يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۱:۲۸
کد خبر: ۵۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
رییس کل دادگستری استان فارس:
سایت بسیج طلاب فارس- رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که سازمان قضایی نماد نظام است گفت: به خاطر این که سازمان قضایی نماد نظام است از این رو اقدامات ما برای مردم اثرگذارتر از سایر نهادها است.

به گزارش خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس دکتر علی القاصی رییس کل دادگستری فارس در جلسه ای به مناسبت هفته قوه قضائیه با حضور آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس، روسا و قضات دادگستری استان فارس امروز در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد گفت: برخورد با کسانی که قصد دور زدن قانون را دارند موجب شد در سال گذشته 3058 هکتار زمین که جزء منابع طبیعی بودند و ارزش تقریبی آن 576 میلیارد و 744 میلیون ریال بود به منابع دولت برگردد.

وی در ادامه افزود: ورود در این حوزه موجب پیشگیری افرادی که زمینه این کار را داشتند شد.

القاصی اظهار داشت: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، در استان در حوزه عملکردی در بحث پیشگیری جزء استان برتر مورد ارزیابی قرار گرفتیم، همچنین در سال گذشته نزدیک به 21 طرح، 70 برنامه و 281 جلسه تخصصی با دستگاهای ذی ربط برگزار کرده ایم و 120 مقاله و 100 جلسه پرسش و پاسخ در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به کار برده ایم.

وی ادامه داد: در 16 حوزه قضایی و 13 دادسرا شاهد کاهش 2 و نیم درصد کاهش جرم بوده ایم.

رییس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع و اخترام به مراجعین، یک روز در هفته را برای برسی مشکلات قضایی مردم اختصاص داده ایم تا مردم به راحتی بتوانند به راحتی به این سازمان مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: در سال گذشته در 49 برنامه ملاقات مردمی تعداد 2554 نفر از مردم توانسته اند ملاقات اختصاصی و ویژه با مسوولان قضایی داشته باشند.

القاصی یادآور شد: تیم هایی از قضات مجرب و کارآزموده انتخاب شده اند تا بر عملکرد قضات و کارکنان در تمام حوزه های قضایی بر این ها نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بحث استفاده از سیستم فناوری نوین ارتباطی رتبه اول کشور را بین 31 استان دارا هستیم، همچنین از شورا های حل اختلاف که ظرفیت صاحب نفوذ را در بین مردم را دارند استفاده کرده ایم.

رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: 27 در صد از پرونده ها را به شورا های حل اختلاف انتقال داده ایم که یک سوم آن ها مورد صلح و سازش قرار گرفته است و در سال 92 و 93 شورای حل اختلاف رتبه اول را در کشور کسب کرده اند.

وی در پایان بیان کرد: در بحث سرقت نزدیک به 20 درصد کاهش وقوع انواع سرقت را داشته ایم و 28 درصد از زندانی ها را سارقین تشکیل داده اند.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: