آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مسئول بسیج دانشجویی لارستان تاکید کرد؛
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های لارستان گفت:در مقابل فعالیت فرهنگی دشمن باید فعالیت فرهنگی کرد.

هاشم پیش بین در جلسه شورای مرکزی دفتر بسیج دانشجویی لارستان گفت: رزمندگان اسلام با استقامت و پایداری در دوران هشت سال دفاع مقدس درس مقاومت به مردم غزه، لبنان و سوریه دادند.
مسئول بسیج دانشجویی لارستان با اشاره به عناوین مهم برنامه‌های بسیج دانشجویی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان افزود: غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با خانواده‌ شهدای مفقودالاثر، برگزاری مراسم بزرگ دعای عرفه در جوار شهدای گمنام و گرفتن مراسم با نام پرواز لاله ها  و ... در دست کار برنامه های این دفتر هست
پیش بین در ادامه به تغییر کاربری دشمنان در دهه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دولت‌های دشمن با فروش سلاح‌ها و ایجاد درگیری‌ها در منطقه برنامه‌ریزی کردند تا به مقابله با انقلاب‌ها بپردازند؛ اما آنها در دو، سه دهه اخیر با تغییر کاربری، تولیداتشان را به گروهک‌های تروریستی اختصاص دادند تا سعی کنند با نفوذ آنها به کشور ثبات را به هم بریزند که البته در بررسی آموزش، ملیت و سلاح این گروهک‌ها می‌توان ریشه کاملا آمریکایی و اسرائیلی آنها را شناخت.

وی ادامه داد: بروز انواع گروه‌های تکفیری از جمله القاعده، بوکوحرام، داعش، طالبان و غیره سلاح‌های جدید دشمن هستند که با بی‌ثبات کردن منطقه تلاش می‌کنند توفیقاتی را برای خود فراهم کنند و با بروز ناامنی و از بین بردن انسجام ملی قصد دارند که توفیقاتی را به دست بیاورند که البته با فعالیت دولت و مجموعه‌های مختلف در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و... تلاش دشمن در این بخش به شکست مواجه شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان بیان کرد: باید دقت داشت که راه مقابله با این کارکرد دشمن متفاوت است که امیدواریم مسئولان دقت کنند در حقیقت ایجاد وحدت و انسجام ملی فقط با کارکردهای سیاسی ممکن نیست و در مقابل فعالیت فرهنگی دشمن باید فعالیت فرهنگی کرد.

پیش بین اضافه کرد: در همین راستا دفتر بسیج دانشجویی لارستان  به عنوان یک مجموعه فرهنگی تلاش می‌کند با ایجاد انسجام در برنامه‌ریزی‌ها، فعالیت‌ها را به صورت منسجم‌تر و با دامنه بیشتری ارائه دهد تا نیازمندی دانشجویان را تامین کند. البته ما به تنهایی قادر به تغییر شرایط فرهنگی نیستیم و تشکل های دیگر دانشجویی باید توجه داشته باشند که کارکردهای دفاع مقدس و بیان ارزش‌ها می‌تواند راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باشد.

وی به بخش نظامی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این بخش توفیقاتی را برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است. در هشت سال دفاع مقدس دشمن به کشوری حمله کرد که با توجه به شرایط آن انسجام نظامی نداشت اما همین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای خودجوش مردمی بسیج توانست در برابر دشمن بایستد. منظر دوم دفاع مقدس، بروز اخلاق‌ها و رفتارهایی است که در رزمندگان دیده می‌شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های لارستان گفت: همه جنگ‌ها مظهر بداخلاقی هستند و فقط دفاع مقدس بود که زمینه‌های رشد را فراهم کرد. اکنون خاطرات بسیاری از آن دوران وجود دارد که همگی سرشار از فداکاری هستند. پس اگر می‌خواهیم فعالیت فرهنگی داشته باشیم می‌توانیم اینگونه کارهای فرهنگی را انجام دهیم و باید تلاش کنیم که کارکردهای دفاع مقدس را به خوبی فراهم کنیم.

پیش بین در پایان بیان کرد: این مسیر ارزشمند مسیری است که قریب به ۲۲۰ هزار نفر جانشان را فدا کردند و اکنون این مسیر مقابل مردم می‌باشد. احترام به شهیدان این راه و احترام به جانبازانی که با زخم‌های بزرگ در خانه‌های کوچک خود هستند، اقتضا می‌کند که چنین کارکردهایی را فراهم کنیم. این کارکردها علاوه بر آنکه مقابله با دشمن است بنای فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند.

 انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: