گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
به همت بسیج هنرمندان و فرهنگی اجتماعی ناحیه نورآباد برگزارگردید
همایش نقد و بررسی کتاب "شام برفی" با حضور اکبر صحرایی نویسنده برجسته استان فارس و سردار صفری از اسرای جریانات سوریه برگزار شد سردار صفری یکی از 7 نفر اصلی داستان این کتاب به حساب می آید.
به گزارش روابط عمومی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی؛

همایش نقد و بررسی  کتاب  "شام برفی" با حضور اکبر صحرایی نویسنده برجسته استان فارس و سردار صفری از اسرای جریانات سوریه برگزار شد سردار صفری یکی از 7 نفر اصلی داستان این کتاب به حساب می آید.

شام برفی  به نویسندگی محمد محمودی نورآبادی و با مقدمه و بازنگری سعید عاکف از انتشارات ملک اعظم  در سال 93 منتشر شد.

اکبر صحرایی در نقد و بررسی این کتاب گفت: کتاب شام برفی ماجرای 159 شبانه روز اسارت 48 زائر ایرانی است که  تابستان 91 در مسیر فرودگاه دمشق به زینبیه توسط گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه ربوده شده و در طی این مدت در محل های مختلف اطراف دمشق شکنجه شده‌اند. در این کاروان زیارتی 7 پاسدار وجود داشته که اوج داستان به آنها بر می گردد. این کتاب نخستین کار داستانی در خصوص ماجرای سوریه می باشد .

وی در خصوص توصیف ارتش آزاد سوریه نیز گفت: این گروهک که در این کتاب و از زبان اسرای در بند، معرفی شده‌اند به شدت بی رحم هستند و رفتار آنها با ایرانی‌ها به شدت غیر اسلامی و غیر اخلاقی است و این درحالی است که این گروه‌ها خود را مقید به احکام اسلام و پیرو سنت نبوی (ص) قلمداد می‌کنند.

وی افزود: «محمد محمودی نورآبادی» این کتاب را بر اساس خاطرات محمود الهی نوشته است. و بهتر بود در این همایش از وجود این شخصیت استفاده می شد.

صحرایی در نقد کتاب نیز گفت: انتظار می رفت از قالب گفتگو و دیالوگ بیشتر استفاده  می شد بیشتر قالب داستان توصیفی است. همچنین وجود مقدمه در ابتدای این کتاب باعث شده هیجان داستان از بین برود.

ناشر کتاب در صفحه آرایی و همچنین طرح جلد به خوبی کار نکرده و همین موضوع به کتاب ضربه زده است.

این کتاب یک داستان زیبا و روان را توصیف می کنند و نویسنده همچون دیگر آثار خود از جمله «گلابی وحشی» و «رنج» از ادبیات مناسبی استفاده کرده است . این کتاب فقط مختص بچه حزب الهی ها نیست و داستان جالب آن می تواند تمام قشرها را جذب خود کند.

 

سردار صفری نیز پس از بازگویی خاطرات خود گفت:   آمریکا به خوبی گفتمان انقلاب را شناسایی کرده است بعد از دوران جنگ تحمیلی با بررسی‌هایی که داشتند، متوجه شدند ایران مرکز جوشش بیداری ملت‌های اسلامی است و حتی از اینکه گفتمان انقلاب در دل آزاد مردان آمریکایی نیز رسوخ کرده ! ترسیده بودند و همواره به دنبال برهم زدن این نظام و ساختار اسلامی بودند.


وی در ادامه گفت: هدف دشمن از حمله به سوریه کاهش نفوذ معنوی ایران در منطقه و تضعیف حز‌ب‌الله است بنابرابن امروزه سوریه نقطه استراتژیک ایران است. نباید یادمان برود که سوریه در دوران دفاع مقدس به کمک ایران آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت.


نام:
ایمیل:
* نظر: