آخرین اخبار
کد خبر: ۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
یک غواص عملیات کربلای ۴ و ۵:
یک غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ گفت: در عملیات کربلای ۴ تلفات عراق بیشتر از ما بود و این مسئله را کسی بازگو نکرده است.

مراسم یادواره شهدای غواص و خط شکن عملیات کربلای ۴ و ۵ در موسسه نشر شهادت و با حضور جمعی از دختران دانشجو از دانشگاه های سراسر استان فارس در موسسه نشر فرهنگ شهادت شیراز برگزار شد.

 

در این مراسم سید معین انجوی نژاد، جانباز هشت سال دفاع مقدس و غواص عملیات کربلای چهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه هدف نهایی در عملیات کربلای ۴، تصرف بصره بود، گفت: در کل عملیات کربلای ۴ و ۵ ما ۱۲ هزار شهید دادیم و حتی در عملیات کربلای ۴ تلفات عراق بیشتر از ما بود و این مسئله را کسی بازگو نکرده است.

 

این غواص هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: با بازگشت پیکر این ۲۷۵ شهید و مخصوصا ۱۷۵ شهید غواص که غالبا در منطقه عملیاتی کربلای ۴ تفحص شده اند و فرماندهان با توجه به لو رفتن عملیات، این عملیات را ادامه دادند؛ زیرا در آن زمان تدبیر فرماندهان این بود که ما می توانیم عملیات را انجام دهیم.

 

انجوی نژاد با بیان اینکه عملیات کربلای ۴ در روز سوم دی ماه سال ۱۳۶۵ ساعت ۲۲:۳۰ با رمز «یا محمد رسول الله» شروع شد، گفت: در این عملیات شهید مراد ظاهری نیا از مرودشت معاون تخریب لشکر ۱۹ فجر نزد من آمد و گفت «سید بگو یا زهرا (س) این سیم خاردارها را بکش بیرون»؛ من الان توی این موضوع که چطور ما سه ردیف سیم خاردارهای توپی کف آب را و داخل این سیم خاردارها مین هایی و موانع های دیگر تعبیه شده بود را به راحتی بلند کردیم؛ ماندم و موقعی که این حرف را زد به این فکر نکردم که می شه یا نه فقط زیر آب رفتم گفتم "یازهرا" دیدم سیم خاردارها یه راحتی از زمین بلند شد و بچه‌ها سریع رد شدند.

 

در ادامه این برنامه امین رضا لطفعلی زاده، مدیر موسسه نشر فرهنگ شهادت با بیان اینکه شهدای غواص چه پیامی را آورده اند، گفت: در جامعه هر کسى افکارى داره که شاید مطابق افکار ما نيست؛ پس هر کسى برداشتى از پيام شهدا می تواند داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه مهم اين است که از حضور شهدا چقدر استفاده کرديد، زیرا هیچ چیز در دنيا بى دليل و بی هدف نيست، افزود: مثل تمام اتفاقات داستان حضرت موسى که حتى حرکت جريان آب، باد و همه چیز در شکل گیری این داستان نقش داشته است و همه با دليل، هدفى معین و مشخص بوده است حضور شهدا در جامعه نیز بی دلیل نبوده و حامل پیام است.

 

مدیر موسسه نشر فرهنگ شهادت با بیان اینکه شهدا هر پيامى که آورده باشند ما بايد نهايت بهره را از وجود آنها ببريم، افزود: هر کس به اندازه ظرفيت و توان خودش باید از این ذخایر نهایت استفاده را ببرد.

 

لطفعلی زاده در ادامه با اشاره به اینکه نبايد نگاه ما به شهدا نگاه شخصى و حداقلی باشد، گفت: نبايد منتظر بود شهدا را حتما به شهر ما بیاوردند تا بعد به فکر استفاده از از ظرفیت معنوی باشیم؛ بلکه می توان از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برد.

 

وی با بیان اینکه آیا به نظر شما شهدا فقط همین اندازه ارزش و اهمیت دارند، اظهار داشت: شهيد مي تواند یک عالمى رو متحول کند؛ اما بعد عده ای فقط خواسته های حداقلی خود را از این بزرگواران می خواهند و همین اندازه از حضور شهيد استفاده مي‌کنيد.

 

مدیر موسسه نشر فرهنگ شهادت در پایان سخنان خود گفت: اين شهدا ذخائر زير زمينى کشور ما هستند همين طور که ديديد این ذخائر با حضورشان ‌کل عالم و بعد تهران را متحول کردند.

 

موسسه نشر فرهنگ شهادت از سازمانهای مردم نهاد تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان فارس است که با حضور جمعی از دانشجویان سراسر استان فارس در حوزه ایثار و شهادت فعالیت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: