سرگرد عابدی در ادامه افزود؛ خدای متعال، انسان را با فطرتی ظلم ستیز آفریده است. طبع انسان، عدالت خواه و مخالف تجاوز به حقوق دیگران است. ارسال پیامبران نیز با این هدف صورت گرفته است که به انسان ها کمک کنند تا در مسیر عدالت باقی بمانند و از آن منحرف نشوند. خدای متعال، با صراحت این واقعیت را در قرآن کریم بیان کرده است. سیزدهم آبان به همه ی مستضعفان آموخت که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند. سیزده آبان به مسلمانان آموخت که در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه در برابر والایی های ارجمند مکتب توحید، به نماز بایستند، تنها در برابر «اللّه » به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند. واقعه ی سیزده آبان به دل های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. پرتوی تابناک از انوار الهی بر آنان تابانید و درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به آنان آموخت. در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه ی مستضعفان جهان نشان داد که دیوار ستم، شکستنی است.
وی افزود: روز سیزده آبان، روزی است که حوادث بزرگ و سرنوشت ساز این ملت را در پیشانی خود حک کرده است. ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 43 ، در کشتار دانش آموزان و دانشجویان در سال57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست اندازی های استکبار جهانی در میهن اسلامی مان زدند. دانش آموزانی که هنگام تبعید امام خردسالانی بیش نبودند 15 سال بعد غیور مردانی در این خاک شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند. آنان درس را نه در پشت نیمکت های چوبی کلاس و بر تخته سیاه آن که بر صفحه سپید پیشانی مردمان زجرکشیده در کوچه و بازار آموختند. آنان خود را مجزا از جریان انقلاب نمی دانستند آن روزها همه از پیر و جوان، زن ومرد و کودک در اعتصاب و راهپیمایی شرکت می کردند. در آن روزها حتی گفتگوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی ها و بازیچه ها که از ظلم شاه و راهپیمایی ها بود.
سرگرد عابدی متذکر شد که؛ دانش آموزان چنان سهمی در جریان 13 آبان داشتند که اگر صفحه ایی از اوراق خونین انقلاب به نام آنان رقم نمی خورد، بر زحمات ، رشادت ها و تلاش های آنان جفا شده بود، آن روزها دانش آموزان، اعلامیه های امام را رونویسی و پخش می کردند ، شبها خطر حکومت نظامی را نادیده می گرفتند و با خط های ابتدایی و ناپخته خود دیوارهای شهر را به شعارهای انقلابی مزین میکردند.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه فراشبند افزود: گفتنی است نقش دانشجویان را در آستانه انقلاب در آگاهی بخشی فضای عمومی جامعه به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت، چنان که دانشجویان در بستر دانشگاه مدام در حال تبادل نظر و بحث پیرامون رویکردها و گفتمان های گوناگون رایج در جامعه انقلابی بوده و البته با روحیه حق پذیری که داشته اند، با ایمان و آگاهی، دوشادوش مردم در پشت سر رهبری امت، انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندند.
سرگرد عابدی در انتها خاطر نشان کرد: با این توصیف، اقدام دانشجویان را نه حرکتی از سر خودسری و هیجان نابجا، بلکه باید حرکتی از سر آگاهی و تأمل دانست و این مؤلفه ها هنگامی ارزش حقیقی خود را خواهندیافت که بر مبنای فهم از خط و تفکر امام امت باشد. فهمی که بعدا از سوی امام بزرگوار تأیید شد و این اقدام لقب «انقلاب دوم» به خود گرفت. عنوان دانشجويان مسلمان پيروخط امام، همچنین از سوي ديگر، هر گونه شائبه وابستگي دانشجويان به گروهها و دستجات سياسي متعدد را منتفي ميساخت و امكان بهره برداري از آن را به نفع جريانهاي مختلف، محدود ميساخت.
جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه فراشبند افزود: گفتنی است نقش دانشجویان را در آستانه انقلاب در آگاهی بخشی فضای عمومی جامعه به هیچ وجه نمی توان نادیده گرفت، چنان که دانشجویان در بستر دانشگاه مدام در حال تبادل نظر و بحث پیرامون رویکردها و گفتمان های گوناگون رایج در جامعه انقلابی بوده و البته با روحیه حق پذیری که داشته اند، با ایمان و آگاهی، دوشادوش مردم در پشت سر رهبری امت، انقلاب اسلامی را به منصه ظهور رساندند.
سرگرد عابدی در انتها خاطر نشان کرد: با این توصیف، اقدام دانشجویان را نه حرکتی از سر خودسری و هیجان نابجا، بلکه باید حرکتی از سر آگاهی و تأمل دانست و این مؤلفه ها هنگامی ارزش حقیقی خود را خواهندیافت که بر مبنای فهم از خط و تفکر امام امت باشد. فهمی که بعدا از سوی امام بزرگوار تأیید شد و این اقدام لقب «انقلاب دوم» به خود گرفت. عنوان دانشجويان مسلمان پيروخط امام، همچنین از سوي ديگر، هر گونه شائبه وابستگي دانشجويان به گروهها و دستجات سياسي متعدد را منتفي ميساخت و امكان بهره برداري از آن را به نفع جريانهاي مختلف، محدود ميساخت.
آفرین بر جناب سرگرد عابدی..