يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۲:۰۶
کد خبر: ۵۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
در محل ستاد عتبات عالیات برگزار گردید
سرهنگ دوم پاسدار محمود باقری مسئول سازمان به اهمیت موضوع امر به معروف ونهی از منکر و بیان برخی احادیث و روایات در این زمینه پرداختند و در ادامه به منویات مقام معظم رهبری و اینکه بزرگترین معروف ایجاد وحفظ نظام اسلامی است اشاره نمودند و توجه ویژه به موضوع احیاء فریضتین را در ادارات وظیفه ذاتی بسیج کارمندان دانستند و وظیفه بسیج کارمندان را احیاء ارزشهای اسلامی (برگزاری نماز جماعت، حجاب وعفاف، تکریم ارباب رجوع، مقابله با مفاسد اداری، امر به معروف ونهی از منکر وخمس و زکات ) دانستند

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه وآرزوی قبولی طاعات وعبادات، دومین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کارمندان سپاه فجر استان فارس در روز دوشنبه مورخ 28/2/94 رأس ساعت 10 صبح با دستور کار ((بررسی راهکارهای احیاء فریضتین واجب امر به معروف ونهی از منکر در ادارات با تاکید بر نقش محوری بسیج کارمندان )) در محل ستاد عتبات عالیات برگزار گردید. در این نشست در ابتدا سرهنگ دوم پاسدار محمود باقری مسئول سازمان به اهمیت موضوع امر به معروف ونهی از منکر و بیان برخی احادیث و روایات در این زمینه پرداختند و در ادامه به منویات مقام معظم رهبری و اینکه بزرگترین معروف ایجاد وحفظ نظام اسلامی است اشاره نمودند و توجه ویژه به موضوع احیاء فریضتین را در ادارات وظیفه ذاتی بسیج کارمندان دانستند و  وظیفه بسیج کارمندان را احیاء ارزشهای اسلامی (برگزاری نماز جماعت، حجاب وعفاف، تکریم ارباب رجوع، مقابله با مفاسد اداری، امر به معروف ونهی از منکر وخمس و زکات ) دانستند و از اینکه در ادارات در خصوص امر به معروف ونهی از منکر کوتاهی می شود و اقدامات منفعلانه است گله وشکایت نمودند و آسیب شناسی را لازمه شروع حرکت دانستند. ایشان در ادامه وظیفه بسیج کارمندان را ایجابی و نه سلبی معرفی نمودند و بر برنامه ریزی وهدفمندی در جهت احیاء فریضتین تاکید نمودند. در ادامه محمد رضی حدائق بیان نمودند در ابتدا بایستی بررسی شود که چه اقداماتی شده تا بتوانیم موانع وکاستی ها را بر طرف کنیم . وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای امر به معروف ونهی از منکر بایستی خروجی داشته باشد، بیان داشت ما می خواهیم فضا ومحیط ادارات ما اسلامی ورنگ و بوی اسلامی داشته باشد (هدف) و لذا بایستی دبیرخانه شوراها در سطح حوزه ها و پایگاهها فعال شود و آموزش لازم را به دبیران داد و از تجارب موفق سایر استانها نیز استفاده کرد. سپس اولویت بندی کنیم وحرکت کنیم. خانم حافظ خوان نیز مشکل را عدم همکاری وهمراهی مدیران با طرح دانستند وهمچنین اعلام داشتند که ادارات گاهاً با بسیج همسو وهمراه نیستند چرا که دستور العمل ها متفاوت است وموازی کاری می شود . همچنین ایشان بیان دانستند که نمی شود یک نسخه واحد را برای همه ادارات پیچید واقتضائات هر اداره برحسب مأموریت ومخاطبین فرق می کند؛ ایشان تحقیق وپژوهش را در این زمینه ضروری دانستند.

احمد رنجبر، رئیس شورای نظارت استان نیز بیان داشتند که بایستی آسیب شناسی شود و دید که موانع سد راه احیاء فریضتین چیست واینکه چرا احیاء فریضتین در ادارات  وجامعه مغفول مانده است   همچنین ایشان کار جهادی و بسیجی  را در این زمینه خواستار شدند. ایشان عدم حمایت از امر به معروف ونهی از منکر را از جمله آفات طرح دانستند و بیان داشتند نبایستی بخشنامه ای عمل کرد بلکه بایستی اقدامات برنامه ای داشته باشیم خانم ناهید شمس نیز ضمن تاکید بر حرکت برنامه ای ،خواستار استفاده از تجارب موفق شدند.حسن جعفری بیان داشتند کار فرهنگی تدریجی است نه مقطعی وبایستی با نظارت برحسن اجرا کار را به طور مستمر دنبال کرد.سید محمد علی حسینی منش نیز موازی کاری وتداخل شورای فرهنگ اداره را با این طرح از جمله موانع طرح دانستند وبیان داشتند تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله داریم و بایستی خوب کار کنیم .

نام:
ایمیل:
* نظر: