يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
آیین اختتامیه ی اولین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان شهرستان کازرون سکانس ظهور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان کازرون، آیین اختتامیه ی اولین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان شهرستان کازرون سکانس ظهور عصر روز شنبه همزمان با میلاد مولود کعبه امیر المومنین (ع) باحضور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کازرون سرهنگ شرفی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ،محمد رضا خنشامشاور فرهنگی امام جمعه شهرستان کازرون و جمعی دیگر از مسئولین در تالار نصراله مردانی برگزار گردید.

 

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت آیات نور و سرود جمهوری اسلامی، تیزر جشنواره که ساخته ی دستان هنرمند گروه تیزر ستاد برگزاری بود حال و هوای جشنواره را زیبا کرد.

 

پس از آن نوبت به سخنرانی ریاست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کازرون رسید.

 محمد رضا خنشا در سخنانی کوتاه ویژه از همکاری کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت سپاه کازرون و در راس آنها سرهنگ شرفی و هم چنین انجمن هنرهای نمایشی کازرون به ریاست روح اله راوش که تلاش های مستمر مجموعه شان برگزاری این جشنواره را میسر نموده بود قدر دانی کرد.

 

وی پس از گفت و گویی کوتاه به مناسبت میلاد امیر المومنین (ع) دقایقی را به مولودی خوانی در وصف آن حضرت پرداخت.

 

پس از آن نیز نوبت به فرمانده محترم ناحیه مقاومت سپاه کازرون رسید که سرهنگ شرفی ضمن بیان این جمله که در جمع هنر و هنرمند فقط باید شنونده بود، از سخنرانی امتناع کرد و و بدلیل بیان جمله اش درحمایت از هنرمندان مورد تشویق های مکرر حاضران قرار گرفت.

 

بی مقدمه پس از این قسمت، نوبت به بخش سورپرایز برنامه رسید. کلیپی که اشک تمامی مسئولین و حاضرین در سالن را سرازیر کرد.خانواده ای که سه فرزند معلول خویش را صبورانه نگهداری می کنند.

 

پس از اتمام کلیپ نیز بدون ایجاد وقفه حمید رضا راوش سرپرست گروه هنری دوکوهه با حضور برروی صحنه با بیان خاطراتی از خانواده ی صبور کازرونی از آنها دعوت نمود که برای تجلیل از مقام وجایگاهشان برروی صحنه قرار گیرند که با واکنش تماشاگران حاضر در سالن مواجه شد.به محض ورود این خانواده تا لحظه ی مستقر شدن بر روی صحنه تمامی حاضران دقایقی را ایستاده کف می زدند.

 

پس از آن نیز از طرف کانون بسیج هنرمندان ناحیه مقاومت سپاه شهرستان کازرون و هم چنین انجمن هنرهای نمایشی و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی وهم چنین کارگردان محترم سازنده مستند قفسی برای پرواز،هدایایی به رسم یادبود و به پاس سالها صبوری به خانواده محترم سخاوتی و فرزندانش تقدیم گردید که مورد تشویق های مکرر حاضران قرار گرفت.

 

پس از اتمام این آیتم تقدیر از اعضای ستاد برگزاری جشنواره و مسئولین محترم شهرستان که حامیان برگزاری این جشنواره بودند آغاز گردید.

 

پس از تقدیرها نوبت به گزارش دبیر محترم جشنواره مسعود شیر افکن مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان کازرون رسید.

 

شیر افکن با بیان اینکه برخلاف تصور موجود سپاه و بسیج و مردم جدای از هم نیستند،هرسه را مکمل یکدیگر خواند و افزود امروز با کنار هم قرار گرفتن بسیج و سپاه با مردم است که بهترین ها اتفاق می افتد.

 

وی ضمن تشکر از استقبال هنرمندان از برگزاری اولین جشنواره فیلم کوتاه سکانس ظهور،تعداد آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره را بیش از 30 اثر در سه بخش:فیلم کوتاه،مستند و ویژه که به میهمانان اختصاص داشت عنوان نمود که تو ام با برگزاری کارگاههای آموزشی ،چهارروز اکران آنها به طول انجامید.

 

مسعود شیرافکن در پایان نیز از همکاری صمیمانه ناحیه مقاومت سپاه شهرستان،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی کازرون قدر دانی نمود.

 

پس از آن نیز نوبت به گزارش دبیراجرایی جشنواره روح اله راوش رسید.

 

پس از اتمام گزارش دبیر اجرایی.نوبت به حساس ترین بخش اختتامیه جشنواره یعنی بیانیه ی هیئت داوران و آراء آنها رسید.

 

ابتدا شفیعا شفیعی، نماینده ی هیئت داوران جشنواره بیانیه را قرائت نمود و پس از آن نوبت به اعلام آراء رسید.

 

جشنواره اول فیلم کوتاه سکانس ظهور در این بخش و در شامگاه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه با معرفی برگزیدگانش به کار خویش پایان داد.

 

گفتنی است، اولین جشنواره فیلم کوتاه "سکانس ظهور" به همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان کازرون و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان کازرون، انجمن فیلم و عکس، انجمن هنرهای نمایشی و موسسه برشنگ شهرستان کازرون در اردیبهشت ماه در شهرستان کازرون برگزار گردید. 

نام:
ایمیل:
* نظر: