کد خبر: ۶۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه اسلامی:
حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مأموریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی با دو محوریت مکتب‌شناسی و دشمن‌شناسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اساتید فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه اسلامی در شانزدهمین اجلاس سالیانه سازمان بسیج اساتید و همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی» اظهار داشت: باید به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای  داشت. 

حجت‌الاسلام خسروپناه گفت: مأموریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی با دو محوریت مکتب‌شناسی و دشمن‌شناسی است.

رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه اسلامی اظهار داشت:  جبهه انقلاب اسلامی دارای چهار ساحت اسلام اجتماعی، اسلام عقلانی، اسلام معنوی و اسلام سیاسی است که در مقابل آنها نیز چهار جریان جبهه  برای مقابله با این چهار ساحت به وجود آمده است.

وی بیان داشت که: جریانی که مقابل ساحت اسلام اجتماعی وجود دارد جریان روشنفکری است چه الحادی و چه دینی، جریان سلفی‌گری که با اسلام عقلانی در تعارض است، سومین جریان، جریان عرفان‌گرایی است که در مقابل اسلام معنوی قرار دارد و در انتها جریان دین‌گرایی غیرسیاسی نیز جریان دیگری است که مقابل ساحت اسلام سیاسی قرار گرفته است. حال باید با شناخت این وضعیت در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی حرکت کنیم.


انتهای خبر/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: