آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
بیانیه شماره 2 کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای:
کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای در بیانیه شماره 2 خود با بیان این مطلب که به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعتماد داریم اعلام کرد: مسئول دفتر وزارت امورخارجه در شیراز در جمع دانشجویان متحصن برای شنیدن دغدغه ها ، نگرانی ها و مطالبات دانشجویان حاضر شود.

کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای  بیانیه شماره 2 خود را صادر کرد که متن کامل آن به شرح ذیل است:

هو الحق
ما دانشجویان  به عنوان پرچم دار گفتمان اسلامی و مدافع سرسخت استقلال و رشد علمی کشور با کمال قدرت و استقامت در مقابل زورگویی دشمن و هرگونه توقع بیجا و زیاده خواهی گزاف آنها دشمن ایستاده ایم.
ما قویا اعلام می داریم به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعتماد داشته و حمایت و پشتیبانی از آنان را بر خود واجب می دانیم لیکن عمیقا نسبت به دولت ایالات متّحده‌ی آمریکا بی اعتماد و بدبینیم وهمواره  آن را دولتی خودبرتربین، دولتی غیرمنطقی و عهدشکن می دانیم.
در همین راستا دانشجویان برای بیان نگرانی ها و مطالبات خود، مکررا درخواست خود را مبنی برصدور مجوز برای تجمعات دانشجویی اعلام داشته اند اما متاسفانه هربار با عدم موافقت با این درخواستها مواجه شده اند. با اتخاذ چنین رویکردی از سوی مسئولین، دانشجویان مطالبه گر ناچار به تحصن در این مکان مقدس یعنی مسجد دانشگاه شیراز شده اند. از این جهت از مسجد برای تحصن استفاده شد که جلوی شایع پراکنی ها و هرگونه حرف و حدیث ناصحیح دیگری در این باب گرفته شود . برای روشن شدن این اقدام لازم به ذکردو نکته است:
اول آن که صدور مجوز صرفا برای درخواست تجمع صورت می گیرد نه برای تحصن در یک محیط بسته؛ همچنان که اگر با یکی از چندین درخواست ما مبنی بر صدور مجوز برای تجمع موافقت می شد، دانشجویان به تحصن مبادرت نمی ورزیدند. و دوم آن که  حضور مسئول محترم نهاد رهبری در دانشگاه شیراز در جمع متحصنین خود بیانگر قانونی و به حق بودن این اقدام است. فلذا ما دانشجویان به عنوان برجسته ترین چهره آشتی ناپذیر در برابر قانون شکنی ها وعوام فریبی ها همواره طلایه دار قانونمداری و ظلم ستیزی بوده ایم و این حرکت نیز خود نمودی آشکار و به حق از آن است.
همچنان که در بیانیه  شماره 1 نیز اشاره  شد ما دانشجویان بر آن شدیم تا با برپایی تحصن دانشجویی ندای دشمن ستیزی خود را به گوش زورگویان و تمام خفتگان و در خواب ماندگان برسانیم.همچنین ما خواستار شفافیت هرچه بیشتر از سوی تیم مذاکره کننده درباب جزئیات مذاکرات هستیم .ما بار دیگر اعلام می کنیم پیشرفت های اساسی بومی کشور غیر قابل مذاکره است. عزت وحقوق ملت ایران غیر قابل مذاکره است. ما تنها راه مقابله با دشمن وقیح را عزم راسخ ،عدم انفعال و استقامت و پایداری می دانیم.
در همین راستا و مطابق با درخواست ما در بیانیه شماره 1 مبنی بر حضور مسئول دفتر وزارت امورخارجه در جمع متحصنین برای شنیدن دغدغه ها ، نگرانی ها و مطالبات دانشجویان و با توجه به بی اعتنایی مسئولین مربوطه نسبت به این درخواست ، ما اعلام می کنیم کماکان تحصن ادامه دارد ... تحصن تا حصول درخواست متحصنین ادامه پیدا خواهد کرد .
والعاقبه من المتقین
کمیته دانشجویی دفاع از حقوق هسته ای

نام:
ایمیل:
* نظر: