کد خبر: ۵۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
معاون امور راهبردی و اشراف کلی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما به دنبال یک مکتب امنیتی با محوریت ولایت فقیه هسیتم گفت: قصد داریم در این مکتب با یک نگاه پارادایمیک جدید و کارساز حرکت کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس و به نقل از تسنیم، سرلشکر مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف کلی ستاد کل نیروهای مسلح در دومین همایش امنیت پایدار که در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد با بیان اینکه مابه دنبال ایجاد یک مکتب امنیتی جدید هستیم اظهار داشت: امروزه دردنیا بحث شناخت مکاتب مطرح است که مفاهیم جدیدی را در تمام حوزه‌ها ایجاد کرده و ما نیز لازم است به این مباحث ورود پیدا کنیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها مکاتب سلبی، ایجابی، واقع‌گرا، لیبرالیزم، کپنهاک، فمینیستی را مطرح می‌کنند اما ما مکتب امنیتی جمهوری اسلامی را با اتکا به معنویت و در یک فضای جدید تعریف خواهیم کرد.

ایزدی با تاکید بر اینکه مکتب امنیتی تهران بامحوریت امام و مقام معظم رهبری است، گفت: امنیت تشریعی و ذاتی است امنیت منطق با عقل و نقل و وحی از حس استقرار و تجربه استفاده می‌کند که به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که محوریت آن را می‌توان به توحید امنیتی، نبوت الهی، عدالت امنیتی و راهبری و راهبری امنیتی با محوریت مقام عظمای ولایت نام برد.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دست نیاز به سوی فرهیختگان بلند می‌کند تکید کرد: در حال حاضر مشغول معماری دفاعی امنیتی کشور و نیروهای مسلح در ستاد کل نیروهای مسلح هستیم و قصدداریم مبانی فرانظری مکتب امنیتی جمهوری اسلامی را استخراج کنیم.

ایزدی تصریح کرد: امروز ما در مسیر تعالی هستیم و همانطور ی که در صحنه عمل پیش می‌رویم انتظار داریم بر مبنای اسلام ناب و التزامات مکتب امنیتی جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و با یک نگاه پارادایمیک جدید، بدیل و کارساز به عنوان مکتب امنیتی تهران و مکتب امنیتی ولایت حرکت کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: