کد خبر: ۶۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در یادواره شهدای عشایر منطقه سیاخ دارنگون گفت:سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس ، یادواره شهدای عشایر منطقه سیاخ دارنگون شیراز  در روستای چنار میشوان این منطقه به همت پایگاه مقاومت مقداد حوزه امام جعفر صادق  برگزار شد.
خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم به نقش شهدای عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: همین شهدای عشایر اولین مردانی بودند که در سازماندهی سپاه پاسداران قرار گرفتند و زمین‌های کشاورزی، دامداری و دانشگاه و دبیرستان را رها کردند و حتی عده‌ای از آنان که در خارج از کشور به‌سر می‌بردند هنگام آغاز جنگ به کشور بازگشتند تا به‌عنوان یک رزمنده از میهن اسلامی خود دفاع کنند ضمن اینکه هیچگاه نباید نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی فراموش کنیم.

سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس اظهار کرد: نیروهای عشایر بودند که در 22 بهمن 57 با سلاح‌های خود مقابل ساواک و شهربانی ایستادند و شهربانی را به سقوط کشاندند و به ارتش پیام دادند تا پادگان‌های خود را تعطیل کند.
وی با تأکید بر اینکه همین عشایری که این نقش ارزشمند را برای پیروزی انقلاب داشتند این نقش را هم در دفاع مقدس به خوبی انجام دادند، گفت: ما در دوران دفاع مقدس 1200 شهید عشایر را به این انقلاب تقدیم کردیم که این تعداد شهید رقم کمی نیست.
سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
ابراهیمی با یادآوری اینکه امروز نیز بزرگمردان عشایر در سنگرهای علمی افتخارآفرین هستند، گفت: امروز نیروهای عشایری ما در سنگر دفاعی بهترین نقش را دارند و سپاه عشایر ما قوی‌ترین و بزرگ‌ترین و آماده‌ترین نیروی سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
این یادگار دوران 8 ساله دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های شهدای عشایر را لبیک به فرمایشات جهادگونه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ هوشیاری و وحدت دانست و گفت: طی روزهای گذشته مقام معظم رهبری دیداری با فرماندهان سپاه داشتند و امروز عشایر ما با برگزاری این یادواره نشان می‌دهند که نه تنها سپاه بلکه همه عشایر ایران اسلامی پای فرامین معظم‌له ایستاده‌اند و بیداری و هوشیاری خود را حفظ کرده‌اند.
سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
عشایر نظام جمهوری اسلامی، دشمن‌شناس هستند
وی با بیان اینکه عشایر ما هم در زمان طاغوت و هم در حین انقلاب و در زمان جنگ و بعد از آن استکبار جهانی و آمریکا و اروپا را به خوبی می‌شناسند، گفت: عشایر ما می‌دانند که هیچ‌گاه آمریکا و اروپا با ما دوست نخواهند شد و همیشه هوشیاری خود را حفظ می‌کنند.

سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام رئیسی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه استان فارس نیز به رشادت‌های شهدا و خانواده‌های آنان اشاره کرد و افزود: یکی از افتخارات این کشور آن است که هیچ خانواده شهیدی و هیچکس بر این نظام منت ندارند بلکه همگی خود را بدهکار نظام می‌دانند که این مسئله برای دشمنان قابل تحلیل نیست.
وی خاطرنشان کرد: امروز برخی از خانواده‌های شهدا هستند که حتی اجازه نمی‌دهند نام شهیدان در دفتر بنیاد شهید ثبت شود و تأکید می‌کنند که هیچ منتی بر این نظام ندارند.
برگزاری یادواره شهدا تنها به خاطر زنده کردن یاد شهدا نیست
رئیسی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا تنها به خاطر زنده کردن یاد شهدا نیست زیرا خداوند خود فرموده است « وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏اند مرده مپندار بلکه زنده‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند» (آیه 169 سوره آل عمران).
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه استان فارس تأکید کرد: هیچکس نمی‌تواند کلمه شهید را از بین ببرد زیرا خدا پشتیبان آن است، چنانچه مشاهده کردیم که دشمنان در طی سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های فراوانی را برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی کردند اما هیچگاه موفق نشدند.
وی عنوان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا حتی برای دلداری خانواده‌های شهدا هم نیست زیرا آنان مثل کوه استوار و بلکه مخزن صبر و پایداری هستند بلکه نیازی است که ما و مسئولان نسبت به آن داریم و در حقیقت این مراسم‌ها برای ماست که باید حماسه‌ها و اهداف شهدا را بازخوانی کنیم و مسئولان نیز بدانند که در کجا قرار گرفته‌اند و هر کسی به نوبه خود احساس مسئولیت کند.
هیچ کشوری مانند ایران از قومیت‌های مختلفی تشکیل نشده است
رئیسی همچنین به وجود قومیت‌های مختلف در کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری مانند نظام جمهوری اسلامی از قومیت‌های مختلفی تشکیل نشده است و مرزهای ما نیز در واقع حضور قومیت‌هاست که هر آن می‌توانست تهدیدی برای کشورمان باشد و دشمنان نیز تلاش کردند تا این مسئله را تبدیل به تهدید کنند اما بحمد الهی تمام این قومیت بر زیر پرچم اسلام گرد هم آمده‌اند و این پرچم است که آنان را کنار هم قرار داده است و هر قومیتی بنا دارد تا این پرچم را نگه دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه استان فارس اظهار کرد: آمریکا میلیاردها دلار خرج کرد تا اطراف کشور ما را ناامن کند و به‌محض مشاهده کوچکترین کوتاهی در نظام اسلامی، از آن استفاده کند اما هیچ‌گاه موفق نشده و نخواهد شد.
سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
در ادامه ضرغام صادقی، منتخب مردم شیراز و عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر اینکه شهدا نسبت به ما جلو هستند لذا نیازی به جلسات مختلف ندارند، گفت: همچنین خانواده معظم شهدا با روحیه بزرگ و والای خود امورات خود را جلو می‌برند.
صادقی با اشاره به آیات 10 تا 13 سوره صف ابراز کرد: خداوند در این آیات دو شرط را برای رهایی از عذاب جهنم برای بندگان خود می‌شمارد یکی ایمان به خدا و پیامبرش و دیگری جهاد در راه خدا با مال و جان و اگر این‌ دو شرط را انجام دهیم، خودمان منفعت خواهیم برد.
عضو فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که این دو شرط را انجام دادیم خداوند در گام نخست تمام گناهان ما را خواهد بخشید و ما را به بهشتی وارد می‌کند که در آن نهرهای ارزشمندی جاری است و منازل پاکی وجود دارد.
صادقی در ادامه به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدای ما بزرگترین مجاهدان این عرصه بودند که انقلاب بزرگ را با خون خود آبیاری کردند و موجب شدند تا «... نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِیبٌ...؛ .. یارى و پیروزى نزدیکى از جانب خداست...» (آیه 13 سوره صف) شامل حال ما شود.
اشاره به برکات ایثارگری شهدا برای نظام جمهوری اسلامی
وی با طرح این سئوال که آیا تلاش‌های شهدا ما بیهوده بوده است؟ گفت: اوایل انقلاب، جنگ در درون جمهوری اسلامی و به‌صورت اختلافات قومی و قبیله‌ای و استانی بود اما بعد از مدتی دشمنان جنگ را به مرزهای ایران و عراق کشاندند اما امروز مشاهده می‌کنیم  که جنگ خارج از مرز ایران و کشورهای همسایه است.
صادقی ادامه داد: دشمنان که نتوانستند انقلاب اسلامی را شکست دهند همچنان جنگ نیابتی را در منطقه خاورمیانه راه انداخته‌اند زیرا ایران اسلامی قدرتی دارند که کشورهای بزرگ دنیا آن را در مقابل خود می‌بینند و این کشور ثابت کرد که از ناملایمات‌ها نمی‌هراسد و جهاد خود را ادامه می‌دهد و تمام این مسائل آثار تلاش و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.
عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم علی رغم اینکه در شاخصه‌های اقتصادی دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم، اما در بحث سیاسی نقش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه بی‌بدیل است و هر اتفاقی که در دنیا می‌خواهد روی دهد، نمی‌تواند نقش ایران را کم‌رنگ ببیند.
رهبری، مردم و مکتب اسلام؛ رموز موفقیت نظام جمهوری اسلامی
وی با طرح این سئوال که رمز موفقیت جمهوری اسلامی و نقش‌آفرینی مردم ما چیست؟ گفت: رهبر معظم انقلاب ما چه در دوران امام راحل و چه بعد از آن در این هنرنمایی نقش بی‌بدیلی دارند و این اعتراف مسئولان بین‌المللی است که نقش رهبری ایران در ناملایمات بی‌بدیل است و ایشان یک شخصیت قدرتمند بزرگ و تأثیرگذار است که به وسیله یک سخنرانی تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
صادقی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین نقش برای استواری جمهوری اسلامی رهبری است، گفت: نقش دوم  در این زمینه را مردم ایفا می‌کنند که علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها و کوتاهی‌های مسئولان اجرایی، پای نظام اسلامی و احکام الهی می‌ایستند و دشمنان را شکست می‌دهند.
وی، نقش سوم را که خود به تنهایی عامل محرک رهبری و مردم است را مکتب اسلام دانست و گفت: این مکتب اسلام است که به ما جان و انرژی و هدف می‌دهد و این همان مطالبی است که در قرآن کریم بیان شده است و اگر مکتب نجات‌بخش اسلام نبود ما نمی‌توانستیم حول یک محور واحد که رهبری است، بایستیم.
صادقی تأکید کرد:‌ آنچه که به ما انرژی، حیات و جان می‌دهد اسلام عزیز است و به واسطه اسلام است که امروز مشاهده می‌کنیم علی‌رغم داشتن مشکلات فراوان اقتصادی و فرهنگی در کشور همچنان این نظام پا برجاست است زیرا شاکله نظام جمهوری اسلامی برای زنده کردن ارزش‌های اسلامی است و در این زمینه نباید نقش شهیدان، رزمندگان و ایثارگران را فراموش کرد.
این گزارش می‌افزاید، ناصر کریمی‌مقدم، فرمانده حوزه بسیج امام جعفر صادق(ع) منطقه سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی سپاه عشایر استان فارس نیز در حاشیه این مراسم گفت: قریب دو ماه است که فعالیت‌های برگزاری این یادواره در این حوزه شروع شده است که در این راستا 5 کمیته نیز تشکیل شد.
تقدیم 66 شهید از منطقه سیاخ دارنگون، شوراب و کوهمره سرخی به انقلاب
وی با بیان اینکه منطقه سیاخ دارنگون، شوراب و کوهمره سرخی قریب 66 شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، گفت: از طرف این حوزه برگزاری یادواره شهدای مذکور به عهده پایگاه مقاومت بسیج مقداد میشوان سپرده شد که  امروز با همت بسیجیان این پایگاه این یادواره برگزار شد.

سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
کریمی‌مقدم خاطرنشان کرد: روستای میشوان 4 شهید را به انقلاب تقدیم کرده است که این یادواره نیز امروز به نام این 4 شهید و با حضور خانواده‌های معظم شهدای منطقه برگزار شده است.
فرمانده حوزه بسیج امام جعفر صادق(ع) منطقه سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی سپاه عشایر استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا عشایر به‌صورت سالیانه در دستور کار این حوزه قرار دارد ضمن اینکه سرکشی از خانواده معظم شهدا نیز همواره صورت می‌گیرد.
سپاه عشایر، قوی‌ترین و آماده‌ترین نیروهای سپاه برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
 قدرت مظلوم، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج مقداد روستای چنار میشوان سپاه عشایر فارس هم به خبرنگار ما گفت: برگزاری این یادواره از اردیبهشت ماه سال جاری در این پایگاه مقاومت کلید خورد.
تجلیل از خانواده شهدای 4 شهید شاخص میشوان
وی با بیان اینکه این یادواره با محوریت 4 شهید شاخص میشوان برگزار شد، گفت: غلامرضا بازیاری، محمود هرمزی، محمد جابر هرمزی، شجاعت علمداری 4 شهید شاخص این روستا هستند که از خانواده‌های آنان نیز سرکشی به عمل آمده است.
مظلوم در ادامه عشایر را ذخایر نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری همیشه بر روی استفاده از این ذخایر تأکیدات فراوانی دارند که باید به این مسئله توجه ویژه شود.
یادآور می‌شود، در این مراسم برنامه‌های دیگری چون قرائت دلنوشته دختر شهید طالب مقامی و مقاله‌ای از خانواده شهید بازیاری و تجلیل از خانواده شهدا و اهدای تندیس شهدای آنان به خانواده‌ها صورت گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: