کد خبر: ۶۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
حجت الاسلام والمسلمین مرادی در جلسه امر به معروف و نهی از منکر
حجت الاسلام والمسلمین مرادی امام جمعه موقت شهر شیراز در جلسه کارگروه علمی تخصصی مربیان عقیدتی سیاسی بسیج که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در نمازخانه ناحیه تشکیل شده بود بیان داشت: بیش از هشتاد در صد از تخلفات افراد در جامعی به خاطر دوری آنها از نماز که یک فریضه الهی می باشد است.
هشتاد درصد  تخلفات افراد به خاطر دوری از نماز می باشد.

امام جمعه شهرک های شمال غرب شیراز ضمن معرفی برخی از معرفات و منکرات با توجه به آیات شریف قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آیاتی در سه موضوع اهمیت امربه معروف و نهی از منکر،کیفر و عقوبت اجرا نکردن امر به معروف و نهی ازمنکر و شیوه های اجرائی امر به معروف و نهر از منکر آمده و وظیفه همگان نسبت به این فریضه الهی بیان شده است.

وی در ادامه به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در تاریخ جامعه گفت و افزود:امر به معروف و نهی از منکر به حدی در جامعه جایگاه رفیعی دارد که در طول تاریخ شهید هم در این راه تقدیم کرده ایم و این چنین است که هر انقلاب اسلامی بعد از پیروزی خود چهار وظیفه مهم نماز،زکات،امر به معروف و نهی ازمنکر باید در سرلوحه کار خود قرار دهد.

هشتاد درصد  تخلفات افراد به خاطر دوری از نماز می باشد.

سرمربی صالحین سپاه ناحیه حضرت محمد رسول ا...(ص) در ادامه با توجه به آیات سوره مبارکه توبه از وظائف مومنان نسبت به همدیگر بیان اشت که مومنان باید بر همدیگر نظارت داشته باشند و به همدیگر متذکر شوند تا از منکرات در جامعه اسلامی دوری شود.

وی در ادامه به برخی از آداب و روش امر به معروف و نهی از منکر را متذکر شد و افزود:از آداب و روش امر به معروف و نهی از منکر با توجه به قرآن کریم با نرمی صحبت کردن،با منطق و محکم بودن، صمیمی بودن،از ادبیات زیبا استفاده کردن و برخی دیگر از روش ها می باشد که فرد عامل در محقق شدن امربه معروف و نهی ازمنکر باید رعایت نماید.

امام جمعه موقت شهر شیراز ضمن بیان قصه قوم شعیب و نزول بلا بر آنان که خداوند علت گسترده نمودن بلا و گرفتار شدن خوبان،که تعداد آنان از بدان بیشتر بود را عمل نکردن به امربه معروف و نهی از منکر می شمرد بیان نمود:امر به معروف و نهی از منکر محور و اساس همه واجبات در یک جامعه می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: