يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
زارع:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: میدان دادن به عناصر با استعداد و متعهد به کشور و انقلاب و ایجاد یک تحول به معنای سوق دادن مخاطب به سمت هنر حقیقی در رشد سینما موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در آیین پایانی چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج با عنوان"سکانس بیداری" بیان داشت: سینما یک هنر برتر است هیچ شیوه هنری را نمی یابد که در روایت یک واقعه یا حقیقت به کارآمدی سینما باشد.

 

 

زارع با اشاره به لزوم توجه فیلمسازان به حوادث منطقه ابراز داشت:  کدام فرد یا گروهی هدف دار، چه بر جبهه حق وچه بر جبهه باطل را پیدا می کنید که از این فرصت بهره نبرد، امروز حتی این قواره کشان جاهل حیوان صفت داعش که اینگونه منطقه را برهم ریخته اند از این هنر و ترفنداش استفاده می کنند.

 

زارع معرفت افزایی را یکی از عوامل موثر در انعکاس معارف دینی وانقلابی در فیلم دانست وتصریح نمود: اگر معرفت عمیق به دل کارگردان القاء شود، او می تواند این معرفت درونی را در فیلم اش منعکس می کند، البته کم کاری در انتقال معارف ارزش اسلامی به فیلمسازان متوجه نهادها و مسئولین است.

 

زارع افزود: وقتی گوهر گرانبهایی مثل فیلم در اختیار شماست، مسئولیت شما هم سنگین تر است. لذا شما می توانید یک سازنده ی اخلاق باشید یا باعث کج فهمی. شما می توانید امید شوق انگیزه وهمه چیز هایی که یک جامعه ی پیشرفته دارد را القاء کنید یا می شود دنبال سیاهی ها باشید

 

 

 

مسئول شورای سیاست گزاری جشنواره "سکانس بیداری" با بیان ویژگی ها و پیشرفت های انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت:  امروز دوستان ودشمنان ما چه اذعان کنند وچه نکنند، ایران اسلامی در سراسر جهان شجاع و تاثیرگزار است، ملتی که با تکیه بر باورها و تلاش تمام محاسبات جهان رادر انقلاب و دفاع مقدس و پس ازآن بر هم زده است و در زمینه های علم و فناوری، صنعت و دیگر علوم، به پیشرفت های بسیاری دست یافته است. 

 

 زارع در ادامه اضافه داشت: کشوری که اینگونه در حال پیشرفت است نیاز به حضور شما در صحنه دارد، امروز شما می توانید این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، معتقد به ارزشها تربیت کنید.

 

 

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه سرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است عنوان داشت: سرشت هنرمند با زیبایی گره خورده است هنرمند به دنبال زیبایی می گردد؛ حال این هنرمند چطور می تواند زیبایی های دفاع مقدس که اکنون در ایام سالگرد آن رویداد عظیم نیز هستیم نادیده بگیرد؛ ایستادگی در برابر ده‌ها کشور به سرکردگی صدام ملعون، مقاومت جوان ایرانی با دستان خالی، انسانهای صادق و باصفا، ایثار وگذشت، رشادت ها وبسیاری سوژه ها که مجالی برای مرور در این زمان محدود نیست.

 

 

 

زارع برگزاری جشنواره سکانس بیداری را برای رسیدن به آرمان های انقلاب دانست وبیان داشت: چهارمین دوره ی جشنواره ی فیلم سکانس بیداری را در حالی برگزار گردید که انقلاب برای رسیدن به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه شعبه‌های فرهنگ و هنر به ویژه سینما احترام ویژه قائل است.

 

 

این مسئول فرهنگی ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال سینمای مطلوب و فیلم مطلوب است ابراز داشت: سینمایی که پیام نداشته باشد سینمای انقلاب نیست و پیام این سینما پیام انقلاب است.

 

 

زارع با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج عنوان داشت: هدف از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج، رشد سینماست و این گردهم آئی فرهنگی که در قالب "سکانس بیداری" شکل گرفته با هدف پیدا کردن استعدادهای انقلابی در این عرصه و ایجاد تحول در این زمینه است.

 

 

زارع  در پایان با قدردانی از عوامل اجرایی جشنواره "سکانس بیداری" اظهار داشت: از کلیه ی هنرمندانی که با ارسال اثر به ارتقاء قوت و کیفیت این جشنواره بهره رساندند سپاسگزارم و توفیق همکاران و دست اندکاران این جشنواره را از درگاه خداوند رحمان آرزومندم.

 

 

 

خاطر نشان می سازد، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه بسیج هنرمندان فارس با عنوان" سکانس بیداری" به همت سازمان بسیج هنرمندان فارس وبا همکاری دانشگاه شیراز، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس وحوزه هنری فارس از خرداد آغاز و در هفته دفاع مقدس به کار خود پایان داد.

 

 

 

 

 

 

 انتهای پیام/ 224224

نام:
ایمیل:
* نظر: