کد خبر: ۵۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
نایب رئیس هیئت فوتبال فارس:
مدارس فوتبال در استان فارس تاکنون خروجی مثبتی نداشته در حالی‌که وضعیت نامساعد فوتبال فارس نظارت فنی‌تر بر این مدارس را ایجاب می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج ورزشکاران فارس مدارس فوتبال اگر با نظارت دقیق و رعایت مسائل فنی فعالیت کنند، می‌تواند امیدی برای آینده فوتبال استان فارس باشند که آن هم با رشد قارچ‌گونه و عدم نظارت کافی بیشتر به یک معضل تبدیل شده است. به گفته دبیر هیئت فوتبال استان فارس از وجود 60 مدرسه فوتبال در استان فارس خبر می‌دهد که تنها 7 مدرسه به صورت دایمی فعالیت می‌کنند و مابقی به صورت فصلی اداره می‌شوند.

از این تعداد 36 مدرسه در شیراز فعال هستند که تنها 6 مدرسه دائمی وجود دارد و 24 مدرسه نیز در سطح شهرستان‌ها که تنها یک مدرسه ذز شهرستان نیریز دائمی است و مابقی همه به صورت فصلی هستند. 

بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که فصلی بودن مدارس فوتبال سبب می‌شود که دید کاسب‌کارانه بر دید حرفه‌ای غلبه کند و نه تنها خروجی از این مدارس به فوتبال فارس تزریق نشود که وقت، انرژی و سرمایه مردم نیز هدر رود.

چندی پیش نیز مهدی مهدوی کیا در نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال با انتقاد از وضعیت فوتبال پایه کشور گفت: «در ایران همیشه از فوتبال پایه صحبت می شود اما متاسفانه اهمیتی به آن داده نمی شود. بحث فوتبال پایه در همه جای دنیا از مهم ترین اصول به شمار می رود اما ما در چند سال گذشته در این زمینه وضعیت خوبی نداشتیم. مدارس فوتبال ما به جای اینکه به دنبال سازندگی و استعدایابی باشند، تنها شعار می دهند و به فکر منافع مالی هستند.

مدارس فوتبال و هدر رفتن سرمایه مردم

نائب رئیس هیئت فوتبال استان فارس نیز می‌گوید: مدارس فوتبال تاکنون خروجی مناسبی نداشته است و آنچه به دست آمده حاصل تلاش مربیان و خلاقیت بازیکنان بوده است.

وی درباره برنامه هیئت فوتبال برای ساماندهی به این امر می‌گوید: بناست در سال آینده نظارت‌ها بر مدارس بیشتر شود و کیفیت در اولویت قرار گیرد و به‌همین دلیل مدارسی که بازدهی مناسب نداشته باشند، از رده خارج می‌شوند.

مدارس فوتبال و هدر رفتن سرمایه مردم

اما متاسفانه امروزه مدارس فوتبال در استان فارس تبدیل به وسیله پر کردن اوقات فراغت نوجوانان در فصل تابستان شده است که این امر سبب ناکارآمدی فوتبال این استان در آینده می‌شود.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: