

در شب نخست این آئین که با حضور پیشکسوتان عرصه شعر آیینی همچون احد ده‌بزرگی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، دکتر محدرضا سنگری نویسنده؛ عاشورا پژوه و رئیس بنیاد دعبل، و جمعی از مسئولین محلی و مردم فرهنگ دوست جهرم برگزار شد، 10 شاعرآیینی به شعرخوانی در وصف حضرت زهرا (س) پرداختند.

عبدالرحیم سعیدی راد از تهران، ایوب پرندآور از جهرم، عبدالرضا کوهمال ازجهرم، محبوبه راهپیما ازنی ریز، مجید لشکری از زاهدان، سیداحمد علوی از قم، سیدحسین متولیان از تهران، هادی جان فدا از تهران، دانیال بهادرانی از جهرم، جواد حیدری از تهران و دکتر محمدرضا سنگری از جمله شاعرانی بودند که در شب نخست این همایش به شعر خوانی پرداختند.

 

در دومین این شب شعر، 14 نفر از شاعران آئینی در یادمان یاس کبود شهرستان جهرم به شعر خوانی پرداختند.

سیدامین جعفری از شیراز، محمدعلی آتشی ازجهرم، عبدالرحیم سعیدی راد از تهران، مرضیه هوشمند نژاد از جهرم، سیدابراهیم حسینی از بندرعباس، عمار موحد از تهران، محمد سهرابی  از تهران، سیداحمد حسین پور علوی از قم، احمد بابایی از تهران، امیر مرزبان از تهران، علیرضا احرامیان  از یزد، سوسن زارعی ازجهرم، مرتضی زراعت کار از رشت و محمدرضا صادقی از قم، ازجمله شاعرانی بودند که در دومین شب این همایش شعرخوانی کردند.

 

رونمایی از قطعه کاشی حرم امام حسین (ع) از جمله برنامه این آئین بود. حاج جواد حیدری شاعر و مداح اهل بیت (ع) نیز در پایان این مراسم به مرثیه خوانی حضرت زهرا (س) پرداخت.

یازدهمین همایش ملی شب شعر فاطمی با برگزاری گردهمایی و کارگاه دو روزه شاعران اهل بیت (ع) با حضور 110 شاعر از 9 استان جنوبی و حضور اساتید برجسته شعر کشور به کار خود پایان داد.

مطالب مرتبط
برچسب ها: همایش ، شب شعر ، فاطمی ، جهرم
نام:
ایمیل:
* نظر: