گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۶۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
فرمانده سپاه ناحیه نورآباد ممسنی در همایش میقات صالحین :
دفاع مقدس و گرامیداشت دفاع مقدس باید الگویی باشد برای مسئولان که بتوانند ازاین فرصت برای خدمت گذاری به مردم ، برای تقویت اندیشه های اسلام و برای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی از آن استفاده نمایند.
به گزارش روابط عمومی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی:

امید نصیبی در همایش میقات صالحین باعرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا و شهادت بیش از صد نفر از هموطنان مان،گفت : مسئولیت سنگین است بر دوش کسانیکه که کارگزار فرهنگی هستند . شاید حضور در میادین دفاع از انقلاب تنها زمانی موثر است که ما بتوانیم این آرمان ها را به نسلی که باید آینده این کشور را در مقابل طوفان های سنگین و خواب های وحشتناک دنیای استکبار برای آرمان این مردم تدارک دیده اند را بیمه بکنیم .


امروز دغدغه مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان می باشد و این را نباید از آن غافل شویم . این ها زمانی جواب می دهدکه ما نسل بعد از خودمان را در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش های انقلاب حاضر بپنداریم. این ها زمانی جواب که فرهنگ دفاع از انقلاب و فرهنگ ولایت مداری در صحنه باشدوگرنه شاید برای آینده و توطئه دنیای استکبار برای مقابله با مرکز ثقل امید تشیع ونهضت انتظار برنیاییم .

  مردم جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده اند که دردفاع از انقلاب اسلامی حاضرند و این نکته ای بود که حکومت عراق از آن غافل مانده بود زیرا استراتژی دشمنان ما مبتنی بر یک واکنش سریع بود برای مقابله با آن نهضتی که حضرت امام در سال 57 به راه انداخته بود تا به نوعی این نهضتی که می رفت و ان شاء ا... امروزشاهد به ثمر نشستن این نهضت هستیم در نطفه خفه کند .

  توان عظیم اما ناشناخته انقلاب اسلامی در تقویت و پایداری نیروهای مردمی بود   و بعد از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس جریان را به خوبی شاهدیم و امروز باید کارگزاران و متولیان عرصه فرهنگ واجتماع جامعه این مباحث را تقویت کنند .

ما در دفاع مقدس تنها با عراق تنها روبرورو نبودیم بلکه با دنیای استکبار آن روز روبرو بودیم اطراف ما غیر از چند کشوری که آن هم از توان نظامی کاری ساخته نمی شد برخوردار نبودند و تنها می توانستند به عنوان یک پل ارتباطی بین ما و کشورهای دیگر برای وارد کردن برخی اقلام ابتدایی و این نبود جزء لطف الهی ، جزء حرکت پیامبرگونه حضرت امام (ره) ، جزء رشادت ها و دلاور مردی های مردان و زنانی که آن روز در صحنه حضور داشتند . این چیزی است که جامعه ما ، متولیان فرهنگ ما ،مسئولین ما اگر بخواهند از رویش های انقلاب غفلت کنند شاید دیگر جایی برای جبران باقی نماند .

امروز بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در هر شهر و کسبه و در محیط کوچک و بزرگ  باید بحث همدلی و همزبانی در جهت خدمت به مردم باشد . دفاع مقدس و گرامیداشت دفاع مقدس باید الگویی باشد برای مسئولان که بتوانند ازاین فرصت  برای خدمت گذاری به مردم ، برای تقویت اندیشه های اسلام و برای دستیابی به تمدن بزرگ اسلامی از آن استفاده نمایند .

ما ازپنج مرحله ای که رهبر معظم انقلاب تدوین کردند یعنی انقلاب اسلامی ، دولت اسلامی ، ملت اسلامی،جامعه اسلامی ، تمدن اسلامی ، خیلی فاصله داریم  ، راه خیلی داریم آن هم برای نسلی که دنیای استکبار هر روز دارد برای این نسل برنامه ریزی می کند و اگر ما برنامه ریزی و مهندسی فرهنگی و مهندسی معکوس فرهنگی نداشته باشیم واگرمسئولین در عرصه فرهنگ وارد نشوند و کار نکنند شکست خواهیم خورد .


نام:
ایمیل:
* نظر: