آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس گفت: مسئولان با حضور در مناطق مختلف استان فارس، مناطق کاملا محروم این استان را نیز بازتعریف کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس و فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس باحضور در روستای مرز از توابع فورگ داراب وآوین و مهدی آباد ازتوابع رویدر درنوارمرزی لارستان فارس وهرمزگان از دو گروه جهادی دانشجویی بازدیدکردند.

عبدالحمید اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس در این بازدید با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، بر عمل به بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: مردم  آماده اند و دولت نیز اقدامات خود را در این راستا انجام دهد و جهادوار بودن خود را ثابت کنند.

وی با بیان اینکه ما در بسیج سازندگی به عنوان پیشانی و نماد خدمت رسانی کارمان را با مدیریت جهادی شروع کرده ایم افزود: امسال در تعطیلات عید گروه های جهادی استان فارس در روستاها و مناطق محروم این استان مستقر شدند و ضمن گذراندن تعطیلات خود با مردم این مناطق به خدمت رسانی پرداختند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس، مشاوره، بازنگری تعاریف اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، سازندگی و در یک کلان خدمترسانی به مردم را از اهداف اردوهای جهادی عنوان و خاطرنشان کرد: در حالی که ایام عید نوروز افراد به دنبال تفریحات سالم، دید و بازدید و صله رحم هستند، بسیج سازندگی فارس محرومیت زدایی را شروع کرده و با حضور در مناطق محروم استان نگذاشته که محرومان تنها بمانند.

اسماعیلی با تاکید بر نگاه جهادی دولتمردان و نهادینه کردن این تفکر تصریح کرد: مسئولان استان به جای تعاریف مناطق برخوردار و کم برخوردار با حضورشان در مناطق مختلف استان مناطق کاملا محروم را نیز بازتعریف کنند چرا که در این مناطق بیکاری، اعتیاد، مشکلات ماهواره ناشی از نبود فرکانس های دیجیتال و مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در آینده ای نه چندان دور منجر به تبدیل این مناطق به بیابان های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می شود.

وی با اشاره به وجود پرونده های زیاد طلاق در برخی مناطق روستایی استان فارس، آن را تهدیدی امنیتی، اخلاقی، اقتصادی و فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: در برخی از روستاها نیز ازدواج با افاغنه غیرمجاز، آن هم در سنین کم به یک معظل تبدیل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه مسئولان استان با مشاهده نقاط محروم از اردوهای جهادی، طرح های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و در یک کلام نظام خدمترسانی پشتیبانی کنند ادامه داد: مسئولان و دولتمردان با حضور در روستاها و دهستان های محروم از جمله دوز، سایبان لارستان، مرز داراب، باغ صفا، عمادده، مهدی آباد، نعیم آباد، سرپنیران، دوست ایران، گرگنا، محمودآباد، خسروشیرین، پیراشکفت ممسنی، شهر پیر، زرین شهر و... محرومیت را با تعریف اصیل خود ببینند و لمس کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیج سازندگی استان فارس در ابتدای سال علاوه بر ساخت وساز در مناطق محروم همراه با اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی اقدام به عرصه های متفاوت خدمترسانی با رویکرد محرومیت زدایی، مشاوره ها، اقتصاد مقاومتی، امور زنان و... خدمات ویژه ای به اهالی محترم استان فارس اهدا کردند اظهار داشت: ساخت خانه عالم، خانه برای بی سرپرستان، مشاوره های کشاورزی، اقتصاد مقاومتی، آگاهی بخشی در خصوص فعالیت وهابیت و سلفی گری، آگاهی بخشی به بانوان و مادران در روستاها در راستای جلوگیری از طلاق، اعتیاد، راه های فعال کردن ظرفیت ها و پتانسیل ها، نهضت حمایت از تولیدات و صنایع دستی  به ویژه برای روستاییان از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان تعاریف مناطق کم برخوردار را در وجود برق و گاز روستا ها می بینند نه هجمه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، اضافه کرد: آیا نباید گروه های جهادی که از دانشجویان، دانش آموزان حزب الله لبنان و دیگر هموطنان ایران اسلامی هستند را مورد حمایت و پشتیبانی قرار داد؟

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه از حزب الله لبنان و شهرهای مختلف  کشور در قالب گروه های جهادی در استان فارس مشغول به خدمترسانی هستند، از عدم حمایت مسئولان از این گروه ها انتقاد کرد و گفت: تنها سپاه فجر استان فارس از این عزیزان  پشتیبانی و حمایت می کند و تا چه زمانی باید به دنبال نامه، درخواست کتبی و دعوتنامه بود  و مدیران نیز به همدیگر پاس دهند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: