آخرین اخبار
کد خبر: ۶۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه مرودشت:
مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه مرودشت گفت: حلقه تکمیلی آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات است که آن‌ها را به اختراع تبدیل کند.
تاج‌الدین دریکوند در آیین پایانی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان استان فارس، اظهار داشت: بالندگی کشور از اقتصاد دانش‌بنیان به وجود می‌آید و اینکه کشور حرکتی را به سمت تجاری‌سازی نتایج تحقیقات انجام داده در کنار مباحثی که به‌عنوان اقتصاد دانش‌بنیان مطرح می‌شود، چندان دور از انتظار نیست زیرا کشورهای جهان اول و دانشگاه‌های ممتاز دنیا به این سمت رفته‌اند و راز موفقیت آنان نیز در همین است.

وی یادآور شد: گروه خلاق و مخترعی از جوانان کشور با اراده و همت قوی برای دومین بار در شیراز نمایشگاهی را برگزار کردند که نتیجه آن انتقال خلاقیت و فناوری بین عامه مردم و دانش‌آموزان است.

مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه مرودشت افزود: امیدواریم این کارها فتح بابی برای دانشجویان باشد که با درخشش‌های خلاق خود بین دانش‌آموزان علائقی را ایجاد کرده‌اند.

دریکوند خاطرنشان کرد: سن پایین مخترعان شرکت‌کننده در نمایشگاه مرا بسیار تحت تأثیر قرار داد و فکر می‌کنم بها دادن به این جوانان که در آینده نزدیک قرار است مدیریت این کشور را بر عهده گیرند، اهمیت بسیاری دارد.

مدیر مرکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه مرودشت همچنین گفت: آرزو می‌کنم که جوانان ما در سن پایین در حوزه پژوهش به‌صورت عملیاتی ورود پیدا کنند و بتوانیم اختراعات مختلف را بین آنان ببینیم و پژوهش‌ها و اختراعات به سطح مدارس نیز برده شود.

*معرفی ظرفیت‌های استان فارس

سرگروه گروه رباتیک نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی جوانان استان فارس نیز در این آیین اظهار داشت: سال گذشته شهرداری شیراز با همکاری و دانشگاه آزاد واحد مرودشت نمایشگاهی سه‌ ماهه با عنوان هوشمان برگزار کردند که اهداف همگانی کردن معرفی علوم و رشته‌ها و پژوهش‌های جدید و نیز معرفی ظرفیت‌های درونی استان فارس را بر عهده داشت.

مصطفی خواست‌خدایی اردکانی افزود: امسال نیز در این راستا دومین نمایشگاه از این‌ دست با همکاری شهرداری منطقه یک شیراز در پارک خلدبرین به مدت سه ماه برگزار شد.

 وی ادامه داد: سال گذشته ربات‌های مختلف و سازه‌های ماکارونی را معرفی کردیم و امسال در دومین نمایشگاه از نسل اول ربات‌های انسان‌نمای دانشگاه آزاد مرودشت و دو مدل ربات‌های امدادگر و ربات‌های آتش‌نشان رونمایی کردیم؛ که پرهزینه بودند.

خواست‌خدایی اردکانی یادآور شد: گروه رباتیک دانشگاه آزاد مرودشت تنها گروه استان فارس و جزو 10 گروه کشور در این زمینه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: