پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۴۷:۱۸
آخرین اخبار
گزارش
حضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
روابط عمومی و تبلیغات
boletحضور مسئول نمایندگی در بین پایوران پلیس راه
اسفندیار احمدی نژاد
جلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
روابط عمومی و تبلیغات
boletجلسه کمیته هماهنگی بسیج دانش آموزی
اسفندیار احمدی نژاد
یادداشت و گفتگو
شهدای شاخص سال 1399
فرهنگی هنری ناحیه پاسارگاد:
boletشهدای شاخص سال 1399
شهید شاخص سال 1401
boletشهید سعید جعفری
شهید امین بهاری سعدی
یاد شهدا با ذکر صلوات شهید امین بهاری سعدی
boletشهید امین بهاری سعدی
کد خبر: ۶۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
۱۷ شهريور ۱۳۹۴
تیمور عواطفی نژاد گفت: در فضایی هرچند محدود در مساحت 25 مترمربع باعلاقه کار خود را شروع کردم و با تداوم فعالیت این واحد پرورش بلدرچین برای دو نفر اشتغالزایی شده است.
اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و سپاه پاسداران هم ورود به این عرصه را با جدیّت در دستور کار خود قرار داده است.

با توجه به اقدامات انجام شده در این زمینه به جرأت می توان گفت، بسیج جزء با تجربه ترین دستگاهها در بحث اجرای اقتصاد مقاومتی است و در این مورد سازمان بسیج سازندگی مروج و تحرک بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد و در تلاش است با نشانه گرفتن پویایی اقتصاد کشور، زمینه و بستری را فراهم کند تا حرکت اساسی و زیر بنایی در این خصوص شکل بگیرد و چتر حمایتی خود را  در این عرصه بگستراند چراکه حمایت از تولید داخلی مهمترین راهکار در اقتصاد مقاومتی است.

پرورش بلدرچین یکی از صدها طرحی است که در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد استقبال قرار گرفته است.

تیمور عواطفی نژاد مجری طرح بلدرچین در گفتگو با طنین پاسارگاد گفت: در فضایی هرچند محدود در مساحت 25 مترمربع باعلاقه کار خود را شروع کردم و با تداوم فعالیت این واحد پرورش بلدرچین برای دو نفر اشتغالزایی شده است.

وی در خصوص علاقه خود به پرورش بلدرچین می گوید: با تحقیقات در زمینه‌های مختلف متوجه شدم که پرورش بلدرچین از ضریب امنیتی بیشتری نسبت به پروش دیگر طیور برخوردار است، یکی از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و خیلی زود سود عاید شما می‌شود و در یک دوره 25 یا 35 روزه می‌توانید نتیجه تلاشتان را ببینید.

عواطفی نژاد گفت:علاوه بر این‌ها، دوره کوتاه جوجه‌کشی (۱۵ تا ۱۶ روز) و رشد سریع و بلوغ زودرس (۳۵ روزگی)، میزان تخم‌گذاری بالا (بلدرچین در ۴۲ روزگی تخم‌گذاری می‌کند، درحالی‌که در مورد مرغ حداقل ۶ ماه طول می‌کشد) و قیمت این پرنده تا حدود ۳ برابر قیمت مرغ می‌رسد و  همچنین با توجه به بازار خوبی هم که دارد،طرح پرورش بلدرچین تخمی و گوشتی رابه زودی در سطح گسترده تر شروع خواهم کرد.

وی در خصوص هزینه اولیه کار خود گفت: در دوره اول 1000 جوجه یک روزه  بلدرچین به قیمت کمتر از 300 تومان خریداری کردم وبا هزینه بسیار کم و دیگر تجهیزات اولیه که کمتر از 1 میلیون تومان هزینه دربر داشت، کار خود را آغاز کردم و در حال حاضر بیش از 5 هزار بلدرچین پرورش می دهم.

این تولیدکننده ادامه داد: ازآنجایی‌که بلدرچین در برابر بیماری‌های مختلف بسیار مقاوم‌تر از مرغ است،پرورش آن بدون استفاده از هیچ‌گونه دارو و آنتی‌بیوتیکی انجام می‌شود، بنابراین گوشت و تخم بلدرچین محصولاتی کاملاً ارگانیک و سالم هستند که هیچ‌گونه ذخیره داروئی مضر برای مصرف‌کننده در بافت خود ندارند.

عواطفی نژاد ادامه داد: شغل اصلی خودم کشاورزی است و  در کنار آن به کار پرورش بلدرچین که کمتر از 2 ساعت در شبانه‌روز وقت من را می‌گیرد،مشغول هستم.

 عواطفی نژاد اضافه کرد: بلدرچین علاوه بر اینکه نسبت به مرغ‌ها و سایر حیوانات پرورشی مقاومت بیشتری در برابر بیماری دارد،برای پرورش آن نیاز به فضای خاص و بزرگ نیست.

این تولید کننده گفت: تخم بلدرچین که به بمب ویتامین معروف است، 5 برابر تخم‌مرغ فسفر و کلسیم دارد و همچنین با خاصیتی که گوشت و تخم بلدرچین دارد، استقبال خوبی از آن شده است، ضمن اینکه کشتن و پوست کندن بلدرچین نیز راحت و ظرف 5 دقیقه انجام می‌شود خانواده‌ها به‌راحتی می‌توانند از مهمانانی که وارد می‌شوند با گوشت لذیذ بلدرچین بر سر سفره پذیرایی کنند.

وی اظهار داشت: باگذشت شش ماه از فعالیت پرورش بلدرچین پی به ظرفیت تولید این پرنده در شهرستان پاسارگاد بردم و به بسیج سازندگی پاسارگاد جهت استفاده از وام‌های اقتصاد مقاومتی مراجعه کردم و با وامی که در اختیار من قرار دادند در حال ساخت فضای بزرگتر برای پرورش بلدرچین هستم.

عواطفی در خصوص کاهش هزینه‌های خود در این طرح گفت: اکثر وسایل و تجهیزات کار را خودم تهیه‌کرده‌ام، حتی غذای بلدرچین که فقط دانه مرغی می‌خورد را با به دست آوردن ترکیبات آن و تهیه مواد اولیه خودم درست می‌کنم تا هزینه کار کم و درآمد حاصل از آن زیاد شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای ارائه محصولات خود به بازار فروش با مشکل هم مواجه هستید یا خیر،بیان داشت: به‌هیچ‌وجه برای ارائه محصولاتم به بازار با مشکل روبرو نیستم و در همین شهرستان مشتری فراوان وجود دارد.

این فعال حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اگر تمامی جوانان روستاها به‌جای مهاجرت به شهرهای دیگر و یا بیکاری بامطالعه در این زمینه یعنی پرورش بلدرچین و یا تدارک هر شغل دیگر در حوزه مشاغل زودبازده عرصه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، مطمئناً علاوه بر اینکه به تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه قطع وابستگی به خارج و کمک به تولید داخلی کمک خواهند کرد در مسیر خودکفایی شخصی نیز موفق خواهند شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: