جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۳۵:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
خسروی:
دبیرجشنواره عکس بسیج هنرمندان فارس گفت: عکس‌های منتخب جشنواره به صورت کتاب الکترونیکی منتشر و برای تمامی عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه استانی راه یافته، ارسال می گردد.

محمدهادی خسروی، دبیردومین دوسالانه عکس بسیج هنرمندان فارس درگفتگو با خبرنگار بسیج هنرمندان فارس با اشاره به مراحل داوری جشنواره عکس بسیج هنرمندان بیان داشت: آثار ارسال گردیده به دبیرخانه دومین جشنواره سراسری عکس بسیج هنرمندان فارس، در دو مرحله مقدماتی و نهایی به رقابت خواهند پرداخت.

 

خسروی با بیان اینکه داوری با حضور یک داور ناظر برگزار می گردد تصریح نمود: هیئت داوران جشنواره عکس بسیج هنرمندان فارس، متشکل از 2 نفر از اساتید عکس استان فارس  و 1 نفر به نمایندگی از طرف انجمن عکاسان بسیج هنرمندان کشور به عنوان داور ناظر در این داوری حضور دارند.

 

خسروی با اشاره به زمان داوری ابراز داشت: داوری در نیمه دوم شهریورماه و در دو مرحله برگزار می گردد که در مرحله مقدماتی داوران آثار را بادیدگاه محتوایی و تخصصی مورد بررسی قرار می دهند.  

 

خسروی افزود: داشتن تناسب عکس با موضوعات جشنواره و توانایی انتقال مفاهیم موضوعی مندرج در فراخوان را از نکات محتوایی مورد داوری در این مرحله می باشد همچنین داوران آثار را با نگاه تخصصی و با درنظرگرفتن کادربندی، رنگ، زاویه عکس و دیگر نکات عکاسی مورد بررسی قرار می دهند و آثاری که با موضوعات جشنواره ارتباطی نداشته و از لحاظ فنی نیز ضعیف هستند به مرحله نهایی نخواهند رسید.

 

مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان فارس اظهار داشت: هیئت داوران جشنواره، آثار راه یافته به مرحله نهایی را نیز مورد بررسی و مقایسه آثار بایکدیگر قرارمی دهند.

 

خسروی ضمن بیان اینکه تعداد برگزیدگان جشنواره را در هر بخش3 نفر می باشد عنوان داشت: با توجه به دو بخشی بودن موضوعات جشنواره در هر بخش 3 نفر برگزیده از سوی هیئت داوران اعلام می شود و آثار برگزیده در هربخش که در مجموع 30 تا 40 اثر می باشد درنمایشگاه عکسی به نمایش درخواهند آمد.

 

دبیر دومین دوسالانه عکس بسیج هنرمندان فارس اضافه داشت: به صاحبان آثار راه یافته به نمايشگاه استانی ، گواهی شركت در جشنواره ونمایشگاه تعلق می گیرد.

 

خسروی با اشاره به اختتامه جشنواره افزود: از برگزیدگان جشنواره نیز طی مراسمی در نیمه اول مهرماه وبه میزبانی یکی از شهرستان های استان مورد تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

 

یادآور می شود، سومین دوسالانه سراسری عکس بسیج هنرمندان فارس با موضوعات فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان و زندگی ایرانی اسلامی به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس در حال برگزاری است.

 




 انتهای پیام/224224

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: