يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۵۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
آیت الله دستغیب:
سایت بسیج طلاب- تولیت آستان مقدس احمد بن موسی (شاهچراغ) با اشاره به این که بیان حقائق هیچ منافاتی با حفظ وحدت ندارد گفت: بعضی از اشخاص کارهایی مانند جدایی بین مسلمانان را انجام می دهند که نه با نظریه پیامبر و نه با فتاوای کلیه مجتهدین شیعه همخوانی دارد.

به گزارش خبرنگار بسیج طلاب در فارس آیت الله سید علی اصغر دستغیب نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در جلسه ای که دیروز  در حرم احمد بن موسی (شاهچراغ ) با حضور روحانیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد با بیان این که امروز شهادت ولی اعظم خدا حضرت علی است گفت: امروز روز شهادت حضرت علی همان شخصیت مولود کعبه و شهید مسجد کوفه است.

وی در ادامه افزود: در تاریخ می خوانیم که معاویه به سراسر حکام اسلامی بخشنامه کرد که هر کسی را که دوست علی تشخیص دادید حقوق آن را قطع کنید و اگر اظهار دوستی نسبت به خاندان علی کردند گوش و بینی آن ها را ببرید از این رو بسیاری از مظلومین به صرف تبعیت از حضرت علی مورد شکنجه واقع شدند و به شهادت رسیدند.

آیت الله دستغیب اظهار داشت: پیامبر اسلام حضرت علی را به جای خود قرار دادند و به آن حضرت فرمودند تو نسبت به من همانند هارون نسبت به موسی هستی البته بعد از من رسولی نخواهد آمد.

وی بیان کرد: نبی به معنای این است که به او وحی می شود و رسول به بعلاوه این که به او وحی می شود وظایف خاص خود را دارد.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی با بیان داستانی از حضرت علی تصریح داشت: در جنگ خیبر دژ های دشمنان یکی پس از دیگری فتح شد یک دژ باقی مانده بود و نگهبانان این دژ هم پهلوانان یهود بودند این دژ هشت روز در محاصره مسلمانان بود اما موفق به فتح آن نمی شدند پیامبر فرمودند فردا پرچم را به دست کسی می سپارم که پشت به دشمن نمی کند و کار را هم به نفع مسلمانان تمام می کند.

وی ادامه داد: فردای آن روز پیامبر فرمود علی کجاست وقتی حضرت علی آمدند پیامبر زره خود را به تن آن حضرت کرد و شمشیر را به دست حضرت علی داد و فرمود یا علی یک نفر به دست تو هدایت شود بهتر از شتر های مو سرخ است که برای خداوند انفاق شود اگر در غیر این صورت حاضر نشدند جنگ کن، از این رو گاهی دشمنان در طول تاریخ متحیر مانده اند که با فضیلت های حضرت علی چه کار کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در کتاب های اهل سنت کارهای ارزشمند حضرت علی نقل شده است و چهره های معروف اهل سنت از جمله نویسنده شرح نهج البلاغه همه فضائل حضرت علی را نقل کرده است از این رو بیان حقیقت هیچ منافاتی با حفظ وحدت ندارد.

آل سعود مزدور صهیونیست است

وی یاد آور شد: سنی های آمریکایی و شیعه های انگلیسی از جمله گروه داعش و  تکفیری ها به دور از مبانی اسلام کار می کنند.

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی خاطرنشان کرد: اهانت به مقدسات اجماع مسلمین کار بسیار زشتی است که دشمنان مسلمانان انجام می دهند آل سعود خائن کاملا افشا شده است که مسلمانان یمن اعم از کودک و نوجوان را به خاک و خون کشیده است.

دشمنان اسلام باید از صحنه روزگار محو شوند

وی در پایان با بیان این که باید همه مردم در راهپیمایی روز قدس حضور به عمل آورند ادامه داد: باید در روز قدس با انسجام و اتحاد بیشتر نسبت به سال های گذشته از ملت مظلوم یمن، فلسطین، عراق، سوریه و بحرین در مقابل دشمنان حمایت کرد.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: