گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۶۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
امیر سرتیپ هاشم شهیدی در یادواره شهدای شهر بابامنیر:
یادواره 7 شهید شهر بابامنیر شهرستان ممسنی با حضور مردم و مسئولین و با همکاری حوزه مقاومت کربلا و دیگر ادارات بخش ماهور میلاتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی وتبلیغات نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی:
یادواره 7 شهید شهر بابامنیر شهرستان ممسنی با حضور مردم و مسئولین و با همکاری حوزه مقاومت کربلا و دیگر ادارات بخش ماهور میلاتی برگزار شد.

امیر سرتیپ هاشم شهیدی يکي از جانبازان دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارتش نیز در این یادمان گفت: اتحاد ارتش و سپاه یکی از مهمترین دست آوردهای دفاع مقدس است که با رهبری امام خمینی (ره) رخ داد.

حذف بنی‌صدر نقطهِ آغاز  وحدت ارتش و سپاه و در نتیجه، آزادسازی مناطق اشغالی بود. ارتش و سپاه در کنار هم بودند و حتی در دوره‌ای که جداگانه به انجام عملیات اقدام می‌کردند، با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشتند. در این دوره، اوج خلاقیت و طرح‌ریزی استراتژیک در جنگ در منطقهِ فاو و بعدها، در عملیاتهای کربلای 4 و 5 به نقطهِ ظهور رسید.


وی در ادامه یکی از عوامل پیروزی دوران جنگ تحمیلی را روحیه شهادت طلبی خواند و گفت: بي شك دوران دفاع مقدس داراي ويژگيهاي منحصر به فردي است كه آنرا از ساير جنگها متمايز مي كند، در شهريور سال 1389 در پي حمله عراق به مرزهاي جنوبي ايران جنگ رسماً آغاز شد.


دست  رژيم بعثي عراق به خون پاك هزاران بيگناه آغشته شد  كه از سوي بسياري از كشورهاي مستكبر حمايت مادي و معنوي مي شد.

در پيش بيني هاي خام اوليه ادعا می کردند در كمتر از چند ماه كار تصرف ايران پايان خواهد يافت و حتی تهران را نیز تصرف خواهند کرد.

 اين پيش بيني ها تا حدودي درست و عقلاني مي نمود زيرا با كشوري كه تازه انقلاب نموده و سازماندهي منظمي نداشت، گروهها و فرقه هاي گوناگون هر يك ساز خود را كوك مي كردند فرماندهي نظامي منسجم و كارايي وجود نداشت.

حال چرا تمامي اين پيش بيني ها نادرست از آب درآمد و چه عواملي باعث شد كه سرنوشت كشور ما در اين نبرد نابرابر اين گونه رقم بخورد؟ اين عوامل همان ويژگيهاي منحصر به فرد دوران دفاع مقدس ماست. يكي از بارزترين و موثرترين آنها فرهنگ شهادت طلبي بود.

وی در ادامه گفت: در این جنگ نابرابر روحیه شهادت طلبی و فرهنگ های غنی عامل پیروزی ایران شد.  اين فرهنگ ها داراي مشخصه ها و ويژگي هايي است كه از فرهنگ های ديگر كشورها متمايز  می کند. مهمترين شاخصه هاي اين فرهنگ ها خداباوري بود همان گوهري كه تمام سكنات و حركات فرد را متوجه مبدا هستي مي نمايد. خدامحوري موجب شد تا بر خلاف ديگر ارتش هاي جهان، رزمندگان اسلام تمام لحظات خود را متوجه خدا نمايند.

نام:
ایمیل:
* نظر: