آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای:
دبیر کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته‌ای با بیان اینکه دانشجویان منتقد یار و همراه دولت هستند، گفت: کسانی که دانشجویان منتقد و تحصن کننده را دشمنان دولت بداند، حرف گزافی زده اند.

کنفرانس خبری سخنگو و  دبیر تحصن بزرگ دانشجویان جنوب کشور امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


عباس توانا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز و دبیر کمیته دفاع از حقوق هسته ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو وجه برای تحقق شعار سال «دولت ملت همدلی و همزبانی» لازم است، گفت: اولین وجه جدا نبودن جریان دانشجویی در قضیه مذاکرات هسته ای است و دانشجو باید نسبت به مسائل روز کشور حساس باشد و دومین و مهم ترین وجه دیگر این است که کار دانشجویی باید متناسب با همدلی و همزبانی دولت باشد.


وی با اشاره به اینکه همه ملت سعی بر پیشرفت کشور دارند، افزود: موضوع هسته ای از جریانات دانشجویی جدا نیست، نقدهایی به تیم مذاکره کننده و عملکرد آن ها وارد است که خود نیز بر آن واقف هستند.


 دبیر کمیته دفاع از حقوق هسته ای تصریح کرد: برحسب وظیفه دانشجویی اقدام به تشکیل کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای برای کمک به دولت و تیم مذاکره کننده کرده ایم.


توانا در ادامه با بیان اینکه برای مطالبات هسته ای خود درخواست های مکرری را به فرمانداری و مقامات مربوطه داده ایم که با مخالفت های روبه رو شد، گفت: برای اینکه حرفمان را به گوش دولت برسانیم درخواست تجمع در شیراز و همچنین چند شهرستان دیگر به فرمانداری داده شده است که متاسفانه تمام این درخواست ها با مخالفت شدید روبه شده است.


وی با اشاره به اینکه نحوه برخورد دولت با منتقدان متفاوت با دولت های قبل است، خاطرنشان کرد: یک سری انتقادات به دولت و تیم مذاکره کننده طبیعی است؛ ولی متاسفانه برخورد با منتقدین در این دولت بی سابقه است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز ادامه داد: در همین راستا تحصن دانشجویان دانشگاه شیراز امروز ساعت ۱۸ در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که از همه دانشجویان سراسر استان دعوت به پیوستن به این جمع متحصنین می‌کنیم.


توانا یکی از اهداف این نحصن را توقف مذاکرات زیر سایه شبه تهدید دانست و بیان داشت: از دیگر اهداف برگزاری این تحصن می‌شود به انتشار جزئیات مذاکرات، عدم اجازه بازرسی و دسترسی به مراکز نظامی، لغو اجرای همه تحریم ها در روز اجرای توافق نامه، عدم اجازه مصاحبه با دانشمندان و رعایت حق تحقیق و توسعه بدون محدودیت اشاره کرد.


وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه دانشجویان منتقد یار و همراه دولت اند، خاطرنشان کرد: کسانی که دانشجویان منتقد و تحصن کننده را دشمنان دولت بداند، حرف گزافی زده اند. 

 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: