يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۰۴:۴۱
کد خبر: ۶۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
معراجی‌پور:
نویسنده کتاب "عباس دست طلا" گفت: کتاب زندگی این شهید، با کتاب‌های دیگر در زمینه دفاع مقدس متفاوت خواهد بود/ ۱۵۰ صفحه از کتاب را نوشته بودم اما تصمیم گرفتم آن را بازنویسی کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، محبوبه معراجی پور در گفتگو با «نسیم»، گفت: قرار بود یک ماه پیش اثری را با موضوع شهید "حمیدرضا نظام" به بسیج هنرمندان تحویل بدهم که هنوز این اتفاق نیفتاده است؛ چرا که بعد از چندین سفر به اروپا دیدگاه ام نسبت به این اثر عوض شد و از اول شروع به نوشتن آن کرده ام.


وی ادامه داد: پیش از این 150 صفحه از این کتاب را نوشته بودم ولی بعد از تغییر دیدگاهم تمام صفحات نوشته شده را کنار گذاشته و از اول شروع به نوشتن زندگی این شهید کردم.


نویسنده «عباس دست طلا» با بیان اینکه در حال حاضر تنها 7 صفحه از کتاب مربوط به زندگینامه شهید نظام را نوشته ام، اظهار داشت: وی از شهدای شاخص بسیج کشوری و از فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بوده است.


معراجی پور تصریح کرد: هنوز اسمی برای این اثر انتخاب نکرده ام ولی می توانم بگویم که زندگینامه شهید نظام با کتاب «عباس دست طلا» و تمامی آثار دفاع مقدسی متفاوت است. به عبارت دیگر سبک داستانی این کتاب با سایر آثاری که تا به امروز به چاپ رسیده، متفاوت است و تا زمانی که این اثر منتشر نشود، نمی توانم بگویم چه تفاوت هایی دارد.


گفتنی است، حمیدرضا نظام در سال 1339 در تهران در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد؛ وی در دوران نوجوانی مطالعات گسترده ای درباره مسائل علمی،سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و هنری ،ذهنی انجام داد و در دوران انقلاب اسلامی با پخش اعلامیه های امام و شرکت در تظاهرات حضوری پیوسته در صحنه داشت. نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عضویت در گروه مقاومت مسجد جامع فاطمیه، رسالت حفاظت از دستاورد های انقلاب اسلامی را به دوش گرفت.

وی فارغ التحصیل هنرستان عالی موسیقی بود و ساخت و تنظیم موزیک متن چند فیلم و تئاتر و هم چنین موزیک تیتراژ برنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله سرود های”"اتحاد"، "مادر من کو تفنگم"،"بسیج"، "مسجد"،"هجرت" و سرود پر خاطره و به یاد ماندنی "روح منی خمینی" شرکت داشته است.

شهید نظام در جریان عملیات کربلای ۵ به شدت از ناحیه کمر، گوش، دست، پا و گردن مجروح شد که منجر به بستری شدن وی به مدت 2 ماه شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به جبهه ها برگشت و در نهایت سال 1366 بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: