يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
عضو جامعه روحانیت شیراز:
سایت بسیج طلاب- مدیر مدرسه علمیه بیت المهدی (عج) با اشاره به این که حضرت علی جامع فضائل است گفت: حضرت علی از حضرت آدم، نوح، موسی، عیسی و ابراهیم افضل است از این رو هرچه در انبیاء است همه در وجود حضرت علی بن ابی طالب است.

به گزارش خبرنگار سایت بسیج طلاب در فارس حجت الاسلام محمد صادق یوسفعلی عضو جامعه روحانیت شیراز در جلسه ای که بعد دیروز در مدرسه علمیه خان با حضور روحانیان و هیات های مذبی شیراز برگزار شد گفت: جریان مظلومیت حضرت علی، فاطمه و امام حسین حکایت مظلومیت شیعه است.

وی در ادامه افزود: جوانان مسلمان ما در عراق، سوریه، بحرین و یمن با گلوله های آمریکایی دلارهای کشور های مزدور و با فتوای مفتی های آل سعود از بین می روند.

حجت الاسلام یوسفعلی اظهار داشت: شیعه تا امسال هر شش سال یک شهید مجتهد در راه اسلام داده است، علامه امینی کتابی دارد به نام شهدای فضیلت که 130 شهید از جمله شهید اول، شهید ثانی، شهید ثالث، شیخ فضل الله نوری، محقق کرکی و قولی طبرسی در واقه هر شش سال یک شهید داده ایم که این از بزرگان ما است.

وی ادامه داد: از قرن چهارم تا چهاردهم علامه امینی زندگی نامه این 130 شهید را در این کتاب آورده است از این رو این قصه سر از شیخصیت بی بدیلی است که 300 آیه قرآن در رابطه با آن است، حضرت علی که روح پیامبر است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با بیان این که خداوند حضرت علی را نفس پیامبر قلمداد کرده است خاطرنشان کرد: مجاز را باید به اقرب مجازات حمل کرد و دعوت مقتضی مغایرت است از این رو حضرت علی جان پیامبر است، پیامبر اشرف مخلوقات و افضل همه انبیاء است، هر صفتی که پیامبر دارد مشابه او هم یعنی حضرت علی هم دارد.

وی با بیان این که حضرت علی فقط نبی نیست و الا هرچه پیامبر دارد حضرت علی هم دارد تصریح داشت: در یک جلسه در صحرای منا هزار باب از علم که از هربابی هزار باب گشوده می شود یعنی یک میلون باب علم پیامبر به حضرت علی آموزش داد، در همین حال جبرئیل حاضر شد یا رسول الله هرچه که می توانی باید به حضرت علی آموزش بدهید.

مدیر مدرسه علمیه بیت المهدی ابراز داشت: یک دانشمند انگلیسی می گوید اگر من زمان حضرت علی زنده بودم همه دانشمندان شرق و غرب عالم را به کوفه دعوت می کردم و حضرت علی را بر روی منبر دعوت می کردم تا معادله ای را که در 10 سال یا در 15 سال حل می کنند از آن حضرت بپرسند تا در 10 ثانیه به جواب برسند.

وی در پایان بیان کرد: اگر مسلمانان آن زمان حضرت علی را یاری می کردند امروز به جای ناقوس کلیسا در اروپا صدای اذان تنین انداز بود امروز همین دنیا مدینه مدینه فاضله بود.
انتهای پیام/244244
نام:
ایمیل:
* نظر: