آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
در قالب کاروان «از دانشگاه تا دانشگاه»؛
400نفر از دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون در قالب کاروان راهیان نور «از دانشگاه تا دانشگاه»، به همت بسیج دانشجویی، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند امام جمعه کازرون با حضور در جمع دانشجویان عازم راهیان نور شهرستان کازرون گفت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس آکنده از معنویت و خلوص است و به واقع باید آن را کربلای ایران نامید.

وی خطاب به دانشجویان گفت: سرزمین راهیان نور، سرزمین مقدسی است و هر جا که خون شهیدی به زمین ریخته شود، محل استجابت دعا می باشد؛ لذا باید در این مکان مقدس برای سربلندی کشور و عاقبت به خیری خود، دوستان و خانوداده دعا کرد.

سرهنگ پاسدارغلامرضا شرفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون نیز در جمع دانشجویان اعزامی به راهیان نور گفت: این دانشجویان در قالب کاروان راهیان نور و با عنوان از «دانشگاه تا دانشگاه» از جوار قبور شهدای گمنام کازرون به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور عزیمت کردند.

وی تقویت روحیه ایثار و رشادت در میان مردم و به ویژه جوانان، تبیین و تشریح الگوهای رفتاری و سیره عملی شهداء، مشاهده عینی آثار جنگ در آخرین نقطه مرزی کشور و کادرپروری را از جمله اهداف اعزام دانشجویان به این اردوی معنوی دانست و خاطرنشان کرد: راهیان نور دارای فضایی است که می توان نیرو و کادر ارزشی آینده کشور را در آن تربیت و پرورش داد.

مهدی شهیدان، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کازرون نیز در حاشیه اعزام دانشجویان گفت: امسال با همکاری مراکز دانشگاهی کازرون توانستیم تعداد 400 نفر از دانشجویان مشتاق زیارت مناطق عملیاتی جنوب را در قالب کاروان راهیان نور دانشجویی اعزام نماییم.

وی افزود: امسال کاروان «از دانشگاه تا دانشگاه» با شعار« ما می توانیم» و با هدف تجدید میثاق با شهدا و آرمانهای والای انقلاب اسلامی، به ویژه تقویت روحیه استکبارستیزی و خودباوری ملی و جهاد و ایثار و شهادت عازم آن مناطق شدند.

شهیدان با اشاره به برنامه بازدید از مناطق راهیان نور گفت: دانشجویان در سه مرحله  از مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، طلائیه، شلمچه، هویزه، چزابه، اروند، معراج الشهدا پادگان شهید محمودوند اهواز و موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید خواهند نمود.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کازرون افزود: تماشای رزمایش فرهنگی- رزمی- بصیرتی «ستارگان زمینی» در قرارگاه شهید مسعودیان اهواز که با تلاش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج و با ظرفیت های هنری و استفاده از ادوات جنگی، نورافشانی های جذاب و انفجارهای زنده اجرا شد، یکی از برنامه های ویژه این اردو بود که رخدادهای مهم دفاع مقدس را حکایت می‌کرد و برای دانشجویان بسیار جذاب و مورد توجه بود.

وی در پایان ضمن دعوت از مسئولین جهت همکاری افزود: امسال علی رغم افزایش استقبال دانشجویان متاسفانه دانشگاه ها به دلایل مشکلات مالی و بعضاً سهل انگاری و عدم باور به این برنامه مهم و اثرگذار شاهد کاهش اعزام دانشجویان نسبت به دو سال قبل بودیم.

انتهای پیام/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: