آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
یادداشت/سید حامد ترابی
یادداشت/سید حامد ترابی
با شنيدن صحبت هاي امروز مقام معظم رهبري در عيد سعيد فطر و با توجه به توافقنامه وين که توافقي بد محسوب مي شود لازم مي دانم چند نکته را يادآوري کنم:

نکته اول :
سير صحبت هاي مقام معظم رهبري قطعا با توجه به شرايط زمان متفاوت است. زمانی که توافقي انجام نشده است با زماني که توافق انجام مي شود و در انتظار تصويب توسط مجلس و دیگر نهاد های مرتبط است متفاوت خواهد بود؛ چرا که اين توافق خوب يا بد حداقل در ديد بيروني متوجه نظام است و اگر تا ديروز خط قرمزها را بيان مي کرديم و حتي مي گفتیم مذاکره نبايد زير شبح تهديد انجام شود ،اکنون مذاکره هم زير شبح تهديد انجام شده و هم برخي خطوط قرمز ناديده گرفته شده است و اينها خوب يا بد متوجه نظام اسلامي است.

نکته ی دوم :
آينده کلان انقلاب اسلامي در گذر از پيچ تاريخي و رسيدن به مديريت الهي در جهان قطعا و حقا در تقابل با دولت آمريکا که خود را آقاي دنيا مي داند تعريف شده است. پس حتي اين توافق اگر در مواردي که کم هم نيست يک گام در مقابل استکبار عقب بنشيند قطعا قرار نيست انقلاب اسلامي و  تقابل و مبارزه جريان حق و باطل که 180 درجه در تضاد با هم هستند فراموش شود و اين نکته اي است که در جاي جاي بيانات معظم له برجسته است.

نکته سوم :
انتقادات در مورد توافق وين نيز در همين چارچوب بايد تحليل شود و عده اي فکر نکنند که قرار است يک توافق با آمريکا ما را در نظام جهاني غرق کند،اگرچه اين مطلب ما را به چيز ديگري نيز رهنمون مي کند که نبايد اجازه دسترسي دشمن به سنگرهاي ديگر را داد.

نکته چهارم :
پيشرفت انقلاب اسلامي قطعا ايران را به يکي از گزينه هاي مهم در روابط بين الملل دنيا بدل کرده است اما در نگاه ايديولوژيک بر مبناي حق باطل بايد اين نکته را لحاظ داشت که اين جبهه حق سنگرهايي دارد که نبايد اجازه فتح آن را به دشمن داد و بايد در اين راه هزينه داد و نگذاشت اين هزينه به دوش رهبري بيافتد يکي از اين سنگرهاي مهم استقلال کشور است و رهبري نيز در اين ديدار بیان کردند چه توافق تصويب بشود چه نه مسايل دفاعي و امنيتي ما به کسي مربوط نيست(نقل به مضمون) و اين همان تاکيد بر استقلال است و اين نکته در تقابل بامتن وين هست پس بايد به پاي آن ايستاد و نگذاشت وين اين عمل را به نظام تحميل کند
نام:
ایمیل:
* نظر: