آخرین اخبار
کد خبر: ۶۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵
حمیده باقریان
حمیده باقریان

چند روزی است که از تصویب برجام در مجلس می گذرد و هنوز هم بازار گمانه زنی ها در مورد نمایندگان موافق و مخالف تصویب برجام در مجلس گرم است. گرچه با هر ترفند و روشی که می توانستند برجام در مجلس تصویب شد از داد و بیداد و سخنان احساسی جناب صالحی تا لابی گری‌های جناب رئیس.

 

عجیب اینکه همه چیزها با تقارنی تاریخی اتفاق افتاد، از تلفن آخر وقت اوباما به رئیس جمهور محترم در هفته دفاع مقدس تا تصویب برجام در چند روز مانده به محرم. این روزها داستان کربلا را که مرور می کنی  هستند کسانی که شاید هیچ سنخیتی با کاروان سید الشهدا نداشتند اما در کنار او ایستادند و شهید شدند.

 

بودند کسانی که در نیمه راه پشیمان شدند و بازگشتند و میابی کسانی که از نیمه راه با کاروان همراه شدند. امادر این بین داستان وهب آن جوان مسیحی، شاید زیباترین داستان عاشورا باشد، کسی که تجلی مسیح را در رخسار خاندان آخرین فرستاده خدا یافت و با او همراه شد.

 

وهب از عشایر معتقد به دین  مسیحیت بود که در سرزمین ثعلبیه زندگی می کرد، هنگامی که کاروان امام حسین به آن سزمین رسید و امام برای لحظاتی مهمان سیاه چادر آنها شد، علتی شد تا داستان زندگی این جوان به نحو دیگری رقم خورد.

 

داستان چشمه گوارایی که با کوبیدن نیزه سید الشهدا از کنار سنگی جوشید، گواهی شد برای جوشش حقیقت در دل این خانواده، همراهی آنها با کاروان خورشید و در نهایت شهادت هر سه تن در سرزمین کربلا .

 

می شود مسلمان نباشی  ولی ندای امام زمانه خود را پیشتر از یک مسلمان شنیده و به آن لبیک گویی.

 

چند روز پیش که لیست های مکرری از نمایندگان موافق با طرح سه فوریتی (الزام دولت به متوقف کردن مذاکرات هسته ای) و پس از آن اسامی نمایندگان مخالف با برجام دررسانه ها دست به دست می چرخید، پیام یکی از همکاران من را بسیار متعجب کرد.متن پیام این بود((دشمنان مردم را انگشت نما کنید تا در دوره بعد به مجلس را پیدا نکند))

 

گرچه برجام موافق های سینه چاک و در عین حال مخالفانی در بین نمایندگان و حتی  مردم داشت. اما این ادبیات از یک خبرنگار یا به قول خودمان یک ژورنالیست رسانه ای امری دور از ذهن به نظر می‌رسید.

 

لیست را که نگاه کردم به دور از هر تعصب ونگاه موافق یا مخالفی، بعضی از اسامی برای من  و تو شناخته شده بود. کسانی که متن را با دقت هرچه تمام تر بررسی نمودند اما نگرانی و دلسوزی آنها برای نظام اسلامی به  جانب داری حزبی و کاسبکاری تحریم معنا شد.

 

در این بین وجود بعضی از اسامی باعث شد که ناخواسته کلمه احسنت را چندین بار به زبان بیاورم. وقتی اسامی نمایندگان آشوریان، ارامنه شمال و تهران و همچنین ارامنه جنوب را در این دو لیست دیدم بیشتر از آنکه اسامی بعضی از اساتید نظرم را جلب کند، دیدن این اسامی من را به وجد آورد و کاملا ایمان آوردم که متن حتما ایراداتی دارد که صدای نمایندگان غیر مسلمان را نیز در آورده است .

 

می شود مسلمان نباشی وندای حق را زودتر بشنوی، می توان  به معنای این روزها حزب اللهی نبود اما زودتر از دیگران حزب الله را یاری نمود، اگر می خواستی، می توانستی پیشتر از دیگران  ندای چند باره رهبر درباره باز شدن راههای «نفوذ» آمریکا را دیده و این راه را سد کنی و می شود زودتر از دیگران آهنگ چرخیدن کلید در فقل های نفوذ شیطان راشنید .

 

تو هم می توانستی یک وهب درداستان برجام باشی اما...


پ .ن :قصد مواخذه نمایندگان موافق برجام و درود فرستادن به مخالفان آن را ندارم. گرچه موافقان برای خود دلایلی داشته اند و دارند اما اگر از گروهی از نمایندگان بی خیال در مجلس که بگذریم (که یکی از نمایندگان شهر ما شیراز هم جزآنها است) امید است همگی پاسخی محکم برای فردا داشته باشیم. پاسخی که ذهن های کاوشگر جوانان آینده را قانع کند. از ما که گذشت، امید است آیندگان را راضی کنید.

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تایید تمامی محتوای آن توسط سایت نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: