يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۸۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
آیت الله ایمانی:
سایت بسیج طلاب فارس- نماینده ولی فیه در استان فارس با اشاره به این که تستگاه قضایی تابلو ای از موفقیت نظام است گفت: نگاه به دستگاه قضایی هر جامعه در واقع نگاه به کل جامعه است.

به گزارش خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس آیت الله اسد الله ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در دیدار با روسا و قضات دادگستری  استان فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت گفت: قرآن مجید اولین بخش حکومت را قضاوت معرفی می کند.

وی در ادامه با اشاره به این که قضاوت تابلو حکومت است افزود: قضاوت اولین نماد حاکمیت و اولین نشانه و تابلو حکومت است و نشان دهنده نبض جامعه در قوه قضائیه است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: در گذشته مردم مراجعه به قوه قضائیه را مراجعه به طاغوت می دانستند و اعتقادی به آن ها نداشتند از این رو بعد از پیروزی جمهوری اسلامی ایران می بینیم که نظام اسلامی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است و بالا رفتن سطح پرونده ها در دادگاه ها بیانگر این است که مردم به محاکم قضایی اعتماد دارند.

وی با بیان این که هرچه شهر و جامعه کوچک تر باشد رشد جرائم نیز کمتر است تصریح کرد: وقتی در یک جامعه کوچک جرمی اتفاق می افتد با استفاده از بزرگان آن جامعه این جرم حل و فصل می شود ولی وقتی این جرم در کلان شهر ها اتفاق بیفتد دیگر نمی شود مانع وقوع یا حل و فصل این جرم شد از این رو با پرونده های زیادی در دادگاه ها رو به رو هستیم.

نماینده ولی فیه در استان فارس اذعان داشت: دقت دستگاه های اجرائی عامل شده است تا جرائم خشن در استان به پایین ترین میزان حد ممکن رسیده شود.

وی با اشاره به این که نباید حیا در یک جامعه شکسته شود بیان کرد: عقل، دین و حیا مرادف همدیگر هستند از این رو اگر ما حیا را از جامعه گرفتیم این کار با گرفتن عقل و دین از جامعه برابر است.

آیت الله ایمانی اظهار کرد: اگر برای شکستن حیا در جامعه هزینه نشود  مطمئن باشید که در جای دیگری ضرر خواهیم کرد و این هزینه را آن جا باید بپردازیم.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند دو دستگاه با هم برای قیچی کردن دین مردم کار می کنند اولین از آن دو توده ای ها بودند و دومین آن لاابالی گری و بد اخلاقی در جامعه این دو لبه قیچی برای از بین مردن دین مردم هستند.

نماینده ولی فیه در فارس در پایان بیان کرد: باید برای اتباع بیگانه برنامه ریزی شود، اتباع بیگانه تمرکز غیر متعارف در یک نقطه پیدا کرده اند که تحت اشراف قانون نیست و این یک تهدید برای جامعه به وجود می آورد.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: