کد خبر: ۵۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
در نظام جمهوری اسلامی ایران همه دلواپسند:
مسئولین، نخبگان و ائمه جمعه استان فارس از اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید در شیراز حمایت کردند.
هم اندیشی/ مسئولین، نخبگان و ائمه جمعه استان فارس از اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید در شیراز حمایت کردند.

دکتر جعفر قادری(نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی)
دکتر جعفر قادری با اعلام حمایت از هر تجمعی که در جهت بیان منظقی نقطه نظرات و دیدگاه ها باشد؛ عنوان کرد:کم ترین انتظار از قشر جوان و دانشجو این است که نسبت به مسائل و موضوعات مختلف نگرانی ها و دغدغه های خودشان را بیان کنند.
نماینده مردم شیر از در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگارانضمن اشاره به اینکه نظام ما مردمی است و همه فعالیت ها باید به نوعی متاثر از نظرات مردم باشد؛ گفت: تبعا طیف جوان و قشرهایی که خود را در خط هبری می‌بینند؛ منویات رهبری نصب العینشان است و تلاش می‌کنند منویات رهبری در عمل هم مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.
دکتر جعفر قادری با تاکید بر اینکه حرکت خود جوشی که در همه شهرهای کشور شکل گرفته جای تقدیر و تشکر دارد؛ افزود: اینکه جوانان احساس مسئولیت می‌کنند و با روحیه عدالتخواهی، استکبار تیزی و مردمی بودنشان در مسائل کلان و کلی ورود پیدا می‌کنند؛ بسیار تحسین برانگیز است.
وی نتیجه حرکت های انقلابی نسل جوان را برای رساندن اظهار دلواپسی خود از روند مذاکران به گوش دولت را پشتوانه ای برای تیم هسته ای دانست و گفت: دولت با قوت و قاطعیت زیر بار هر توافقی نروند و دشمن نیز نباید به خودش اجازه ندهد که اراده اش را بر تیم مذاکره کننده ما تحمیل کند. این حرکت ها کمک می‌کند که تیم مذاکره کننده و دولت با قدرت و قاطعیت در راستای نظرات رهبری حرکت کنند.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران کسی دلواپس نباشد جز سنگ و کلوخ چیز دیگری نیست؛ تصریح کرد: همه ما نگرانی‌ و دلواپسی داریم.باید هم همین باشد و نسبت به همه موضوعات کشور احساس مسئولیت کنیم.امر به معروف و نهی از منکر‌ جزیی از اصول اعتقادی ما و قانون اساسی ماست و وظیفه تک تک ماست که در تمامی مسائل کشو ورود کنیم و دلواپسی و دغدغه داشته باشیم.
قادری تاکید کرد: هرکسی در کشور در هر جایگاه اداری و مسیولیتی ناچار است نظرات مردم را مد نظر قرار دهد.
وی با بیان اینکه کسی‌ که دغدغه ندارد و دلواپس نیست نباید خود را به عنوان بخشی از مردم کشور معرفی کند؛ عنوان کرد: هرکس برای خود دغدغه، نگرانی و دلواپسی دارد ولی ما معتقدیم تا زمانی که صلابت رهبری وجود دارد؛ مجموعه هایی که در کشور حاضرند از همه چیزشان بگذرند تا مانع از تحمیل اراده دشمن بر مردم شونذ.
قادری اظهار کرد: در همه حالی مسائل را با نگرانی دنبال می‌کنیم ولی معتقدیم نگرانی ها و دغدغه ها را باید از کانال خودش در قالب تجمعات و اعتراضات آرام و شکل های منطقی دنبال کنیم.
نماینده شیراز در مجلس، عنوان کرد: الآن کمیسیون امنیت ملی مجلس، کلیات طرحی در حمایت از بحث های هسته ای و توجه به خطوط‌ قرمز را مصوب کرده و جزئیات هم مصوب میشود و از تصویب صحن می‎گذرد. در این طرح بر بحث خطوط ‌قرمز تاکید داریم و اجازه نمی‌دهیم تیم مذاکره کننده و یا برخی افراد که خارج از تیم مذاکره کننده چارچوب ها را نادیده بگیرند و بخواهند به هر قیمتی تن به توافق دهند. ما همانطور که رهبری اشاره کردند دنبال توافق هستیم ولی توافق خوب را می‌خواهیم تواقی که خطوط قرمز و نگرانی های ما را مد نظر داشته باشد.
قادری با تاکید بر اینکه به هیچ وجه بازرسی های فراتر از آنچه در پروتکل‌های بین المللی وجود دارد را نمی‌پذیریم، گفت: اگر‌هدف غربی ها مشخص کردن انجام یا عدم انجام فعالیت هسته ای است؛ تشعشعات هسته ای تا کیلومترها قابل تشخیص است و بنابراین نیازی به ورود به مراکز نیست. از اطراف مراکز هم می‌توانند این کارها را انجام دهند. ولیاگر بحثشان این باشد که با این بهانه فضا را برای دانشمندان هسته ای ما نا امن کنند و بلایی را که سر سوریه، عراق ‌و لیبی‌ آوردند بر سر ما هم بیاورند.؛ این آرزو را باید به گور ببرند.
این نماینده مجلس در پایان با اعلام حمایت از هر تجمعی که در جهت بیان منظقی نقطه نظرات و دیدگاه ها باشد؛ عنوان کرد:کم ترین انتظار از قشر جوان و دانشجو این است که نسبت به مسائل و موضوعات مختلف نگرانی ها و دغدغه های خودشان را بیان کنند.البته دلیل ندارد که به کسی توهین کنیم. می‌توانیم دیدگاهایمان را محترمانه بیان کنیم. وقتی یک صدا و یک اعتراض به صورت فراگیر در‌ سطح کشور بیان شود هرکسی‌که فرد سالمی باشد مجبور است به این نگرانی ‌و دغدغه ها توجه کند.

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی(عضو مجلس خبرگان رهبری)
حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی: معنای " دولت و ملت، همدلی و همزبانی "، سکوت نیست .
حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ضمن بیان تحلیلی از روند مذاکرات عنوان کرد: پیش بینی به معنای دانستن تمام مولفه های آینده صحیح نیست زیرا آینده از مؤلفه های گوناگونی تشکیل شده است اما پیش گویی درباره مذاکرات، چندان سخت نیست. پیشینه غرب نشان میدهد آنها هیچگاه راضی به وجود ایرانی عزتمند نبوده اند و در یک نگاه ساده و معطوف به آینده میتوان گفت که آنها نخواهند گذاشت که ما راحت باشیم .
این عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال که "اکنون چه باید کرد ؟ " گفت: باید صرف نظر از نتیجه مذاکرات به آینده امیدوار بود تا مورد عنایت خداوند و امام زمان (عج) , قرار گرفت. تجربه های مقام معظم رهبری از طرفی در عرصه های گونان مانند رهبری , ریاست جمهوری و انقلابی بودن و از طرف دیگر با بهره گیری از یک نگاه دشمن پژوهانه، نشان میدهد که ایشان هیچ خوش بینی ای به مذاکرات ندارند که این عدم خوشبینی، معلول شناخت دشمن است، نه عدم اعتماد به تیم ایرانی بلکه ایشان نسبت به تیم ایرانی، حسن ظن و نسبت به طرف مقابل، سوء ظن دارند .
وی با یادآوری این نکته که نتیجه تابعی از توافق است: یقینا توافقی که عزت ملت ایران را دربرنداشته باشد، مردود است. بدون درنظرگرفتن نتیجه مذاکرات، باید با حکمت و مصلحت پیش رفت، باید خطوط قرمز را رعایت کرد، نباید از تهدید و تحریم ترسید، نباید مرزهای بسته به روی دشمن را باز کرد و نباید عزت امروز را که به واسطه خون شهیدان است را از دست داد .
رییس مدرسه علمیه خان با بیان این نکته که مباحث هسته ای شامل فکر و دانش آن و تاسیسات آن، مولود دانشمندان ما است افزود: چون فکر و علم علوم هسته ای بومی است پس آنها نمی توانند آن را از ما بگیرند ولی ما باید از سایت ها و تاسیسات هسته ای خود دفاع کنیم؛ باید به دشمن بفهمانیم که ما اهل جنگ نیستیم و اهل گفتگو هستیم، من معتقدم آنقدر عزت در مذاکران مهم است که " باید به مذاکره بایستیم، نه اینکه بنشینیم ."
آیت الله ملک حسینی، اتمام حجت با دشمن و معرفی ایران هسته ای را از برکات مذاکره دانست و گفت: نفی مطلق مذاکرات و دادن فضا به دشمن , صحیح نیست. من بین خوشبین نبودن به مذاکرات و ترک آن , ملازمه ای نمی بینم؛ متاسفانه پس از بیانیه لوزان به سرعت می توانستیم موافقان و مخالفان دولت را ببینیم که آن وضعیت , تاسف بار بود. نقد و انتقاد اگر از معبر صحیح باشد، نه تنها خوب بلکه ضروری است؛ گاهی متاسفانه نقد با عداوت است که این قابل قبول نیست .
وی در پایان ضمن اعلام حمایت از اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در مسجد امتیاز شیراز برگزار می شود گفت: نقد درست برای تبیین مذاکره زیر شبح تهدید لازم است اما باید از نقد با دید سیاست بازانه دوری کرد؛ نشست و مناظره، برای بدست آوردن نتیجه حق، مؤثر در همدلی است .

حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد(مسئول کانون رهپویان وصال شیراز)
حجت الاسلام انجوی نژاد ضمن حمایت از اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید گفت: اعتقاد داریم کسانی که مذاکره می کنند دلسوز مملکت اند و مذاکره کردن با امثال آمریکا و این گرگ های درنده بسیار سخت است و دعا می کنیم که موفق باشند.
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای بیان کرد: از اول هم گفتیم که گره زدن همه مشکلات اقتصادی به مذاکرات اشتباه است و دولت اصرار دارد تا آخر این اشتباه را ادامه دهد و از نظر ما این اشتباه مذاکره را از مسیر برد برد خارج می کند. اگر مذاکره به توافق هم برسد خیلی اتفاق عجیبی نخواهد افتاد و با رسیدن به شرایط حساس مذاکرات احساس می کنیم کارهای سیاسی زشتی دارد اتفاق می افتد .مثل افزایش حامل انرژی و با فشاری که به مردم می آید این جور القا می شود که اگر به توافق نرسیم وضع از این هم بدتر می شود.
این فعال فرهنگی با یادآور شدن سخنرانی روز شنبه رئیس جمهور در جمع فرمانداران افزود: امروز اقای روحانی در سخنانی بی سابقه گفته اند که حالا رهبری هم نصیحتی می کند . این یعنی جایگاه قانون اساسی رهبری تبدیل به جایگاه نصیحت شده است و به نظر من این در بحث مذاکره می گنجد و این سخنان حسن ظن ما را زیر سوال می برد .مذاکره باید براساس قانون باشد و وظایف رهبری و تیم مذاکره کننده و مجلس و دولت طبق قانون اساسی مشخص است .
وی در پایان وی در پایان با اعلام حمایت قاطعانه خود از جبهه مردمی دفاع از عزت ملی گفت: کار از تبیین ماجرا گذشته و دیگر لزومی به کار تبیینی در این حوزه نیست و باید به کار تبلیغی برای حضور مردم پرداخت .
از جبهه دفاع از عزت ملی حمایت می کنم و خود را از این جبهه می دانم .

حجت الاسلام رشیدیان(امام جمعه بیضا)
حجت الاسلام رشیدیان ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در شیراز برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: چنین جلساتی باعث استفاده از فکر منتقدین و در جهت دلسوزی برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است .
امام جمعه بیضا با تاکید بر اینکه گذر زمان، علت عدم خوشبینی نبودن رهبری به مذاکرات را روشن کرد؛ گفت: بارها شاهد دبه کردن های کشورهای غربی در مذاکرات بوده ایم اصل مذاکرات , مورد تایید است اما تجربه نشان داده است که توافقی صورت نخواهد گرفت . کوتاهی در مقابل مواضع مقام معظم رهبری موجب کوتاهی در مقابل آرمانهای امام زمان (عج) می‌شود.
حجت الاسلام رشیدیان در پایان ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در شیراز برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: چنین جلساتی باعث استفاده از فکر منتقدین و در جهت دلسوزی برای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی است .


حجت الاسلام سقاچی(مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز)
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهردای شیراز:از دغدغه مندی جوانان انقلابی شیراز حمایت می‌کنم/غلط می‌کنند فعالیت های این‌ها را تخریب می‌کنند.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهردای شیراز نیز با تاکید بر اینکه یاولی الامر امروز ولی فقیه است؛ دستور ایشان دستور شخص امام زمان است و امام زمان هم دستور از خدا میگیرد؛ اظهار کرد: امروز در کره زمین شخصی آگاه‌تر، عالم تر و فقیه تر از رهبری و کسی که مسائل سیاسی، عبادی، نظامی و اقتصادی را هم می‌فهمد و هم می‌داند چه موقع باید عمل کند؛ وجود ندارد.
حجت الاسلام سقاچی ادامه داد: شایسته است برای عزت آینده خودمان، اسلام وشیعه پشت سر رهبری قرار بگیریم و حاضر باشیم همه زندگیمان را فدا کنیم تا بیانات رهبری محقق شود. همه باید در همه زمینه ها مطیع رهبری باشند.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ می‌بینیم که هرکجا مردم از روحانیت و ولایت جدا شدند ضربه خوردند عنوان کرد: هرموقع انسان به موقع به یاری رهبرش نشتابد از دشمن لگد می‌خورد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهردای شیراز با اعلام حمایت از دغدغه مندی جوانان انقلابی شیراز تصریح کرد: غلط می‌کنند کسانی که فعالیت های این‌ها را تخریب می‌کنند.
وی در پایان با تاکید بر اینکههر حرکتی که نظام و رهبری را تقویت کند؛ حمایت می‌کنیم؛ گفت: از هراجتماعی که موجب تقویت رهبری و نظام باشد حمایت می‌کنیم و خودمان هم در این اجتماع شرکت میکنیم.

حجت الاسلام تجرد(عضو جامعه روحانیت فارس و امام جمعه سابق شهرک گلستان)
عضو جامعه روحانیت فارس ضمن تاکید بر لزوم تبعیت محض از مقام معظم رهبری؛ حمایت خود را از اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در شیراز برگزار می شود؛ اعلام کرد.
حجت الاسلام تجرد در جمع خبرنگاران، ضمن تاکید بر لزوم تبعیت محض از مقام معظم رهبری، از اعضای جبهه مردمی دفاع از عزت ملی تشکر و حمایت خود را از اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در شیراز برگزار می شود؛ اعلام کرد و افزود: از سخنرانی ها و موضع گیری های مقام معظم رهبری، ناراحتی و نگرانی از روند مذاکرات مشهود است .
وی با بیان این که من هم یکی از دلواپسان روند فعلی مذاکرات هسته ای هستم؛ گفت: از تحریم ها و تهدید های کشور های غربی برمی آید که میخواهند با ترس،ما را به سمت توافق بد سوق بدهند
امام جمعه سابق شهرک گلستان با بیان اینکه به احتمال قوی به توافق با کشورهای ۱+۵ نمیرسیم؛ تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند راه حل مشکلات کشور در گروه اعتقاد و عمل به اقتصاد مقاومتی است .
وی ادامه داد: زیاده خواهی های کشور های مقابل به حدی رسیده است که خواهان دسترسی به مسائل نظامی ما شده اند و یقیناهدف آنهااز ابتدا پی بردن به اسرار نظامی ما بوده است .

آیت الله کلانتری( رئیس جامعه اساتید استان فارس)
آیت الله کلانتری ضمن حمایت از برگزاری "اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید"؛گفت:جای تعجب است افرادی که در برهه ای از زمان،شعار آزادی نظر می دادند؛وقتی نوبت به نقد مواضع خودشان می رسد،ابراز ناراحتی می کنند .
رئیس جامعه اساتید استان فارسضمن حمایت از برگزاری"اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید"؛ گفت: در مذاکرات , طرفین مطرح هستند . یک طرف تیم دیپلمات ایرانی که در راس آنها وزیر محترم امور خارجه هستند که به تعبیر رهبری , بچه های انقلابند و قطعا در قاموس این ها , خیانت معنا ندارد . منتها طرف مقابل هیچ گاه رفتار اخلاقی نداشته و وفای به عهد نکرده اند و هنوز که توافقی صورت نگرفته,دایما دبه در می آورند .
آیت الله دکتر علی اکبر کلانتری افزود: با درنظرگرفتن این ها , احتمال رسیدن به توافق کم است و بافرض رسیدن به توافق هم باید به فکر بعد از تصویب آن باشیم
وی با بیان این نکته که مهمترین عامل برای توافق , ضمانت اجرایی آن است؛ عنوان کرد: آیا اگر توافقی حاصل شود , ضمانت اجرایی دارد یا خیر ؟
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: علی الظاهر ناظر این توافق , آژانس بین المللی انرژی اتمی است که تا کنون امتحان خوبی پس نداده است؛ یا گزارش های دروغ و همسو با منافع غرب دادهو یا در بهترین حالت , گزارش های دو پهلو ارایه کرده است . باتوجه به همه این ها , حقیقتا بنده امید چندانی ندارم.
رییس جامعه اساتید استان فارساظهار کرد: پیش بینی میکنم بر فرض حصول توافق , قطعا با رفتارهای سنای آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی که تحت نفوذ آمریکا و اسراییل است در روند اجرایی آن مشکلات عدیده ای داریم
با تاکید بر اینکه من با اصل مذاکره موافقم و در پیروی از مقام رهبری هم از دولت حمایت می کنم؛ ضمن حمایت از"اجتماع بزرگ اجتماع بزرگ مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید"؛ تصریح کرد: برخی خیال می کنند هرگونه نقدیبا شعار سال منافات دارد؛ درحالی که اینگونه نیست و یقینا منظور رهبری از نامگذاری سال ۱۳۹۴ به نام "دولت و ملت , همدلی و همزبانی" , این نبوده است.
رئیس سابق مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس افزود:می شود با حفظ این شعار , نقدها را بطور صریح مطرح کرد و باتوجه به اهمیت مذاکرات هسته ای،هرگونه گردهمایی و تجمعی در چارچوب منافع نظام و مواضع رهبری مورد تایید است ولی باید مراقب افراد مسیله دار و جریانهای معاند بود تا سوء استفاده نکنند.
رییس جامعه اساتید استان فارس ضمن انتقاد از افرادی که با برگزاری جلسات نقد مخالفت میکنند؛ افزود: خیلی جای تعجب است افرادی که در برهه ای از زمان، شعار آزادی نظر می دادند؛ وقتی نوبت به نقد مواضع خودشان می رسد، ابراز ناراحتی می کنند . در همه دولتها و همه برنامه های دولتی , من دیدگاه ثابتی دارم و آن "نقد , تحلیل و بررسی منصفانه و محققانه و به دور از هرگونه حب و بغض " است.

حجت الاسلام رحیمی صادق(مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس)
حیمی صادق ضمن حمایت از برگزاری همایش اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید؛ افزود: باید بر روی خطوط قرمز پافشاری کرد و زیاده خواهی های ۱+۵ بدلیل عدم عکس العمل و موضع گیری مناسب تیم مذاکره کننده است.
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان فارس ضمن حمایت از برگزاری همایش اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید؛ افزود: باید بر روی خطوط قرمز پافشاری کرد و زیاده خواهی های ۱+۵ بدلیل عدم عکس العمل و موضع گیری مناسب تیم مذاکره کننده است .
حجت الاسلام رحیمی صادق بیان کرد: در مورد آینده مذاکرات پیش بینی واضحی نمی شود انجام داد؛ ولی چه توافق بشود و چه توافقی صورت نگیرد؛ ابهتی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی بواسطه تحریم بدست آورده بودند؛ شکسته می شود .
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارس با تاکید بر اینکه با پافشاری بر روی خطوط قرمز نظام، بعید است مذاکرات نتیجه ای داشته باشد چون آنها با خطوط قرمز نظام مشکل دارند؛ تصریح کرد:دشمن به دنبال دو قطبی کردن فضای کشور است ولی همه میدانند که اصل مذاکرات را همه قبول دارند و مذاکره تحقیر آمیز را هیچ کس قبول ندارد .
وی با بیان با اینکه من با اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید موافق هستم؛ افزود: این همایش ، یک پیام به دشمن است که بفهمد موضع ملت چیست و زیاده خواهی نکند و همچنین پیامی هم به مسئولین مذاکره کننده است زیرا هم میفهمند که مردم در صحنه هستند.
حجت الاسلام رحیمی صادق ضمن اشاره به اینکه با برگزاری این اجتماع برای مسئولین باور و تکرار و باور می شود که وکیل ملت هستند؛ افزود: البته مسئولان برگزاری همایش را به مواردی از جمله پرهیز از توهین , دوری از دوقطبی کردن جامعه و عدم تندروی توصیه می‌کنم.

حجت الاسلام دهقان(امام جمعه لپویی)
امام جمعه شهرستان لپویی از اجتماع مخالفین مذاکره زیر شبح تهدید که روز یکشنبه در شیراز برگزار میشود حمایت کرد و گفت: خطوط قرمز رهبری , خطوط قرمز نظام است ولی متاسفانه گروه ۱+۵ , این خطوط را رد می کند .
حجت الاسلام دهقان تاکید کرد: با زیاده خواهی های کشور های ۱+۵ ، رسیدن ما به یک توافق خوب معقول نیست مگر اینکه معجزه ای رخ دهد و ۱+۵ دست از زیاده خواهی بردارد.
وی پایبندی به اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را نشانه موفقیت آمیز نبودن مذاکرات دانست و ضمن حمایت از اجتماع مخالفان مذاکرات افزود: برگزاری چنین همایش هایی در ذیل منویات مقام معظم رهبری است اما باید از هرگونه شکاف که باعث سوء استفاده دشمن می شود , پرهیز کرد .



انتهای خبر/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: