گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۶۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
سردار کارگر در همایش گرامیداشت عملیات مرصاد در کرمانشاه:
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جنگ به پایان رسیده بود اما ناراحت بودیم که انتقام خون‌های مردم بی گناه و مظلوممان را از منافقین نگرفتیم. پس از قبول قطعنامه منافقین با پای خودشان به کمین‌گاه آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه فراشبند به نقل از بسیج؛ سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در همایش گرامیداشت عملیات مرصاد در روز ملی کرمانشاه که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بنده نسبت به کرمانشاه ارادت بسیاری دارم و هر وقت دلم هوای جبهه می‌کند به کرمانشاه و قرارگاه نجف می‌آیم.

وی با اشاره به رشادت های شهید بروجردی در این منطقه بیان کرد: این شهید بزرگوار حق بسیاری بر گردن کرمانشاه و کردستان دارد. مردم این استان‌ها نیز حق بسیاری بر کشور دارند. کرمانشاه قبل از آغاز جنگ و در دوران دفاع مقدس خوش درخشید. مردم این دیار مردمی با وفا، ایثارگر و مهربان هستند. در دوران دفاع مقدس یگان‌های که به قرارگاه نجف مامور می شدند از این ماموریت خیلی خوشحال بودند، چرا که در جوار مردم خوب کرمانشاه قرار می گرفتند.

سردار کارگر با بیان این که استان کرمانشاه ده هزار شهید، 19 هزار جانباز و 2 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تصریح کرد: این استان گر چه مورد هجوم دشمن قرار گرفت، اما 150 هزار نفر از جوانان و مردم کرمانشاه در یگان‌های رزمی حضور پیدا کردند. تیپ‌های نبی اکرم (ص) و مسلم بن عقیل متشکل از نیروهای کرمانشاهی بودند.

وی افزود: مردم کرمانشاه علاوه بر جنگ با دشمن بعثی در پشت جبهه نیز با ضد انقلاب درگیر بودند. در سال 62 در جاده سنقر ناامنی شد. مردم کرمانشاه در حالی که ماموریت دفاع از مرزها را برعهده داشتند در آنجا با ضد انقلاب مقابله کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با یادآوری رشادت‌های شهید سید باقر طباطبائی‌نژاد فرمانده سپاه سنقر و جانشین وی شهید قهاری بیان داشت: این شهدا و سایر شهدا و رزمندگان کرمانشاه در راه دفاع از وطن جانفشانی‌های بسیاری کردند.

سردار کارگر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به افزایش توان رزمی و عملیاتی ارتش عراق از ابتدا تا پایان جنگ خاطرنشان کرد: کشور عراق در حالی به کشور ما تهاجم کرد توسط 30 کشور دنیا حمایت می شد و به خیال این که سه‌روزه می‌تواند در تهران حضور پیدا کند به مرزهای کشور حمله کرد.

وی افزود: در ابتدای جنگ عراق 5 هزار تانک و نفربر داشت که در طول جنگ 4 هزار تای آن منهدم و 1500 تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد. با این وجود عراق در پایان جنگ 7 هزار تانک و نفربر داشت که این نشان از حمایت کشورهای استکباری از عراق داشت. همچنین عراق در ابتدای جنگ 300 هلی کوپتر داشت که 100 تای آن منهدم و یکی به غنیمت گرفته شد و در پایان 600 هلی کوپتر داشتند.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: همچنین عراق در ابتدای جنگ 300 هواپیما داشت که در طول جنگ ما توانستیم 300 هواپیما منهدم کنیم با این حال در پایان جنگ نیز 600 هواپیما داشت.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: عراق درابتدای جنگ 220 هزار نیروی زمینی، 25 هزار نفر نیروی هوایی و 5 هزار نفر نیروی دریایی داشت که در پایان جنگ این تعداد در نیروی زمینی به یک میلیون و 173 هزار و 719 نفر، در نیروی هوایی به 48 هزار نفر و در نیروی دریایی به 8 هزار و 200 نفر افزایش یافت. یکی از دلایل عمده حمله آمریکا به عراق این بود که آمریکا ادعا می کرد عراق سلاح های جنگی خود را پنهان کرده و ما می خواهیم آنها را به دست آوریم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عملیات مرصاد اظهار داشت: در سال 67 قطع نامه پذیرفته شد و وزارت امور خارجه به دنبال کارهای دیپلماسی پذیرش قطع نامه بود که در تاریخ 31 تیر یعنی چند روز پس از قبول قطع نامه عراق بار دیگر از محورهای جنوبی و از جاده خرمشهر ـ اهواز با هدف تصرف دوباره خرمشهر به کشور حمله کرد. در جبهه غرب نیز با حضور منافقین این اتفاق افتاد اما با هدایت رهبری امام خمینی به قدری نیرو به جبهه ها آمدند که ما امکانات جهت در اختیار گذاشتن آنها نداشتیم.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به فرمان تاریخی امام به محسن رضایی مبنی بر این که این نقطه حیاتی خود و اسلام است و متر به متر باید جنگید گفت: منافقینی که در سال 65 به خاک عراق رفته بودند و در سال 66 عملیات های را با همکاری دولت حزب بعث عراق انجام داده بودند و بعضاً ضربه های نیز زده بودند توانستند صدام را قانع کنند که می توانند با حمایت آنان تا تهران بیایند اما با این حرکت با پای خودشان به کمینگاه آمدند و ضربه اساسی خوردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد مردم بومی کرمانشاه در عملیات مرصاد و در مقابله با منافقین جان فشانی های بسیاری کردند البته جنایات منافقین نیز بی حد بود به طوری که تعدادی از مردم کوچه و بازار اسلام شهر در شهر کشته و سوزانده شدند.

وی تصریح کرد: بزرگواری و ایثار مردم کرمانشاه باید در جایی به نمایش گذاشته شود که آن باغ موزه دفاع مقدس است. اکنون زمین در اختیار بنیاد قرار گرفته است و ان‌شاءلله با همکاری مسئولین این باغ موزه ساخته شود.

سردار کارگر با بیان این که منافقین دیگر در دنیا جایگاهی ندارند اظهار داشت: در کشورهای امریکا و اروپا مردم اینان را آدم های کثیفی می دادند. منافقین سازمان مجاهدین خلق به قدری پست بودند که در ترور مردم عراق نوکری صدام را می کردند.

وی در ادامه به دستاوردهای مهم این عملیات اشاره داشت و گفت: نمایش وحدت، قدرت و تبعیت از رهبری از دستاوردهای مهم این عملیات بود.

سردار کارگر تصریح کرد: مذاکرات کنونی عظمت جمهوری اسلامی را نشان داد که شش کشوری که ادعای ابر قدرتی دارند باید بیایند ایران را قانع کنند تا مطلبی را بپذیریم.

سردار کارگر در پایان صحبت هایش به بازخوانی بخشی از صحبت ها و پیام های تاریخی امام خمینی (ره) پرداخت.

لازم به ذکر است در این همایش از 12 عنوان کتاب دفاع مقدس که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه به چاپ رسیده است رونمایی شد. همچنین نمایشگاهی از پوسترهای دفاع مقدس توسط سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در حاشیه این همایش مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: