کد خبر: ۶۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
مدرس دانشگاه پیام نور شیراز گفت:
جواد رنجبر گفت: اگر غربی‌ها خواهان جهانی پر از صلح و دوستی هستند باید دست از این تبلیغات سوء و اهانت‌های صورت‌گرفته به پیامبر و اسلام بردارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، جواد رنجبر استاد دانشگاه پیام نور شیراز گفت: در تاریخ بشریت نمونه‌ های از ظلم و ستم و وحشی‌گری جهان غرب بر علیه ملت مسلمان را می توان نام برد. از جمله آنها جنگ‌های صلیبی گرفته تا بازپس گرفتن اسپانیا و پرتغال، و تحمیل کردن دیانت تحریف‌شده مسیحیت بر مردم اندلس و ایتالیا و جزیره‌های بلیار، و قتل‌عام میلیون‌ها مسلمان در اندلس که تن به مسیحیت ندادند، و غرق هزاران انسان بی‌گناه در حادثه مشهور به «دروغ آوریل»، و اشغال کشورهای اسلامی توسط انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان، ایتالیا، شوروی از زمان اکتشاف‌های جغرافیایی تا به امروز و کاشتن غده سرطانی اسرائیل در بین مسلمانان و آنچه در حال حاضر در افغانستان و عراق و چچن و سودان و مواردی از این قبیل صورت می‌گیرد؛ مشتی نمونه خروار از تصویر طبیعت ددمنشانه و خونخوارانه غرب است.

جواد رنجبر مدرس دانشگاه پیام نور شیراز درخصوص رویکردهای منفی جهان غرب در مورد شخصیت و عملکرد پیامبر اسلام (ص) گفت: متأسفانه در تصویری که در غرب و بخشی از کشورهای اروپایی وجود دارد، برداشتی منفی از اسلام و پیامبر مشاهده می‌شود. قدرت‌های منفعت‌طلب و مستکبر غرب که تجمعات بزرگ انسانی را حول محور خودشان گرد آورده‌اند به پدیده‌های مذهبی و زنده‌کردن اختلافات پیشین روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: قدرت‌های غربی به همان اندازه که سعی می‌کنند به ظاهر جهان را به یکدیگر نزدیک کنند به همان اندازه در اختلاف‌افکنی، تبعیض و خودبرتربینی تلاش می‌کنند. حتی در ذهن اندیشمندان غربی حضرت محمد (ص)، پیامبری است که به دنبال احیای اندیشه‌ی سلطه‌طلبی و قدرت‌طلبی بوده است! با وجود اینکه در بینش و آموزه‌های دین اسلام پیامبر، رحمه‌للعالمین است تا بشریت را به سمت‌وسوی کمال هدایت کند. این اندیشه با نگاه کالاگرایانه‌ی غربی‌ها به این مسأله هم‌خوانی ندارد و در تضاد است. لذا غربی‌ها تلاش کردند توسط مبلغانشان تصویری از اسلام متضاد با آنچه که واقعیتی از اسلام دارد ارائه دهند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: باید در مقابل تهاجمات فکری غرب ایستادگی کرد و اجازه نداد این‌ها به هدف شومشان دست پیدا کنند. پیامبر اسلام نمونه‌ی کاملی از یک زندگی مطلوب و ایده‌آل بشری را ارائه نموده است. غربی‌ها نیز در حقیقت شیوه‌ی پیامبر را قبول دارند اما نمی‌خواهند اجرا کنند چرا که با برخی از روحیات و قدرت‌طلبی آنان متضاد است.

وی در ادامه اظهار داشت: جهانیان به این نکته پی برده‌اند که حتی بر اساس معیارهای غریی، پیامبر اسلام انسانی کاملاً موفق بوده ولی همه‌ی مفاهیم غربی را نپذیرفته است. برخی مخالفان خواستار این مسأله هستند که می‌خواهند اندیشه‌ی اسلام را از بین ببرند اما به نظر می‌رسد که این امر غیرممکن است زیرا اراده‌ی پروردگار مافوق تلاش بندگان است.

جواد رنجبر افزود: وظیفه‌ی مسلمانان این است که در جهت یکپارچه‌سازی تلاش‌های سیاسی و مقابله با حملات و تبلیغاتی که علیه‌ اسلام می‌شود، مقابله‌ی دائم با تهاجمات فرهنگی، پاسخگویی به شبهات درباره‌ی دین اسلام و پیامبر اسلام را مطرح کنند. اگر غربی‌ها خواهان جهانی پر از صلح و دوستی هستند باید دست از این تبلیغات سوء و اهانت‌های صورت‌گرفته به پیامبر و اسلام بردارند. مسلمانان خواهان این مسأله هستند که غربی‌ها با عدالت و انصاف واقعی با مسلمانان و دین اسلام برخورد کنند همانگونه که مسیحیان توقع دارند با خودشان اینگونه رفتار شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دانشمندان غربی که با عقاید و آموزه‌های اسلام آشنا است اینگونه می‌گوید که در قرآن سوره‌ای برای حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (س) وجود ندارد اما سوره‌ای برای حضرت مریم (س) و برای خانواده‌ی حضرت مسیح سوره‌ی آل‌عمران وجود دارد. اینگونه نتیجه می‌گیریم اندیشمندان و رجال بزرگ اسلام هیچ‌گاه حاضر نشدند کوچک‌ترین اهانت را به ادیان دیگر کنند. البته دشمنی غرب با پیامبر اسلام ریشه‌ در اصول فکری و مبانی اعقادی غربی‌ها دارد. باید اذعان کرد هیچ‌گونه توجیه و تفسیری وجود ندارد به گونه‌ای که حتی در مدارس و کلیسا به طور مشخص و صریح به این موضوع پرداخته می‌شود.

این مدرس دانشگاه درخصوص عواملی که می‌توان با کمک آنها در مقابل تفکر استکبار مقابله کرد گفت: ایجاد فشار مردمی و رسانه‌های مستمر و فعال برای مقابله با این اهانت‌ها در کشورهای مسلمان باید ایجاد شود. کمیته‌های علمی و فکری متخصص برای تبیین بررسی علل تکرار اهانت‌‌ها و دشمنی‌ها و تهاجمات برقرار شود و نتایج عملکرد این کمیته‌ها را در اختیار کسانی قرار دهیم که متولی پاسخگویی به این اهانت‌ها هستند. خودداری از گفتگو و یا شرکت در جلسات کسانی است که به مقدسات دین اسلام اهانت نموده‌اند مانند عدم رویارویی ورزشکاران ایرانی در برابر نمایندگان اسرائیل در میادین مختلف که امر پسندیده‌ای است.

وی به نقل قولی از هگل اشاره کرد و اظهار داشت: اسلام عشق یگانه‌ای است که بالاترین مراتب کمال و پاکی را تجسم می‌بخشد. اسلام همان بازگشت واقعی به سوی خداوند است. آنگاه که طوفان زندگی شدت یابد اسلام همانگونه که از نامش پیداست مظهر صلح و آشتی و محبت و دوستی است.

این مدرس دانشگاه در پایان افزود: باید لیست سیاهی تهیه شود از تمام چهره‌های معروفی که اسلام را تهدید کرده‌اند و باید آنان تحریم شوند. تهیه‌ی برنامه‌های مختلف مستند تاریخ افراط‌گرایی دینی غرب و مقایسه آن با تساهل و تسامح و گذشت تاریخی اسلام با دنیای غرب از کارهای مناسب در این زمینه است. به گفته‌ی هگل، اینکه مسلمانان نمی‌توانند در دانش و تکنولوژی با غرب برابری کنند بدین معنا نیست که بگوییم اسلام از رقابت خارج است بلکه مسلمانان نباید خودشان را در این وادی نابود و تباه سازند تا سهم بزرگ انسانی خویش را حفظ و بارور سازند.


منبع: استادنیوز

انتهای خبر/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: