شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۹:۰۴
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۵۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسارگاد اعلام کرد:
حسین زارعی: با معرفی شهید کرامت الله عزیز پور به عنوان شهید شاخص سال 1394 شهرستان پاسارگاد، امیدواریم یاد و نام این شهید منشاء نورافشانی در میان برنامه‌های بسیج در سطح شهرستان باشد

به گزارش فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت پاسارگاد،حسین زارعی فرمانده ناحیه اظهار داشت:چه خوب است همیشه سال نو را با یاد شهیدان آغاز کنیم طبق سنت زیبای سال های اخیر، شهدای سال سازمان بسیج مستضعفین از میان شهدای دفاع مقدس که خالقان حماسه های بزرگی بوده اند، انتخاب و معرفی می شوند.

وی با معرفی شهید کرامت الله عزیز پور به عنوان شهید شاخص سال 1394  شهرستان پاسارگاد ابراز داشت: امیدواریم یاد و نام این شهید منشاء نورافشانی در میان برنامه‌های بسیج در سطح  شهرستان باشد.

فرمانده سپاه پاسارگاد با تاکید بر اینکه تمامی برنامه های سال ۹۴ بسیج شهرستان پاسارگاد به نام و یاد این شهید برگزار می شود، افزود: در طول چند سال اخیر که این رسم اجرایی شده است، برکات فراوانی را در برنامه های بسیج شاهد بوده ایم چراکه احیاگر راه و رسم شهادت است و نسل جوان را با اسطوره های بزرگ حماسه ساز آشنا می کند و آنها را برای فداکاری و از خود گذشتگی آماده تر می سازد.

وی معرفی کامل شهدا به عموم جوانان و ملت شهیدپرور ایران را از اهداف معرفی شهدای شاخص در هر سال دانسته و تاکید کرد: جوانان و مردم عزیز در طول یک سال با سیره و ویژگی های این شهدا آشنا شده و ضمن انس بیشتر با شهدا، سعی در الگوپذیری از ایشان می کنند.

زارعی با اشاره به اثرپذیری بسیجیان از این شهدا در تمامی برنامه های فرهنگی، نظامی، اجتماعی، سازندگی، راهیان نور و… بسیج، تصریح کرد: هرساله از سوی اقشار تخصصی بسیج نیز شهدایی معرفی می شوند تا برای هر قشر نیز شهیدی برگزیده ی از همان قشر، بعنوان الگو وجود داشته باشد و الگوهای رفتاری تخصصی هر قشر را سامان دهد.

 

معرفی شهید شاخص سال 94 شهرستان پاسارگاد:

 شهید سردار  پاسدار حاج کرامت الله عزیزپور


نام پدر : عزت اله


تاریخ تولد: 1343

محل شهادت : سعادت شهر

تاریخ شهادت : 1372


محل دفن : گلزار شهدای سعادت شهر


سال 1343 در خانواده ای مذهبی سرداری رشید متولد شد.دوران پرنشاط کودکی او با اندوه مرگ پدر قرین گشت و در دامن مادرش پرورش یافت.تحصیلات خود را تا مقطع دوم دبیرستان در سعادت شهر ادامه داد .دوران نوجوانی را با علاقمندی به دین و مذهب و تقویت جوارح از طریق پرداختن به ورزش فوتبال و والیبال سپری کرد.ایام پر شکوه انقلاب اسلامی با چهاردهمین بهار زندگی ایشان مصادف بود.سه سال بعد در ابتدای جنگ تحمیلی بعنوان بسیجی به منطقه عملیاتی سرپل ذهاب عزیمت نمود که با اصابت ترکش از ناحیه پا مجروح گردید.بدلیل علاقه وافری که به سپاه پاسداران داشت به عضویت رسمی این نهاد درآمد وتا سال 1362 حضوری فعال و با نشاط در مناطق عملیاتی داشت.در چهاردهم اسفندماه سال 1362 در منطقه عملیاتی جنوب بر اثر انفجار و اصابت مین با قطع دو پا و تعدادی از انگشتان دو دست برای بار دوم به افتخار کامل جانبازی نائل گردید.

 

سرپرستی تیم امید شهرداری درخشش در رشته های والیبال نشسته جانبازان و مقام اول قهرمانی در استان و کشور در کارنامه درخشان جانبازی اوست.در همین راستا قرار بود در بازیهای جهانی والیبال نشسته جانبازان و معلولین عازم کشور هلند شود اما جراحات وارده از ناحیه پا امان از وی برید و مهلت خدمت بیشتر در این دنیا را به وی نداد.سرانجام این جانباز خستگی ناپذیر در سال 1372 دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حضرت دوست شتافت . پیکر پاک و مطهر این سردار شهید در گلزار شهدای سعادت شهر در کنار دیگر همرزمان خود آرام گرفت.

 

خاطره ای به نقل از حاج ابراهیم عزیزی همرزم شهید:

دستور جنب و جوش بیشتر در منطقه برای فریب دشمن بود.قرار براین گذاشته بودند که پس از شناسایی با یک تک فریبنده نیروهای بعثی را غافلگیر کرده و سپس عملیات اصلی که همزمان با عملیات بیت المقدس بود انجام شود.شب عملیات فرا رسید و نیروهای حاج کرامت در یک ستون منظم به راه افتادند باید مسافت زیادی را طی می کردیم نزدیکی های صبح بود که به اهداف از پیش تعیین شده رسیدیم.بلافاصله با مستقر شدن نیروها عملیات شروع شد با وجود مسافت زیادی که بچه ها طی کرده بودند درگیری ها تا نزدیکی ظهر طول کشید و عطش در چهره بچه ها نمایان بود به حدی که تاب و توان راه رفتن را از بچه ها سلب می کرد.با خاموش شدن رگبار آب جیره بندی را بین بچه ها تقسیم کردیم در همین لحظه حاج کرامت را دیدیم که با وجود تشنگی بین اسرای عراقی راه می رفت و می گفت " من هو عطشان؟ " و سهمیه آبش را بین اسرا تقسیم کرد.هرکس این صحنه را می دید هیچ گاه به فکرش خطور نمی کرد که او فرمانده این عملیات باشد.

 

خاطره ای دیگر از شهید عزیز پور:

پایم را بگیر...


عملیات کوشک بود که حاج کرامت رفت روی مین و 70 درصد جانباز شد. دو پا و بخشی از دستش در اثر انفجار قطع شد. وقتی حاجی را از اتاق عمل بیمارستان قائم مشهد بیرون می آورند، بر لبانش سوره والعصر طنین انداز بود و شعار خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. جانبازی پایان کار حاج کرامت نبود که آغاز راهی بود پر افتخار. هنوز یک سال نشده با همان پاهای نداشته عازم منطقه شد و دوشادوش سایرین جنگید. بعد از جنگ هم افتخارات متعدد ورزشی و علمی و عملی اش زبان تحسین همگان را برانگیخت. قهرمان تنیس روی میز ایران و عضو تیم  والیبال نشسته استان فارس. کشاورز نمونه استان و ...
هنوز یک سال از قطع دو پای حاج کرامت نگذشته به جمع تخریب چیان تیپ تازه تأسیس احمد بن موسی(ع) پیوست. حاجی با استفاده از تجریبات و معلومات خود در زمینه مواد منفجره کمک های شایانی را به بچه های تخریب می داد، حتی به صورت فیزیکی در عملیات های تخریب شرکت می کرد. قرار بود یک سری خرج و چاشنی جدید برای تخریب استفاده شود. در تمام مراحل کار حاج کرامت حضور داشت، از خرج گذاری گرفته تا شبکه بندی و انفجار. در هر مرحله پس از آتش زدن خرج آخرین نفر با موتورش که مخصوص جانبازان بود محل انفجار را ترک می کرد. یکی از فرمانده گردان ها تعریف می کرد، پای گودال انفجار ایستاده بودیم. حاج کرامت گفت: «برادر پاهای من را بگیر تا به عمق چاله بروم و نیترات را کار بگذارم!»
با تعجب به پاهای نداشته حاجی نگاه کردم و گفت: «شما که پا ندارید!»
خندید و گفت: «منظورم این است پاچه شلوارم را بگیر تا داخل گودال بروم!»

نام:
ایمیل:
* نظر: