يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۸:۱۴
کد خبر: ۵۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
بررسی راهکارهای تقویت و کیفی سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج کارمندی
سرهنگ دوم پاسدار محمود باقری مسئول سازمان به موضوع تشکیل و راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج کارمندی پرداختند و بیان داشتند که به لحاظ کمی تلاش خوبی صورت گرفته و نیاز است به طور کیفی نیز در سال 94 گامهایی برداشته شود که حوزه ها و پایگاهها بایستی آنرا در سال 94 مد نظر قرار دهند ایشان بر موضوع توجه به نماز جماعت و لقمه حلال به عنوان برنامه های محوری سال 94 تاکید نمودند

اولین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کارمندان سپاه فجر استان فارس در روز یکشنبه مورخ 30/1/94 راس ساعت 11:30 با "دستور کار بررسی راهکارهای تقویت و کیفی سازی شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج کارمندی" برگزار گردید. در این نشست در ابتدا سرهنگ دوم باقری مسئول سازمان به موضوع تشکیل و راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج کارمندی پرداختند و بیان داشتند که به لحاظ کمی تلاش خوبی صورت گرفته و نیاز است به طور کیفی نیز در سال 94 گامهایی برداشته شود که حوزه ها و پایگاهها بایستی آنرا در سال 94 مد نظر قرار دهند. ایشان به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره نمودند و آنرا ضامن بقا و سلامت جامعه دانستند و بر احیای این فریضتین الهی تاکید نمودند. ایشان به بیانات مقام معظم رهبری اشاره فرمودند و رسالت بسیج کارمندی را عملیاتی نمودن منویات معظم له در جامعه هدف دانستند و در این میان نقش شوراها را در تحقق این مهم با اهمیت تلقی نمودند. در ادامه ایشان تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح حوزه و پایگاه را خواستارشدند.

در ادامه اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون دستور جلسه پرداخته و مصوباتی به شرح ذیل مقرر گردید:

1.     مقرر گردید در راستای بررسی کیفی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، به صورت میدانی از نحوه و حسن برگزاری جلسات شوراها در سطح حوزه و پایگاهها توسط سازمان بسیج کارمندان نظارت و سرکشی به عمل آید.

2.       مقرر گردید بررسی شود حوزه ها و پایگاههایی که تا کنون موفق به تشکیل و راه اندازی شورا نگردیده اند، اقدام نمایند.

3.      مقرر گردید تقویم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه ها دریافت گردد و بر اساس تقویم سرکشی صورت گیرد.

4.     مقرر گردید اطلاع رسانی گردد اقدامات شوراها در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به صورت تذکر لسانی و ایجابی باشد و از اقدامات سلبی خودداری گردد.

5.      مقرر گردید موضوع تداخل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و بسیج کارمندی از طریق ستاد احیاء پیگیری شود.

6.       مقرر گردید اطلاع رسانی گردد در ادارات از افراد مورد وثوق و معتمد و موجه جهت تذکر لسانی استفاده گردد.

7.    مقرر گردید مجدداً دستورالعمل تشکیل و راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر از سازمان تهران وصول گردد و به حوزه ها ارسال گردد.

8.    مقرر گردید طرحهای امر به معروف و نهی از منکر در موضوع لقمه حلال، نماز جماعت، اختلاط زن و مرد کارمند در ادارات و تکریم ارباب رجوع تهیه و به دبیرخانه قرارگاه امام رضا ارسال گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: