کد خبر: ۵۴۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
رئیس هیئت روستایی و عشایری استان فارس:
رئیس هیئت روستایی و عشایری استان فارس از برگزاری المپیاد ورزشی عشایر کشور در این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس  اردشیر حسن‌زاده از برگزاری المپیاد ورزشی عشایر کشور در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: زمان دقیق برگزار این المپیاد هنوز مشخص نشده اما به دلیل اینکه از مجتمع‌های آموزشی به‌عنوان خوابگاه ورزشکاران استفاده می‌شود این المپیاد قبل از شروع مهرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت روستایی و عشایری استان فارس علاوه بر این المپیاد در سال جدید 2 برنامه عمده دیگر نیز برگزار می‌کند خاطرنشان کرد: جشنواره کشوری «یل، تیر و تندر» در نیمه نخست امسال با حضور حداقل 10 استان کشور در این استان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت روستایی و عشایری استان فارس عنوان کرد: مسابقات قهرمانی دهیاری‌های نیز ابتدا به‌صورت استانی برگزار می‌شود و سپس منتخب این مسابقات به مسابقات کشوری راه می‌یابد که امسال استان فارس درخواست میزبانی مسابقات کشوری دهیاری‌ها را به فدراسیون داده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این 3 برنامه هیئت روستایی و عشایری برنامه و تقویم سالانه خود را که از پیش تعیین شده اجرا می‌کند افزود: بخش عمده فعالیت این هیئت برگزاری و احیا بازی‌های سنتی و بومی و محلی و اجرای جشنواره‌های مختلف در سطح استان است.

حسن‌زاده گفت: عشایر ظرفیت بسیاری دارند و ورزشکاران خوبی در بخش قهرمانی به کشور معرفی کرده‌اند.

وی با گلایه از کم مهری مسئولان و عدم تخصیص بودجه مناسب به این هیئت گفت: سال گذشته بودجه تخصیص‌یافته به هیئت تنها 6 میلیون ریال بوده در صورتی که هزینه‌های این هیئت ده‌ها برابر این بودجه بوده است.

رئیس هیئت روستایی و عشایری استان فارس با تأکید بر گسترش ورزش و امکانات ورزشی در مناطق محروم و روستاهای استان اظهار داشت: این هیئت تنها تشکیلاتی است که امکانات ورزشی را در حد توان در اختیار ورزشکاران روستایی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: