کد خبر: ۶۷۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
با خانواده و با کسانی که با او معاشرت داشتند با اخلاق حسنه اسلامی رفتار می کرد، اگر حرفی را می زد خود عامل آن بود و به احکام و شرایع اسلام بسیار مقید و همواره تسلیم به رضا و امر خداوند متعال بود.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج اساتید فارس، شهید حسام دوست فاطمه در سال 1340 در شیراز در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد.

وی از همان کودکی فطرتی آرام و خوئی مهربان داشت. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در شیراز ادامه داد و سپس وارد دانشگاه شد. او قداست جوانی را همراه با آموزش معارف اسلامی حفظ کرد وبا تهذیب نفس و دور بودن از رذائل اخلاقی خود را از محیط مسموم زمان طاغوت دور نمود.

وی با خانواده و با کسانی که با او معاشرت داشتند با اخلاق حسنه اسلامی رفتار می کرد. اگر حرفی را می زد خود عامل آن بود و به احکام و شرایع اسلام بسیار مفید و همواره تسلیم به رضا و امر خداوند متعال بود.

با آغاز نهضت اسلامی در تشویق جوانان و راه اندازی راهپیمایی کوشا بود و پس از پیروزی انقلاب شبها را به پاسداری از انقلاب و روزها را به تحصیل می گذرانید. با شروع جنگ تحمیلی با همه توان به عرصه کارزار گام نهاد و در عملیات والفجر 8 رشادتها از خود نشان داد و پس از آن به قرارگاه کربلا منتقل شد و مسئولیت جذب سازماندهی ستاد کربلا را در سال 65 برعهده داشت.

پس از آن به سمت مسئول واحد یگان دریائی منصوب و پس از جندی فرماندهی گردان مهندسی انصار فارس را عهده دار شد. در عملیات والفجر 10 طی بمباران شیمیایی دشمن در حلبچه و مناطق اطراف، مصدوم می شود که به سنندج منتقل و با مداوای نسبی به منطقه عملیاتی بر می گردد.

وی برای بار دوم بشدت شیمیایی می شود که او را ابتدا به یزد و سپس به تهران انتقال می دهند سرانجام در بعدازظهر 18 فروردین ماه سال 1367 در بیمارستان شهید لبافی نژاد مرغ روحش به ملکوت اعلی پرکشید و به خیل شهدا پیوست.


منبع:سایت جامع آمار و اطلاعات شهدای فارس

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: