يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
امام جمعه سعادت شهر:
سایت بسیج طلاب- امام جمعه سعادت شهر گفت: غربی ها به دنبال خلف وعده کردن و بد عهدی هستند از این رو اگر همزمان با توافق نامه، تحریم ها لغو نشود هر روز یک مشکلی برای کشور ایران به وجود خواهند آورد.

حجت الاسلام علی طالبی نژاد امام جمعه سعادت شهر در گفت و گو با خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس با اشاره به این که در بحث لغو تحریم ها کشور ایران تضمین می خواهد گفت: در بحث لغو تحریم ها کشور ایران یک تضمین می خواهد و تضمین طرف مقابل به ملت ایران هم باید این باشد که همزمان با امضاء طرفین در مفاد قرار داد تحریم ها لغو شود تا ملت ایران به حقوق خود برسد.

وی در ادامه با بیان این که اگر همزمان با توافق نامه تحریم ها لغو نشود کشور ایران داشته های خود را از دست می دهد افزود: عملا این کشور ایران است که داشته های خود را از دست دادهمی دهد اما چیزی به دست نیاورده است همچنین هیچ تضمینی هم برای این نیست که طرف مقابل به عهد خود وفا کنند.

پیشرفت ایران محصول همدلی است

حجت الاسلام طالبی نژاد خاطرنشان کرد: اگر کشور ایران تا الان پیشرفتی داشته و توانسته مقابل زیاده خواهی های آمریکا و غربی ها بایستد بخش عمده آن محصول همدلی، یک پارچگی و وحدت نظر بوده است.

وی تصریح داشت: در بحث هسته ای خوشبختانه در کشور ایران همه اقشار جامعه با هر طرز تفکر و سلیقه ای نسبت به منافع ای که در بحث هسته ای دارند متفق القول هستند، بنابراین باید برای تکمیل این مساله وحدت همدلی باشد، همچنین ضمن رعایت خطوط قرمز مسؤولان باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند، البته حضور مردم و اظهار نظر آنان خود یک پشت گرمی برای تیم مذاکره کننده است.

امام جمعه سعادت شهر ابراز کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند آژانس عادل نیست، تفاوت قائل می شود وحق ملت ایران را هم به رسمیت نمی شناسد، از این رو رفتار آژانس رفتار دوگانه ای است کشور ایران طبق قرار داد ان پی تی حاضر است بر اساس آن موافقت های بین المللی همراهی داشته باشد ولی طرف مقابل خلاف این مساله عمل می کند.

ان پی تی نمی تواند مورد اعتماد باشد

وی ادامه داد: آژانس می گویید ما چیزی را از نظامی بودن فعالیت های هسته ای ایران پیدا نکرده ایم اما به کشور ایران اطمینان نداریم از این رو کلمه اطمینان بهانه دست قدرت های بزرگ می دهد تا عرصه را برای کشور ایران تنگ کنند بنابراین آژانس نمی تواند مورد اعتماد باشد چون عملکرد گذشته آن این را نشان می دهد.

حجت الاسلام طالبی نژاد خاطرنشان کرد: موفقیت ها در حوزه های علمی، نظامی و هسته ای محصول خون شهدا است و ملت ایران اجازه نمی دهند تا هر کشوری به اسرار نظامی و هسته ای این مرز و بوم سرک بکشند.

وی ادامه داد: در این مساله آمریکا و غربی ها امتحان خود را پس داده اند که محصول آن به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ما بود، بنابراین عبور از خطوط قرمز یعنی عبور از حیثیت، عزت و استقلال کشور از این رو کشور ایران چنین اجازه ای را به آنان نخواهد داد.

امام جمعه سعادت شهر بیان کرد: کشور ایران یک کشور توانمند و دارای ظرفیت های فوق العاده ای در بخش معدن، صنعت و کشاورزی دارد، اگر نگاه به داخل کشور داشته باشیم و همچنین اقتصاد مقاومتی را تقویت کنیم و به توان فکری و علمی خودمان بیندیشیم می توانیم از مشکلات عبور کنیم،  بنابراین بهترین راه این است که با مدیریت جهادی، همت مضاعف و توجه به اقتصاد مقاومتی مشکلات کشور را حل کنیم.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: