يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۴:۰۰
کد خبر: ۶۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
به مناسبت روزخبرنگار
به مناسبت روزخبرنگاران جمعی از هنرمندان بسیجی و خبرنگاران شهرستان نیریزی از خانواده‌ی شهیدحسن لاری زاده دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان نیریز، به مناسبت روزخبرنگار جمعی از هنرمندان بسیجی وخبرنگاران شهرستان نیریزی وبا حضور مسئول کانون بسیج هنرمندان نیریز، از خانواده‌ی شهید حسن لاری زاده، دیدار ویاد آن شهید را گرامی داشتند.

شهید حسن لاری زاده، شهید عرصه هنرهای نمایشی و تنها شهید خبرنگار شهرستان نیریز در 17دی ماه سال44 در نیریز متولد ودر 27 بهمن ماه 64 در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.

شهید لاری زاده، در رشته های بازیگری، نمایشنامه نویسی وکارگردانی دستی توانمند داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی دبیرستان حضور پیدا کرد؛ خبرنگاری مجله ی" امید انقلاب" را برعهده گرفت و گروه هنری"شهدای نیریز" را پایه ریزی کرد و نمایشنامه های زیبا وجالبی را به روی صحنه برد.

  

در این دیدار مادر شهید خاطراتی از فرزندش را برای خبرنگاران نی ریز بیان کرد که بخشی از این خاطرات در ادامه آمده است.

« بار آخری که فرزندم قصد رفتن به جبهه داشت، به ما اطلاع نداد و بی خبر به جبهه رفت. به دوستانش هم گفته بود که به ما چیزی نگوید. او به بهانه ماموریت هایی که هرماه می رفت، این بار به اسم ماموریت به جبهه رفت. چند روز گذشت و خبری از حسن نشد. در این مدت دوستانش مرتب به خانه ما می آمدند و سراغ او را می گرفتند. چند روز دیگر هم گذشت تا اینکه پدر شهید از مردم می شنود که حسن مفقودالاثر شده است. پس از مدت ها پرس وجو از طریق صلیب سرخ فهمیدیم که فرزندم مجروح و اسیر شده است. ما تا آن زمان نمی دانستیم که فرزندم خبرنگار است. تا اینکه یکی از همرزمانش عکس حسن را که در روزنامه الانبار عراق به عنوان یک خبرنگار، که به دست عراقی ها کشته شده را به ما نشان داد. حسن بعد از اسیر شدن کارت خبرنگاری خود را بیرون می اندازد و آن را از خود دور می کند. که بعثی ها با دیدن این کارت و شناسایی شهید تیر خلاص به او زدند و او را شهید می کنند. پس از مدتی به ما اطلاع دادند که حسن شهید شده و پیکرش بعد از 12 سال به کشور برگشت.» 




انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: