کد خبر: ۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
حجت الاسلام والمسلمین حاجی پور
حجت الاسلام والمسلمین عباس حاجی پور در مراسم دعای عرفه که در حسینیه مجتمع خلیج فارس برگزارشده بود بیان داشت: بعد از رانده شده حضرت آدم از بهشت و رفتن به سرزمین عرفات، توسل به پنج تن آل ابا بود که حضرت آدم و حوا بخشیده شدند.
وی در این مراسم ضمن تبریک مناسبت های قمری و شمسی خدمت حاضرین به ماجرای سوال عبدا... ثنان یکی از شاگردان امام صادق (ع) به ایشان اشاره نمود که آیا مقام انسان بالاتر است یا ملائکه: امام صادق (ع) فرمودند همین سوال نیز از جدم امیرالمومنین(ع)نیز سوال شد که فرمودنند:چون مبنای خلقت فرشتگان عقل بوده منهای شوت و مبنای خلقت انسان عقل و شهوت بوده است اگر انسانها عقلشان بر شهوتشان غلبه کند و زمینه گناه فرا شود و گناه نکنند مقامشان از ملائک نیز بالاتر خواهد رفت.
تکبر و غروردر عبادت شیطان باعث سجده نکردن بر حضرت آدم شد.
وی به مقام حضرت آدم اشاره نمود و بیان  داشت:درسوره مبارک بقره آیه30 وقتی خداوند مقام خلیفه ا... به انسانها داد ندا آمد همه در مقابل حضرت آدم (ع)سجده کنند  همه سجده کردنند به جز شیطان و شیطان که از عبادت زیاد دچار غرور و تکبر که کفر می باشد دست یافته بود باعث سجده نکردن مقابل حضرت آدم (ع) شد.
بهترین فرصت برای بخشش انسانها بعد از ماه رمضان روز عرفه می باشد.
حجت الاسلام والمسلیمن عباس حاجی پور در ادامه به اهمیت روز عرفه با توجه به احادیث و روایت را خاطر نشان نمود و افزود: در روایت و احادیث بر اهمیت روز عرفه زیاد سفارش شده که مهمترین آن آمده اگر کسی در ماه مبارک رمضان مورد بخشش خداوند قرار نگیرد در روز بهترین فرصت جهت استغفار به درگاه الهی می باشد
نام:
ایمیل:
* نظر: