شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۵۸:۳۶
کد خبر: ۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
امام جمعه زرین دشت:
سایت بسیج طلاب- امام جمعه زرین دشت گفت: دولت اوباما به عنوان بی‌دستاوردترین دولت سده اخیر آمریکا، بدهکارترین دولت جهان با ۱۸ هزار میلیارد دلار بدهی به شدت نیازمند برد در مذاکرات است و پیروزی خود را منحصرا در شکست ایران می‌داند.

حجت الاسلام رضا بازیار منصور خانی امام جمعه زرین دشت در گفت و گو با خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس با اشاره به این که آمریکا به دنبال دو قطبی کردن فضای کشور ایران است گفت: آمریکا در جریان مذاکرات یک استراتژی چند لایه را دنبال می کند از یک سو درصدد است به ناظرانی که از ۳ دهه اقتدار ایران الهام گرفته‌اند، پیام شکست ایران را ارسال کنند واز سویی فضای کشور ایران را دوقطبی کند.

وی در ادامه با بیان این که بیانات مقام معظم رهبری پیام اقتدار را مخابره کرد افزود: اما بیانات دقیق و متقن رهبر انقلاب در جمع مسؤولان ارشد نظام بار دیگر چیدمان بازی آمریکایی‌ها را در مذاکرات به هم ریخته است همچنین بیانات مقام معظم رهبری قبل از هر چیزی آمیزه ادبیات حکمت و قدرت را در خود داشت و پیام اقتدار را مخابره کرد.

حجت الاسلام بازیار منصور خانی با بیان این که مقام معظم رهبری توپ را به زمین دشمن بازگرداند اظهار داشت: دشمن از فضای دوقطبی ایران بیشترین سود را می برد و اگر از مذاکرات جز همین به جان هم افتادن سیاسیون ایران هیچ بهره ای نبرد ارزش دارد مذاکرات را طول دهد و برای ادامه مذاکرات هزینه کند اما رهبر معظم در سخنان اخیر خود حرکتی راهبردی خلاف طراحی دشمن داشت و در واقع توپ را به زمین حریف باز ‌گرداند.

وی خاطر نشان کرد: دفاع از غیرت و تدین و امانتداری مذاکره کنندگان با وجود معصوم نبودن آن ها و احتمال خطا در تشخیص و عمل، و دعوت منتقدان به درک سختی‌ها و اقتضائات تیم مذاکره کننده در عین دفاع از ضرورت نقد، به مثابه سوق دادن دو طرف به انسجام ملی بیشتر و پر کردن شکاف‌ها و خلال‌ها در رویکرد به جبهه دیپلماسی است.

محور وحدت ملی شفاف است

امام جمعه زرین دشت تصریح داشت: نکته بسیار مهم که باید بر آن تأکید شود این است که وحدت ملی در مسأله هسته‏ای البته در حمایت از توافق خوب و مخالفت با توافق بد است که برای رسیدن به توافق خوب خطوط قرمز را بیان کردند.

وی با اشاره به این که باید ظرفیت های خود را در مذاکرات رو کنیم ابراز داشت: اگر ظرفیت ها و قدرت خود را نادیده بگیریم اگر استقامت ملت ایران را نادیده بگیریم و پای میز مذاکره حاضر شویم مسلما دشمن پرروتر می شود اگر ناامیدی و احساس ضعف و ما نمی توانیم غالب شد با دست تهی و به سمت بالاگرفته با احساس ناتوانی و بیچارگی پای میز مذاکره رفتیم این بازی از پیش باخته است.

حجت الاسلام بازیار منصورخانی اظهار کرد: به عنوان مثال آیا اگر کفه ما در معادلات منطقه‌ای سنگین نبود یا مثلاً موفق به تولید سوخت ۲۰ درصد نشده بودیم و یا اگر هویت عزتمند انقلابی را حفظ نمی‌کردیم، رژیم مستکبر آمریکا حاضر می‌شد پاییز ۹۱ از طریق سلطان قابوس پادشاه عمان، درخواست مذاکره کند و پیغام دهد که حاضر است برنامه هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسد و براساس توافق، ظرف ۶ ماه تحریم‌ها را لغو کند.

 وی ادامه داد: طرف مقابل اکنون در مذاکرات دبه درمی‌آورد و با عبور از لغو تحریم‌ها، تعلیق آن ها را به سال‌های بعد و پس از اجرای همه تعهدات ایران از جمله بازرسی‌ها و مصاحبه‌های غیر متعارف غیر قانونی و تأیید نهایی آژانس که هیچ گاه مستقل و عادلانه رفتار نکرده حواله می‌دهد، آیا به این دلیل نیست که برخی پیام‌های ضعف و نیاز به شکل اغراق‌آمیز از داخل به خارج مخابره شده است.

مردم ایران سختی ها را تحمل می کنند

 امام جمعه زرین دشت با بیان این که مردم ایران سختی ها را تحمل می کنند بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر مطرح کردند یکی دیگر از چالش‏های درونی این است که برخی تصور می‏کنند، مردم مشکلات را تحمل نخواهند کرد، اگر حقایق امور با صداقت لازم و به‏درستی برای مردم بیان شود، مردم خواهند ایستاد و مقاومت خواهند کرد.

وی با بیان این که درون زدایی به معنای انزوا طلبی نیست تصریح کرد: تحریم‌ با همه رنج‌ها و اذیت‌ها، اگر ما را متوجه دارایی‌ها و ظرفیت‌های کم نظیرخود کند، یک فرصت استراتژیک است از این رو مقام معظم رهبری فرمودند؛ موضوع اقتصاد مقاومتی باید با استفاده از همه توان و ظرفیت کشور پیگیری و محقق شود، این درون‏زایی به‏معنای‏ انزواطلبی نیست بلکه تکیه به ظرفیت‏ها و توانایی‏های درونی، با نگاه به بیرون است.

حجت الاسلام بازیار منصورخانی در پایان با اشاره به این که ما به حداقل لوازم اقتصاد درون زا و مقاومتی پایبند نبوده ایم خاطرنشان کرد:مساله اقتصاد مقاومتی را شاید ۱۰۰ بار مقام معظم رهبری در طول سال های اخیر متذکر شده اند اما عمل نشده ما هنوز به حداقل لوازم اقتصاد درون‌زا و مقاومتی پایبند نبوده‌ایم وگرنه خیلی از مشکلات کشور را به زلف مذاکرات گره نمی زدیم.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: