جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۵:۲۶
کد خبر: ۵۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
مدیر کل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه:
سایت بسیج طلاب فارس- مدیر کل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه با اشاره به این که اعتقاد به امام زمان مختص به شیعه نیست گفت: همه مسلمانان حتی اهل تسنن اعتقاد به حضرت مهدی (عج) دارند.

به گزارش خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس حجت الاسلام محمد علی عدالت مدیرکل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه به مناسبت میلاد منجی بشریت حضرت مهدی (عج) که دیشب در حرم مطهر سید علاالدین حسین (آستانه) برگزار شد با بیان این که آیه های زیادی در رابطه با امام زمان در قرآن داریم گفت: قرآن کریم بیش از 130 آیه تا 250 آیه در رابطه با امام زمان دارد.

وی در ادامه افزود: ادیانی که معتقد به هیچ چیز  نیستند حتی آن ها هم منتظر منجی هستند از جمله هندوها، که از آئینشان بر می آید منتظر یک منجی هستند.

حجت الاسلام عدالت اظهار داشت: در کتاب زبور داوود، اسم امام زمان به نام قیدمو ذکر شده است یعنی یک انسانی باید در آینده بیاید که منظور از انسان همان حضرت مهدی (عج) است در کتاب انجیل هم به امام زمان مسیح زمان می گویند از این رو می توان گفت که همه ادیان منتظر یک منجی هستند که بیاید و مردم را از تاریکی نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: بحث امام زمان به عنوان یک موعود بیشترین روایت را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه ابراز کرد: 6000 هزار روایت فقط در رابطه با امام زمان (عج) است، و اهل تسنن و شیعه در رابطه با امام زمان وحدت کلمه دارند.

وی ادامه داد:اختلاف اهل تسنن و شیعه ها در رابطه با حضرت مهدی (عج) فقط در تولد ایشان است که اهل تسنن می گوید حضرت مهدی هنوز به دنیا نیامده است ولی شیعه می گوید تولد شده است اما غائب است.

حجت الاسلام عدالت با اشاره با این که امام زمان در قرآن اسم دارد تصریح کرد: در قرآن کریم خداوند به والعصر قسم یاد می کند حتما اهمیت زیادی دارد که خداوند به والعصر قسم یاد می کند والعصر یعنی این که خداوند قسم به عصر ظهور حضرت مهدی می خورد.

وی یادآور شد: همان طور که امام (ره) می فرماید؛ آیا از زمان ظهور امام زمان مهمتر هم است، باید گفت که از زمام ظهور امام زمان مهمتر خود حضرت مهدی است.

مدیر کل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه اذعان داشت: به چکیده روز عصر گفته می شود یعنی این که زمین و زمان همه قدرت خودشان را انجام داده اند تا عصر به وجود آمده است از این رو باید گفت که عصر چکیده روز است.

وی ادامه داد: حضرت مهدی (عج) یعنی عصاره همه گل های آفرینش جهان، یعنی عصاره همه انبیاء عالم است.

حجت الاسلام عدالت خاطرنشان کرد: دلیل این که به امام زمان ولی عصر می گویند این است که زمان بر او تاثیر ندارد، یعنی برگردش زمان تسلط دارد.

وی با بیان این که چند اسم امام زمان در قرآن آمده است ابراز داشت: بقیه الله یکی از نام های امام زمان است که در قرآن آمده است و بقیه الله یعنی خداوند وجود امام زمان را در قرآن باقی نگاه داشته است.

مدیر کل جذب ظرفیت ها و منابع مرکز خدمات حوزه های علمیه در پایان بیان کرد: از جمله برکات این شب مبارک آن است که حولادت حضرت صاحب عصر امام زمان (عج) در سحر این شب سال دویست و پنجاه و پنج در سامراء واقع شده و سبب مزید شرافت این شب شده است، شب نیمه شعبان شب تولد عصاره همه هستی است.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: