يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۲۸:۵۱
کد خبر: ۶۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
آیت الله خاتمی:
سایت بسیج طلاب فارس ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز راه ما همان مسیری است که بحران ساختگی دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنیم و در این میان کسانی که زمزمه مذاکره را سر می‌دهند در شرایط کنونی زمزمه ذلت است و اینکه پیامی برای دشمنان صادر شود که ما تحمل تحریم نداریم پیام عزت نیست.

به گزارش سایت بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در جمع زائرین حرم سید علاءالدین حسین(ع) گفت: فرصت‌های مختلف در زندگی انسان وجود دارد که در این مواقع برخی فرصت سوزی می‌کنند مانند زمان پس از رحلت پیامبر (ص) که اگر ملت به دنبال امام علی(ع) رفته بودند امروز 2 میلیون سرنوشت جهان را در دست نداشت.

 

وی ادامه داد: گروهی فرصت طلب هستند آنان که در شرایط سخت در زمان زندان و تبعیت قبل از انقلاب نبودند در 8 سال جنگ تحمیلی حضور نداشتند اما تا نشانه‌هایی از پیروزی پیدا شد خود را شریک دانستند. گروهی دیگر فرصت ساز هستند مانند انبیا که در تنهایی کارهای خود را آغاز کردند. امامان و امام(ره) نیز چنین بودند.

 

وی تصریح کرد: گروه دیگر افرادی هستند که از بحران فرصت می‌سازند مانند امام رضا(ع) که به ولایت عهدی دعوت شد و از این بحران فرصت ساخت.

 

آیت الله خاتمی خاطر نشان کرد: تحریم‌های دشمنان بر ما از قول خودشان ایجاد یک بحران بود اما همگان دیدند که برای ما فرصت شد  و ما این بحران را به فرصت تبدیل کردیم.

 

وی تصریح کرد: امروز راه ما همان مسیری است که بحران ساختگی دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنیم و در این میان کسانی که زمزمه مذاکره را سر می‌دهند در شرایط کنونی زمزمه ذلت است و اینکه پیامی برای دشمنان صادر شود که ما تحمل تحریم نداریم پیام عزت نیست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مسأله توافق بحث دوم است موضوع اول این است که آمریکا در خیال و خواب خود می‌خواهد در منطقه نفوذ کند و به دنبال شکستن مقاومت در سوریه و لبنان است که پس از آن به عراق وارد شود و آن موقع در همسایگی ما قرار بگیرد و حال جای تعجب است که برخی نمی‌فهمند دفاع در مقابل دشمن از فاصله 2 هزار کیلومتری بسیار بهتر از دفاع کردن در مقابل یک کشور همسایه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: