چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۵:۱۴
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۶۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
۲۸ تير ۱۳۹۴
همایش بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد با حضور قدرت الله محکم کارشناس مدرس پیشگیری از اعتیادو جمعی از مسولان شهرستان پاسارگاد و مردم شهرستان در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده برگزار شد.
همایش بزرگ پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد با حضور قدرت الله محکم کارشناس مدرس پیشگیری از اعتیادو جمعی از مسولان شهرستان پاسارگاد و مردم  شهرستان در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی،محکم کارشناس و مدرس پیشگیری از اعتیاد با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی اظهار داشت:اعتیاد به مواد مخدر بحرانی است که اکنون در جامعه ما گریبانگیر شده ونگرانی بزرگی به وجود آورده است،مسائل گوناگون اقتصادی ،فرهنگی،اجتماعی در ایجادوتشدید گرایش به مواد مخدر تاثیر دارند.


قدرت الله محکم افزود:خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش پررنگی در پیشگیری اولیه از اعتیادبرعهده دارد و کارکردهای خانواده درپیشگیری از ناهنجاریهای زیادی ازجمله اعتیاد موثر است.


وی گفت: خانواده هایی هم که شیوه انضباط شدیدی را در تربیت فرزندان خود بکار می گیرند قطعا فرزندان انها هم به آسیب های اجتماعی گرایش پیدا خواهند کرد.


وی ادامه داد: خانواده های غیر صمیمی هم در ارتباطات اجتماعی با مشکل روبرو و آگاهی و شناخت در زمینه تعامل های اجتماعی در حد مطلوبی ندارند.


محکم گفت: جدیدترین بحث در زمینه اعتیاد بحث پیشگیری از اعتیاد و مهمترین آن هم باورهای نادرست است که خود باعث معضلات اجتماعی می شود.


وی ابراز داشت: ارتباط مناسب بین والدین وفرزندان،ایجادامنیت روان وجو عاطفی سالم در خانواده،آموزش به خانواده ها در رابطه با تربیت فرزندان وتوجه وحساسیت والدین نسبت به تامین نیازهای جسمی وعاطفی بسیار مهم وحائز اهمیت می باشند.


محکم ادامه داد: ریشه مسائل و معضلات ما در مسائل فرهنگی است اعتیاد یک معضل چند عاملی و چند وجهی است و نقش اولیا و  همچنین فرهنگیان هم به عنوان دست اندرکاران وتربیت کنندگان نسل نو در امر مبارزه وپیشگیری از اعتیاد غیر قابل انکار وقطعا تاثیرگزار خواهد بود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات مهم در پیشگیری از اعتیاد فضای دینی ومذهبی حاکم بر جامعه وخانواده است که بحمدالله شهرستان پاسارگاد در این زمینه سرآمد می باشد واین پتانسیل قوی مذهبی که در آحاد مردمان این منطقه وجود دارد و سد محکمی در مقابله وپیشگیری همه جانبه از اعتیاد خواهد بود.


وی در پایان گفت: هدف از کارگاهها آگاهی بخشی به پیامدهای اعتیاد و تنها راه حل ممکن نیز پیشگیری و جلوگیری از اعتیاد با آگاهی و آموزش دادن به فرزندانمان است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: