آخرین اخبار
کد خبر: ۶۹۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۳
مسئول بسيج دانشجویی دانشگاه شيراز:
مسئول بسيج دانشگاه شيراز گفت: برجام رویکرد جمهوری اسلامی را نسبت به سران استکبار در راس آن آمریکای جنایتکار تغییر نخواهد داد.
عباس توانا، مسئول بسيج دانشگاه شيراز با بيان اينكه شروط نه گانه ای که مقام معظم رهبري در نامه به رئیس جمهور بیان کردند چراغ راه دولت در مسیر سوت و کور برجام است، گفت: فارغ از نقش دینی و قانونی مقام معظم رهبري در لزوم اجرای منویات ایشان، اگر از منظر کارشناسی و تخصصی به نامه ايشان  پرداخته شود ضرورت اولویت قرار دادن این شروط که پیش از این بارها اشاره شده را بیشتر می کند.

 

وي با اشاره به اينكه دولت اگر می‌خواهد برجام با شکست مواجه نشود و اگر احیانا قصد جلوگیری از نفوذ دشمن در ابعاد گوناگون را دارد تنها راهش اجرای خط به خط و کلمه به کلمه نامه دیروز رهبر انقلاب است، تصريح كرد:  نامه ای که توجه به آن می تواند نقطه عطفی در عملکرد قوه مجریه باشد چرا که نقاط ضعف ساختاری برجام را پوشش داده و راه بدعهدی طرف مقابل را مسدود کرده است.

 

مسئول بسيج دانشگاه شيراز با بيان اينكه این نکات و خطوط قرمز پیش از این نیز از سوی مقام معظم رهبري مطرح شده بود، خاطرنشان كرد: عدم توجه دولت و مجلس شورای اسلامی به این موارد بود که باعث شد ایشان برای چندمین بار این نکات را یادآور شوند.

 

توانا در ادامه بيان داشت: شایسته شأن مجلس و رئیس مجلس این بود به جای یکه تازی در تصویب طرحی عجولانه، قانونی را مصوب می کردند که تمام این مواردی را که بارها بدان اشاره شده بود را در بر می گرفت اما متاسفانه منافع ملی نادیده گرفته شد.

 

وي با اشاره به دشمنی پایان ناپذیر شیطان بزرگ، اذعان داشت: عده ای در داخل در راستای پروژه نفوذ دشمن اخیرا سعی در بزک کردن و القای پایان دشمنی با شیطان دارند؛ در صورتی که این دشمنی، دشمنی با ماهیت جمهوری اسلامی و اصل اسلام ناب محمدی است و تنها در صورتی پایان می پذیرد که دیگر قرائت نابی از اسلام وجود نداشته باشد.

 

مسئول بسيج دانشگاه شيراز با بيان اينكه برجام رویکرد جمهوری اسلامی را نسبت به سران استکبار در راس آن آمریکای جنایت کار را تغییر نخواهد داد، خاطرنشان كرد: دولت و شخص رئیس جمهور نیز باید اجازه بهره برداری عوامل عملیاتی پروژه نفوذ را از اظهارات بعضا غیرمنطقی شان ندهند.

 

توانا با اشاره به اينكه دولت یازدهم نیز در طول قریب به دو سال و اندی که از عمرش می گذرد سرانجام بهبود وضع معیشتی مردم را در گرو برجام دانسته و رفع مشکلات معیشتی را به رسیدن به توافق گره زده بود، ادامه داد: حال که این توافق با همه نقاط ضعف ساختاری اش مشروط مورد تایید قرار گرفته – که البته مورد رضایت تمام و کمال اصحاب دولت نیز هست- باید دید آیا کلید برجام فاتح قفل مشکلات اقتصادی می شود یا تیم اقتصادی دولت بار دیگر بهانه ای خودساخته را عَلم میکنند؟

 

وي با بيان اينكه  بدون شک تحریم ها در وضعیت اقتصادی تاثیرگذار بوده اما دو نکته در برجام حایز اهمیت است که دولت باید توجه کند، افزود:  نکته اول این که آیا همه تحریم ها کاملا برداشته می شود؟ و آیا بهانه های توهمی نظیر حقوق بشر و ... مانع برداشتن تحریم ها نمی شود؟ که همانگونه كه مقام معظم رهبري  فرمودند باید کتبا تعیین تکلیف شود؛ دومین نکته که در آخر نامه مقام معظم رهبري اشاره شده بود راه حل دائمی برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

 

مسئول بسيج دانشگاه شيراز با اشاره به اينكه سخنگوی دولت، معاون اول رئیس جمهور ، وزیر اقتصاد و حتی شخص دکتر روحانی بارها در اظهاراتشان کلیدواژه "اقتصاد مقاومتی" را بعنوان بهترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی به زبان می آورند، تصريح كرد: اما 600 روز از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی می گذرد، دولت چه کرده؟ اصلا آیا برنامه مدونی برای اجرای این سیاست ها در نظر گرفته؟ طبعا پاسخ منفی است، یا اصلا برنامه ای نگارش نشده یا برنامه نگارش شده قابلیت اجرا ندارد.

 

توانا با بيان اينكه متاسفانه همه تیم اقتصادی دولت به اندک پول بلوکه شده ای – نه همه اموال بلوکه شده- که قرار است آزاد شود دلخوش کرده اند، بیان داشت: آقایان مسئول دولتی بهتر از هر شخص دیگری واقف به این موضوع هستند که این سیاست موقتی است و بیشتر صرفه روبنایی تا رفع زیربنایی مشکلات اقتصادی ونهایت سود و ارزشی که دارد به شش ماه آتی برمی‌گردد و اگر توجه عملی به «اقتصاد مقاومتی» نشود مطمئنا پس از شش ماه به وضع کنونی بازخواهیم گشت و باید منتظر بهانه های دیگر اقتصادیون دولت باشیم.

 

وي در پايان گفت: توجه به نکات ریزبینانه ای که مقام معظم رهبري در نامه به رئیس جمهور بیان کردند کمک شایانی به عملکرد دولت یازدهم خواهد کرد؛ چرا که همه آنچه دولت در اجرای برجام نیاز دارد را بار دیگر متذکر شدند و البته انتظار از مسئولین دولتی این است که این دستورات را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند تا ضمن جلوگیری از نفوذ دولت در ابعاد گوناگون، روند رو به رشدی را در سیاست های خویش با توجه به منابع درونی آغاز کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: