کد خبر: ۵۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
رئیس بسیج اساتید فارس گفت: نمی توان تحقیقاتی شدن سایت فردو را یک دستاورد مثبت به شمار آورد.

پرفسور زمانی گفت، سخنان رهبری در مورد مسائل هسته ای در مراسم دانشگاه افسری امام حسین (ع)، قوت قلبی برای همگان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، دومین جلسه ی شورای عالی قشر در سال 94 روز 5 شنبه 31 اردیبهشت ماه در باغ ارم شیراز برگزار شد.

رئیس بسیج اساتید همچنین به بیان دغدغه های اساتید در زمینه مسائل مربوط به مذاکرات پرداخت و بیان کرد که یکی از موارد مهم بیان شده در بیانیه لوزان که بسیار مورد دغدغه اساتید است بحث تحقیقاتی شدن سایت فردو، تحت نظارت و همکاری دانشمندان غربی است.

زمانی بیان کرد که این کار نه تنها یک دستاورد مثبت برای تیم مذاکره کننده هسته ای نیست بلکه به دلیل شناسایی اساتید و نخبگان علمی کشور در زمینه هسته ای، محدود شدن تحقیقات به موارد مورد نظر غرب و همینطور تحمیل هزینه های سنگین جهت دادن امکانات خدماتی به دانشمندان غربی و مسائل دیگر، خود می تواند یک امتیاز منفی برای تیم مذاکره کننده بحساب آید.


از این رو اعضای شورای عالی قشر بسیج اساتید فارس به نمایندگی از تمام اساتید بسیجی استان نامه ای به مضمون زیر را درمورد مسائل هسته ای و روال انجام مذاکرات آماده و به رئیس مجلس، رئیس، وزارت امور خارجه، رئیس کمیسیون امنیت ملی، رئیس کمیسیون آموزش عالی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ارسال کردند.

متن نامه سازمان بسیج اساتید فارس

دل نگرانی ها نسبت به مذاکرات هسته ای-بندR&Dتحقیقات در فردو

-مقدمه :هر یک از بند های تفاهم نامه مذاکرات هسته ای بایستی عمیقا بررسی و مورد نقد عالمانه قرار گیرد،در این بخش بطور مختصر پیرامون سایت فردو به چند دل نگرانی اشاره می شود:

1-سایت فردو در موقعیت فیزیکی خاصی قرار دارد که دسترسی دشمن به آن برای ضربه زدن بسیار سخت است، لذا به بهانه تبدیل آن به یک موسسه تحقیقاتی از ادامه غنی سازی در آن جلوگیری شده و از سوی دیگر ظاهرا امتیازی به ایران داده شده است و عنوان می گردد که:"فردو تعطیل نمی شود" که ظاهرا هم همینطور است لکن با فعالیت های صوری و بی خاصیت همراه خواهد بود.

2-مقرر خواهد شد که در فردو محققین ایرانی زیر نظر متخصصین 1+5 کار های تحقیقاتی خواهند کرد.

1-2-این یک منت بزرگ بر سر عزیز ایران است.

2-2-جذب متخصصین از کشورهای بیگانه (دشمن) تحقیر دانشمندان و متخصصین ایرانی را به همراه دارد.

3-2-تمام روال تحقیقاتی ایران از آن طریق در کنترل دشمن خواهد بود و تمام موضوعات با نظر آنان و تأیید آنان انجام می شود.

4-2-دانشمندان و اندیشمندان شاخص توسط دشمن شناسایی می شوند که می تواند موجب خروج و مهاجرت آنان از کشور و جذب به کشور های دشمن ، یا ترور و یا بی اثر کردن آن ها بشود.

5-2-هزینه های سنگین پذیرش متخصصین دشمن و انجام تحقیقات بر ایران تحمیل می شود.

6-2-بهره گیری از نتایج تحقیقات توسط دشمن ممکن می شود که محتملا کاربردی در داخل ندارد ، فقط می تواند برای دلخوشی کاذب به چاپ مقاله و نشر نتایج تحقیقات بسنده گردد.

3-فضای فیزیکی فردو مناسب کارهای تحقیقاتی نیست (فاصله تا محل سکونت محققین تهران و... ، قرار گرفتن آن در عمق زمین).

4-از دست دادن محققینی که طی سال ها تربیت شده اند و فرار این مغزها از کشور(سرمایه های معنوی و مادی) خود توطئه مکارانه دشمن است.

5-با حضور محققین خارجی سرویس های اطلاعاتی دشمن در پوشش آن ها به کشور وارد می شوند و در جریان پیشرفت فناوری هسته ای کشور قرار می گیرند و برنامه ریزی های خود را برعلیه کشور دقیق تر انجام می دهند. همچنین دسترسی این سرویس ها به دانشگاه های ایران با سهولت بیشتری انجام خواهد شد و شناسایی نخبگان و افراد تاثیر گذار در موضوعات مورد علاقه آن ها(از قبیل دفاعی)به سادگی انجام می شود.

نتیجه گیری: تبدیل سایت فردو به یک موسسه تحقیقاتی باشرایط مطرح شده زیانبارتر از آن است که آن مجموعه تعطیل گردد. لذا مستدعیست هشدار لازم به تیم محترم مذاکره کننده داده شود.

سازمان بسیج اساتید استان فارس













انتهای خبر/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: